Megint a tömegközlekedő utasok életét sikerült nehezebbé tenni és a tömegközlekedés versenyképességén rontani – írta Facebook-oldalára Vitézy Dávid, a Budapesti Fejlesztési Központ vezérigazgatója, miután a fővárosban sorra szerelik le és szállítják el a BKV buszjegyeket és bérleteket árusító automatákat.
Vitézy korábban arról is írt, hogy nem anyagi okai vannak a leszereléseknek, hiszen a kiesett automatákból származó jövedelem kiesik a fővárosi kasszából.
A BKK hivatalos közlése szerint egy automata havi üzemeltetési költsége 130 ezer forint. A bevételi adatokat visszaosztva látható: a korábbi automata-flotta bármely tagja nyolcvanszor annyi bevételt szedett be, mint amennyibe fenntartása kerül
– írta akkor a vezérigazgató. Most arra hívta fel a figyelmet, hogy a reptéren is hasonlóképp jár el a BKK, csak kevésbé feltűnően. Az ottani automatákat egyelőre nem vitték el, csupán kikapcsolták. Vitézy szerint a reptéri eset mutatja meg, hogy a BKK korábbi kommunikációja, mely szerint a mobiljegyek terjedését akarják elősegíteni, megdőlt.
Komolyan gondolja bárki, hogy az éppen Budapestre ért külföldi turisták első dolga lesz kikeresni a Simple-appot és azon keresztül venni jegyet regisztráció után?
– mutatott rá az intézkedés valószerűtlenségére a vezérigazgató.
Azt kérem Budapest vezetésétől, állítsák meg a BKK teljesen értelmetlen akcióját és állítsák helyre a korábbi automata-hálózatot, aminek a létrehozásán éveket dolgoztunk!
– fogalmazott Vitézy. Hozzátette: való igaz, hogy a digitális értékesítési megoldások terjedésével egyszer a jövőben elég lesz kevesebb automata is – ma azonban ezek a digitális csatornák töredezettek, hiányosak, nem tartunk ott, hogy az automaták leszerelése aktuális legyen. A jegy- és bérletértékesítés 55 százaléka ezeken megy, teljesen átgondolatlan ez a leszerelési akció. A repülőtéri automaták ritkításánál kevés nyilvánvalóbb példa van erre.
Forrás: Vitézy Dávid Facebook-oldala ; Fotó: MTI/Illyés Tibor
Facebook
Twitter
YouTube
RSS