A BKK agglomerációs járataival kapcsolatos szerződések felmondásával rosszul jár mindenki – írta tegnap, 2016. 01-26-án Vitézy Dávid Facebook honlapján. Többe kerül majd az államnak, többe kerül a fővárosnak és rosszabb lesz az utasoknak –tette hozzá.
„Holnap dönt a fővárosi közgyűlés a BKK agglomerációs járataival kapcsolatos szerződések felmondásáról. Sokan kerestek, hisz a legtöbb felmondásra váró szerződésen ott az aláírásom, de az a »szerencsés« helyzet, hogy nincs mit kommentálni: bár ügyes hivatali nyelven, de maga a városvezetés által jegyzett előterjesztés is világosan fogalmaz a saját javaslatuk szörnyű, óriási visszalépést és a szolgáltatások romlását jelentő következményeiről.” – írta.
Vitézy hozzátette: „röviden: rosszul jár mindenki, többe kerül majd az államnak, többe kerül a fővárosnak és rosszabb lesz az utasoknak:
(1) ritkább járatok és rosszabb szolgáltatás
(2) párhuzamos járatok a városhatáron a vonalak szétvágása miatt – magyarán több költség, több közpénz
(3) egy évtizedekkel ezelőtt indokoltan integrált szolgáltatási rendszer szétesése, szétszedése (lásd egységes tarifarendszer, FUTÁR, jegyautomaták, menetrendek, stb.).”
Mint ismeretes, Tarlós István főpolgármester 2015 december 22-én adott sajtónyilatkozatában szögezte le, hogy Budapest a jövőben nem foglalkozik az agglomerációs közlekedés finanszírozásával. A politikus már akkor hangsúlyozta, a kérdésről az agglomerációs településeknek az állammal kell tárgyalniuk. Kitért arra is, hogy főpolgármesterként nem fogadhatja el azokat az előző héten (decemberben) megszavazott törvénymódosításokat, amelyek – közlése szerint – Budapest költségvetésében 20,7 milliárd forintos működési hiányt okoznak
A főpolgármester emlékeztetett, hogy az Országgyűlés által december 15-én elfogadott úgynevezett salátatörvény rendelkezik a helyi adókról, illetve a forrásmegosztásról szóló törvény módosításáról. Ezek a módosítások elvileg a fővárosi tömegközlekedés működési finanszírozását hivatottak biztosítani – mondta. „A módosításokban foglaltak nem azt tartalmazzák, amit én kezdeményeztem” – jelentette ki Tarlós István, majd úgy folytatta: a fővárosi tömegközlekedés 25 éves finanszírozási problémáját csak azon az áron „oldja meg” az új törvény, hogy a fővárosi önkormányzat többi kötelező feladatát teszi forráshiányossá.
Forrás: Facebook/MTI
Fotó: bkk.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS