Nagyon súlyos alvászavarban szenvedett és a vezetési képességet befolyásoló gyógyszert is szedett az a sofőr, aki a buszt vezette a veronai tragédia pillanatában. Betegségeiről nem tájékoztatta a főnökét. Úgy tudjuk, influenzás is volt az út előtt, kérdéses, hogy abból kigyógyult-e. Több tényező közrejátszott a tragédiában – ez áll a balesetről készült jegyzőkönyvben, aminek egy része az Origo birtokába jutott.
A megvizsgált dokumentumok alapján az olasz nyomozók egyértelműen az egyik sofőrt teszik a január 20-ai, olaszországi tragédia felelősévé, amelyben a magyar diákok busza szenvedett balesetet Verona közelében. A tragédiában tizenhatan meghaltak, huszonhatan megsérültek. A buszon többségében a budapesti Szinyei Merse Pál Gimnázium tanulói, volt diákok, tanárok és egyikük családja utazott.
Többen is állítják, hogy a tragédia pillanatában az a férfi ült a volán mögött, akiről már korábban kiderült, hogy alvási apnoéban, vagyis alvászavarban szenved. Ugyanakkor – az Origo forrásai szerint – nem egyszerű rosszalvó volt. A férfi csak egy súlyos alvászavar enyhítésére kialakított szerkezettel tudott aludni.
Emellett a férfi magas vérnyomásának enyhítésére 10 milligramm Covercard nevű gyógyszert szedett, amelynek betegtájékoztatójában az áll, hogy
a gyógyszer befolyásolhatja a gépjárművezetési képességet, illetve az egyes gépezetek kezelésének képességét.”
A sofőr élettársa pedig arról számolt be a hatóságoknak, hogy a férfi nem tájékoztatta a főnökét az alvászavarról és a magas vérnyomásról.
Az asszony azt is elmondta, hogy a buszsofőr emellett influenzás is volt az utazás előtt. Azt, hogy sem szívrohama, sem agyvérzése nem volt, tehát nem ez okozta a balesetet, az igazságügyi orvosszakértő megállapította. Korábban, ő maga azt mondta, nem aludt el vezetés közben.
A külső szemtanúk és az utasok is azt mondták, hogy a baleset előtt a busz
többször ráhajtott az autópálya szegélyét jelző fizikai akadályra, amely erős rezgést okozott a gépjárműben.”
Az is kiderült, hogy a csomagtartójánál valóban volt egy 460 liter kapacitású pót-üzemanyagtartály, amelyet a forgalmi engedélybe nem írtak bele.
A tartály arra szolgált, hogy kiegészítse a gépjármű két, egyenként 250 liter kapacitású, szabályosan beszerelt üzemanyagtartályát és a közel 1000 liter üzemanyaggal a gépjármű akár 3100 km távolságot is megtehessen egyetlen tankolás nélkül.”
A szakértői vizsgálatok megállapították, hogy ütközéskor a busz jobb első része csapódott az A4-es autópálya San Martino Buon Albergo település melletti szakaszán elhelyezkedő felüljáró pilléréhez. A karambolban a benzin felrobbant, a busz pedig kigyulladt, többen megégtek a borzalmas tragédiában.
Az Origo információi szerint nem zárható ki, hogy a póttartály is hozzájárult a tűz gyors terjedéséhez. Az autópályát szegélyező biztonsági szalagkorlátról pedig azt állapították meg, hogy „nem látta el kellő mértékben a feladatát”, nem tudta megállítani a buszt. A szakértők szerint ennek kellett volna megvédenie az utasokat. Az Origo úgy értesült, hogy július közepén nyilvánosságra hozzák a baleset jegyzőkönyvét.
Origo; Fotó: 24.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS