Az egykori fiatal mérnökök nosztalgiája 1974-be röpítheti vissza Budapest közlekedését – írja Vitézy Dávid. Hozzáteszi, szakítani kell az autósközpontú városszervezéssel, és szembe kell nézni azzal, az autóforgalom okozta környezetszennyezés miatt rengeteg ember előbb hal meg vagy betegszik meg a városainkban.
A BKK szétszedésével foglalkozó Facebook-bejegyzésében Vitézy Dávid arról ír, nem 1974-et írunk, még ha az akkor fiatal mérnökök némelyikének nosztalgiája oda is próbálja most a várost és a közlekedéspolitikát visszarepíteni.
Vitézy Dávid szerint 2016-ban az emberek többsége saját akaratából választja a tömegközlekedést a napi bejáráshoz, ezért tömegközlekedés-orientált várospolitikát, fejlesztéseket szeretnének. Hozzátette, napjainkban nem lehet letagadni a klímaváltozás és az autóforgalom által okozott levegő- és zajszennyezés hatásait, és azt, hogy az autóforgalom okozta környezetszennyezés miatt rengeteg ember előbb hal meg vagy betegszik meg a városainkban.
Vitézy szerint a fiatal generáció számára nem központi kérdés, hogy minél több autójuk legyen, ezért a kerékpározás sikerét nem szabad megtörni, visszafordítani. Szakítani kell az autóközpontú városépítéssel, erre utaló pozitív jelek a Kossuth Lajos tér felújítása, a vadparkolóként is működő Városliget felújítása és a forgalom csillapítása, a ma még autókkal telezsúfolt budai Vár felújításának tervei, és a még 2013-ban a BKK által indított új pesti rakparti sétány elképzeléseit.
A városok közötti verseny a turizmusban, a gazdaságfejlesztésben, az innovációs tőke megnyerésében immár nem csak regionális, hanem globális – írja a BKK volt vezetője. Hozzáteszi, ebben a városaink élhetősége, levegőminősége, közlekedési rendszerének minősége alapvető.
Teljes bejegyzés itt olvasható.
Forrás: facebook.com
Fotó: 168ora.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS