Felmondja az M4-es autópálya Abony–Fegyvernek szakaszának építésére kötött szerződéseit a kormány, írja a NOL.hu. A lap úgy tudja, a mintegy 110 milliárd forint összértékű beruházás támogatási szerződésének semmissé tételéről szóló határozat tervezete már el is készült. Lázár János még a csütörtöki sajtótájékoztatón jelezte, leváltották a NIF vezetőjét, és a belső vizsgálatot követően új közbeszerzési kiírásra kerülhet sor.
Az InfoRádió arról ír, hogy a kormány Uniós forrásokat szeretett volna szerezni az M4-es autópálya 29 km-es szakaszának építésére, amelynek kivitelezését az összes műtárggyal, többek között egy Tisza híddal együtt a becsült 100 helyett 110 milliárd forintért vállalta el a legnagyobb építőipari cégeket tömörítő konzorcium. A NIF honlapján a tavaly márciusban indult építkezés 2016-ig tartott volna.
Csepreghy Nándor helyettes államtitkár szerint Lázár János még múlt csütörtökön utasította a Miniszterelnökség belső ellenőrzési főosztályát, hogy egy hónapon belül vizsgálja ki, hogy a NIF hogyan folytatta le a közbeszerzési eljárást ebben az ügyben.
Lázár János csütörtöki sajtótájékoztatóján az M4-es autópályával összefüggésben jelezte, hogy még tavaly ősszel leváltották a NIF vezetőjét, és egyesével nézik át a beruházást érintő összes számlát. “Az Európai Bizottságtól kaptunk súgásokat – fogalmazzunk így – az Európai Bizottság nem tudta elfogadni a 4 milliárd forintot és a kartell-gyanú is elhangzott. Ez nem egy megalapozott állítás – félreértés ne essék – ezért kell megvizsgálni. Eljött a pillanat, amikor kellő alapossággal ki lehet vizsgálni, hogy történt kartell vagy nem.” Lázár János szerint most egy belső vizsgálat következik és új közbeszerzési eljárást írnak ki. Az M4-es autópálya ügye a jövő heti kormányülés napirendjén is szerepel majd.
Jávor Benedek PM-es politikus az ATV Egyenes Beszéd című műsorában arról beszélt, hogy korábban levelet írt Németh Lászlóné akkori fejlesztési miniszternek, majd Orbán Viktor miniszterelnöknek, akiktől azt a választ kapta, hogy “itt minden rendben van, nem drága ez az autópálya építés.” Az ellenzéki képviselő ezt követően fordult az Európai Unió csalás elleni hivatalához, amelyik nem vizsgálta az ügyet, mivel az OLAF csak kifizetett uniós pénzek ügyében illetékes. Jávor Benedek panaszát azonban az Európai Bizottság regionális főigazgatóságához továbbították.
A 444.hu megkérdezte Sophie Dupin de Saint Cyr-t, az Európai Bizottság munkatársát, aki válaszában úgy fogalmazott: „A tenderezést nem kérdőjeleztük meg”. A portál szerint erre az útszakaszra hiába kért a magyar kormány EU-s forrást, azt nem kapta meg, támogatás hiányában pedig a bizottság elvileg nem vizsgálja a közbeszerzést.
Forrás: InfoRádió/NOL.hu/ATV/444
Fotó: NOL.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS