Újabb vasútfejlesztési munkát nyert el a Közgép konzorciuma: a váci állomás vasúti pályájának és a kapcsolódó létesítmények felújítását nettó 14,8 milliárd forintért végzi, tavaly még 18 milliárdért vállalta volna a kivitelezést.
Több mint egyéves pályáztatás után lezárult a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. Vác állomás vasúti pályájának és a kapcsolódó létesítmények korszerűsítésére kiírt közbeszerzése, amit a legalacsonyabb árajánlatot tevő Kőkapu 2012 Konzorcium nyert meg. Az eljárásra négy ajánlat érkezett, közülük kettő volt érvényes. A nyertes összességében a legolcsóbb, nettó 14,831 milliárd forintos árajánlatot tevő Közgép Zrt. vezette konzorcium lett (a konzorcium tagja még a Magyar Aszfalt Kft. és a Swietelsky Vasúttechnika Kft.), másik érvényes ajánlatot pedig a szlovák Doprastav a.s. és a Dömper Kft. alkotta DSD Konzorcium nyújtotta be, nettó 14,87 milliárd forint értékben – tudta meg a napi.hu a NIF Zrt.-től.
A NIF a váci vasútfejlesztési tenderét először 2011 decemberében írta ki, amely végül, hét hónapos procedúra után a túl magas árajánlat miatt eredménytelenül zárult. A szerződés értékét előzetesen akkor 15 milliárdra taksálták, ám az egyetlen érvényes ajánlatot benyújtó, Közgép vezette konzorcium ajánlata (17,992 milliárd forinttal) jóval meghaladta azt. Másodszor 2012 augusztus végén hirdették meg a közbeszerzést, és ezen az első eljáráshoz hasonlóan négy ajánlat érkezett: a Kőkapu és a DSD konzorciumok mellett a Vasútépítők Kft. és a német H.F. Wiebe GmbH&Co KG alkotta WiVa 2012 Konzorciumé, valamint a spanyol Ortis Contrucciones Y Projectos S.A.-é. Az előbbi pályázó azonban nem tett eleget a NIF hiánypótlási felhívásának, az utóbbi pedig a meghosszabbított ajánlati kötöttség időtartama alatt írásban nyilatkozott arról, hogy nem tartja fent ajánlatát, így mindkettő ajánlat érvénytelen lett – tájékoztatott a NIF.
Az első pályázaton a DSD nem indult, akkor a három említett ajánlattevő mellett az osztrák hátterű Porr Építési Kft. tett ajánlatot. A Porr kétszer is megtámadta az eljárást a Közbeszerzési Döntőbizottságnál (KD), de a testület arra hivatkozva, hogy a kft.-nek nem volt “ügyfélképessége”, nem fűződött jogos érdeke a jogorvoslat elindításához, megszüntette a jogorvoslati eljárásokat.
A váci vasútállomás új, elektronikus biztosítóberendezésének és távközlési, utastájékoztatási rendszerének kiépítésére kiírt közbeszerzést tavaly a Közgép érdekeltségébe tartozó Dunántúli Kft. (teljes nevén Dunántúli Távközlési és Biztosítóberendezés Építő Kft.) nyerte meg a Thales Austria GmbH-val és a Thales Rail Signalling Solutions Kft.-vel közösen, nettó 4,875 milliárd forintért. A Dunántúli Kft. és a Thales Austria 2011 májusában is nyert el közös munkát a NIF-től: a Szajol és Püspökladány vasúti vonalszakasz biztosítóberendezési és távközlési munkáinak tervezési és kivitelezési munkáit nettó 20,973 milliárd forintért. A Közgép a kivitelkezőtársaival együtt több mint 150 milliárd forint értékű vasútfejlesztési munkákat nyert el az elmúlt években.
A teljes cikk a napi.hu-n olvasható.
Facebook
Twitter
YouTube
RSS