Jövőre új városvezetésre van szükség, mert nem folytatódhat tovább Budapest leépülése. A főváros jelenleg pénzügyi lélegeztetőgépen van, trükkökkel, faktorálással kerülik meg a törvényt, ami alapján nem lehet év végén folyószámlahitele Budapestnek – mondta a Magyar Nemzetnek Wintermantel Zsolt, a Fidesz–KDNP frakcióvezetője, aki arról is beszélt: példátlan az, hogy a ciklus végéhez közeledve a főpolgármester nevéhez nem fűződik egyetlen beruházás sem.
Szeretném Karácsony Gergely figyelmébe ajánlani azt a kilenc évet, amikor a Fidesz–KDNP irányította Budapestet 2010 és 2019 között. A jelenlegi főpolgármester ebben az időszakban megfigyelhette azt, hogy mi az ajánlata a Fidesznek Budapest számára. Az a kilenc év a biztonságos, stabil működés és fejlődés időszaka volt Budapesten. Nyilvánvalóan nem volt tökéletes a város, mert egy városban mindig vannak kihívások, mindig vannak megoldásra váró feladatok. Akkoriban a budapestiek viszont normál körülmények között tudtak élni, közlekedni. Közben pedig folyamatosak voltak a fejlesztések, az útfelújítások, különböző nagyobb beruházások
– mondta el a Magyar Nemzetnek Wintermantel Zsolt.
Sajnáljuk, hogy a főpolgármester azt a kilenc évet is átaludta, mint ahogy most teszi a szolgálati autójában, buszsávban közlekedve, szundikálva. Kell egy megbízható főpolgármester, aki összefogja a mögötte álló csapat munkáját. Karácsony Gergelynek nincs jó csapata, és személyében is alkalmatlan, hogy ezt a munkát irányítsa
– tette hozzá.
Karácsony Gergely az elmúlt négy évben két nagy beruházást fejezett be, a Blaha Lujza tér és a Lánchíd felújítását. Mindkettőt a Fidesz–KDNP készítette elő, terveztette meg és teremtette elő hozzájuk a forrásokat. Egyetlen olyan beruházás sincs, amit Karácsony Gergely talált volna ki, készített elő és valósított meg
– fejtette ki. Wintermantel Zsolt arról is beszélt, hogy a Fidesz–KDNP alatt koncepció is készült a kerékpárutak építésére. Elmondta, hogy a mobilitási tervet még a Fidesz–KDNP-s vezetés dolgozta ki, amit a nyáron felülvizsgált a mostani Fővárosi Közgyűlés is. Kifejtette: a mobilitási terv tartalmazza, hogy közép- és hosszú távon miként kellene fejleszteni a főváros és agglomerációjának közlekedését.
Ez alapján akár lehetne jól is csinálni a dolgokat. Nem kérdés, hogy az autóforgalmat, ha lehetséges, csökkenteni kell, és a közösségi közlekedés felé terelni az autósokat. De nem parancsszóra. Az nem működik, hogy ellehetetlenítem az autós közlekedést, elveszek sávokat, megszüntetek parkolóhelyeket. Először meg kell teremteni az alternatívát, megépíteni a P+R-parkolókat, fejleszteni a közösségi közlekedést. Meg kell teremteni, hogy az autós közlekedőknek valós alternatíva álljon rendelkezésre
– magyarázta a politikus. Wintermantel Zsolt arról is beszélt, hogy Karácsony Gergely a Facebook-posztjaiban nem mondja el a teljes igazságot. A politikus szerint evidencia, hogy egy városban az elöregedő buszokat le kell cserélni, ez a biztonságos működés lényege.
Mikor és hol hallottuk Tarlós Istvánt arról dicsekedni, hogy éppen aznap felseperték az utcákat? Ennek magától értetődőnek kellene lennie. Most viszont Karácsony Gergelyék nem nyírják le a füvet, inkább kitesznek egy táblát, hogy méhlegelő
– mondta.
Idén rekordméretű adóbevétel keletkezett, ezt mind a budapesti vállalkozások fizetik be a kasszába. Ráadásul 214 milliárd volt az a tartalék, amivel Karácsony Gergely átvette a kormányzást Budapesten. Tehát ki lehet azt mondani: felélték a tartalékokat, elköltötték a rekordméretű adóbevételt, és ennek ellenére jelenleg 55 milliárd mínuszban van a főváros. Ez egész egyszerűen botrány
– tette hozzá.
A teljes interjú ITT olvasható.
Fotó: Hatlaczki Balázs/PestiSrácok.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS