“Sajnos” csak az autósoktól tudnak elvenni sávokat a kerékpárosok számára a fővárosban, de egyébként is az a hosszútávú cél, hogy minél kevesebb gépkocsi legyen Budapesten – minderről Ámon Ada, a Fővárosi Önkormányzat klíma- és környezeti főosztályának vezetője beszélt egy friss podcastban. Karácsony Gergely frissen kinevezett klímaügynöke, a Soros-hálózat oszlopos tagja ebben azt is elismerte, hogy így akarják rákényszeríteni a budapestieket arra, hogy letegyék autóikat, és járjanak más közlekedési eszközzel. És ez még nem minden.
Karácsony Gergely eddigi masszív tagadásával ellentétben úgy tűnik, mégiscsak komolyan gondolta a fővárosi önkormányzat, hogy alacsony kibocsátási zónákat jelölnek ki Budapesten az autósoknak, tehát szűkítenék és drágítanák az autós közlekedést. Ámon Ada korábban egyenesen a 10 évnél idősebb autót kitiltana városból, ami a ma forgalomban lévő kocsik hatvan százalékát jelentené az Autóklub szerint.
A frissen megalapított klímaügynökség vezetője, aki a hasonló nevű főosztályt már évek óta vezeti, két friss podcast-műsorban is arról beszélt, hogy terveik szerint nemsokára csak elektromos autók közlekedhetnek majd a fővárosban. Bár a főpolgármester korábban azt állította, senki nem akarja kitiltani a tíz évnél öregebb autókat Budapestről, Ámon Ada viszont a Radio Cafe Megújuló városok című, két napja közzétett podcastjában kifejtette: előbb-utóbb csak az elektromos autók közlekedhetnek majd a fővárosban. Azt is mondta, hogy “a belső égésű motorok leáldozóban vannak”.
Szerintem 2030-ig gyakorlatilag az összes taxi elektromos lesz Budapesten is
– húzta alá az osztályvezető, aki arról is beszélt, egyre inkább azon dolgoznak, hogy kiszorítsák a belső égésű motorokat, és alacsony kibocsátási zónákat terveznek. Egy másik podcast-műsorban, az Euronews oldalán azt is mondta, dolgoznak ilyen terveken a BKK-val. Szerinte ezek a szabályozások a saját autóvásárlási szokásainkat is megváltoztathatják. Úgy fogalmazott: ha például valaki Kelenföldről akar a város másik felére eljutni, vagy a munkájából adódóan – például egy villanyszerelő – nem tudja a nehéz eszközöket hordani a villamoson, annak kell szereznie egy papírt arról, hogy az autója kielégíti a környezetvédelmi sztenderdeket.
Akkor legyél villanyszerelő, hogyha tudod ezeket a dolgokat produkálni
– üzent Karácsony embere a szakmunkásoknak.
A kerékpáros infrastruktúra kiépítéséről azt mondta: sajnos csak az autósoktól tudnak elvenni sávokat. Hozzátette: egyébként is az a cél hosszú távon, hogy minél kevesebb autó legyen a fővárosban. Majd az interjú egy másik pontján Ámon Ada közölte: tulajdonképpen nem is ért az autókhoz. A biciklisávokkal kapcsolatban viszont elismerte, hogy ezzel akarják kényszeríteni a budapestieket arra, hogy letegyék az autóikat, és járjanak más közlekedési eszközzel.
Tehát ugye ennek van egy picit ilyen nevelő hatása(…)Igen.
–erősítette meg a műsorvezető felvetését Ámon Ada.
Budapest önkormányzata klíma- és környezeti főosztálya vezetője azt mondta, a „kávéfőző jellegű motorokat, kis mopedeket” is jobb lenne, ha otthon hagynánk. Ámon Ada arról is beszélt: nem engedne új gázkazánt venni Budapesten. Szerinte az sincs rendben, hogy gázzal fűtenek a budapestiek, mert egyes európai országokban ezt már nem lehet.
Fotó: Facebook/Karácsony Gergely
Facebook
Twitter
YouTube
RSS