Gulyás Gergely a fővárosból a Balaton irányába tartó kerékpáros útvonal I. szakasza, a Budapest–Etyek közötti szakasz átadó ünnepségén arról beszélt, hogy Etyek a térség egészének fejlődéséből kiemelkedik: a gasztro- és a borturizmus mellett immár a kerékpáros turizmusnak is a központja lett.
A koronavírus-járvány alatt mindannyian láttuk, hogy milyen jó az, amikor valakinek van lehetősége a szabadban sportolni, és most pedig arra is fel kell készülnünk itt, a háború árnyékában, hogy mi van, ha nincsen olaj. A bicikli mind a kettőre megoldást nyújt
– fogalmazott a miniszter.
Menczer Tamás, a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) kétoldalú kapcsolatok fejlesztéséért felelős államtitkára, Pest megye 2-es számú választókerületének fideszes országgyűlési képviselője elmondta: a folyamatosan épülő, 109 kilométer hosszú Budapest–Balaton kerékpárút – amelynek Etyekig tartó szakasza 23 kilométer – azért is nagyon fontos a számára, mert a választókerületéből két települést, Budaörsöt és Biatorbágyot is érinti.
Révész Máriusz, a Miniszterelnökség aktív Magyarországért felelős államtitkára arról beszélt: a kormány azt a célt tűzte maga elé, hogy 2030-ra Magyarország a legélhetőbb országok közé tartozzon. Hozzátette: ennek sok feltétele van, az egyik, hogy miként élik az emberek a mindennapjaikat, hogyan tudnak kikapcsolódni, mit tesznek a szabadidejükben, ezért fontos a kerékpárutak építése is. Közlése szerint 2010 óta több mint 2000 kilométer kerékpárút épült Magyarországon, de a most átadott szakasz az egyik legjobban várt kerékpárút.
Tessely Zoltán, Fejér megye 3-as számú választókerületének fideszes országgyűlési képviselője azt mondta, hogy a korábban elindított Pannónia Szíve program legfontosabb elemei között több „vonalas fejlesztés” is volt, vasúti, közúti és kerékpáros. Hozzátette, hogy a Budapest–Balaton kerékpáros útvonal további szakasza – a Velencei-tavi kerékpáros kört és az Etyeket Tarjánnal összekötő kerékpárút – mintegy 50 kilométer hosszon fogadhatja majd a kerékpárosokat.
Juhász Zoltán, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. útfejlesztési igazgató-helyettese elmondta, hogy a most átadott 23 kilométeres szakasz Budapest közigazgatási határától Etyek közigazgatási határáig ér. A 2020 márciusában kezdődött kivitelezés során több mint 9 kilométernyi önálló kerékpárút épült. A NIF Zrt. közleménye szerint a munkálatok során 11,5 kilométeres szakaszon leburkolták a földutakat, táblákat helyeztek ki és felfestették a burkolati jeleket. A 3,3 méter széles kerékpárút mellett 292 fát ültettek el. Az elkészült kerékpárútszakaszt 2022 júniusában helyezik forgalomba.
A fejlesztés a Technológiai és Ipari Minisztérium megbízásából, a NIF Zrt. beruházásában, az Európai Unió támogatásával, valamint hazai forrásból valósult meg. A kivitelezést a Strabag Építő Kft., a Colas Út Építőipari Zrt., a Colas Közlekedésépítő Zrt. és a KM Építő Kft. végezte nettó 2 649 459 075 Ft értékben – olvasható a közleményben.
Biatorbágyon nem mindenki örül a bicikliútnak
A „BuBa” biatorbágyi szakaszának építése váratlan akadályba ütközött, helyi lakosok egy csoportja ugyanis ellenzi, hogy a főúton kötődjön össze a kerékpárút etyeki és biatorbágyi szakasza. Ennek érdekében a városban népszavazást is tartanak június végén. Biatorbágy Város Választási Bizottsága a Barabás József, Bodorkos Ádám, Csepregi Miklós Károly, Horváth András és Lóth Gyula önkormányzati képviselők által kezdeményezett helyi népszavazást 2022. június 26-ára tűzte ki – olvasható Biatorbágy Város Önkormányzatának honlapján. A népszavazáson a következő kérdésre kell válaszolniuk a lakosoknak:
Egyetért-e Ön azzal, hogy a Budapest–Balaton kerékpárút Biatorbágy belterületi szakasza ne a Szabadság út – Nagy utca nyomvonalon kerüljön kiépítésre?
Az „élhető és biztonságos BuBa” szlogenekkel kampányoló helyi lakosok szerint ugyanis a főúton kiépített biciklisáv veszélyeztetné a bicikliseket és akadályozná a lakók parkolási lehetőségeit. A „Nem ide BuBa” aktivistái egy alternatív útvonalon, az erdő felé terelné el a bicikliseket Etyek irányába. Tarjáni István polgármester még 2020-ban nyilatkozta azt, hogy szerinte a főút melletti nyomvonal jó változat; ezt támogatta az önkormányzat 2018 óta, mert azt a helyi lakosok is tudnák használni, ha például gyógyszertárba akarnak biciklizni.
Forrás: MTI, PestiSrácok.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS