Az Apple Pay szerdán este váratlanul és teljesen indokolatlanul több tranzakciót is végrehajtott magyar bankszámlákon. A probléma szinte az összes bankot érinti. Az OTP felvette a kapcsolatot az Apple-lel, számolt be az Index. Az Economx szerint az Apple már dolgozik a tévesen levont összegek visszatérítésén. Közben a Magyar Bankszövetség közleményben tudatta, hogy ügyféladatok nem kerültek veszélybe az App Store hibája kapcsán.
Szerdán este az lap olvasói jelezték, hogy az Apple Pay váratlanul és teljesen indokolatlanul több tranzakciót is végrehajtott. Úgy tűnik, hogy a levonásokról az Apple tehet. A probléma szinte az összes bankot érinti. Az OTP felvette a kapcsolatot az Apple-lel. Az egyik olvasótól 5 perc alatt 74 tranzakcióval 550 ezer forintot vontak le, a bankja tiltotta a kártyáját. A felhasználók tömegével kezdték jelezni a problémát a bankoknak, akik az esetek többségében a kártya letiltását javasolták számukra.
Az érintett magyar kártyabirtokosok gyors jelzéseinek köszönhetően a téves tranzakciókról a bankszektor értesült, és közvetítő szereplőként azonnali intézkedéseket tett a helyzet kezelésére
– írja közleményében a Magyar Bankszövetség (MBSZ). A bankok felvették a kapcsolatot az érintett szolgáltatóval, az Apple-lel. Mint írják, az eddigi információk alapján
az érintett tranzakciók kizárólag korábbi vagy jelenleg meglévő előfizetésekhez vagy vásárlásokhoz kapcsolódnak, téves technikai ismétlődéssel.
Az Apple tájékoztatására hivatkozva a Bankszövetség azt is írja, hogy
semmilyen visszaélésre utaló jel nincs, az ügyféladatokkal kapcsolatosan nem történt visszaélés, adatok nem kerültek veszélybe.
A technológiai óriás már megkezdte a tévesen terhelt összegek visszatérítését, és továbbra is fogadja az ügyfelek megkereséseit az üggyel kapcsolatban.
A Bankszövetség hangsúlyozta, hogy a magyar bankszektor közvetítő szerepet vállal a helyzet rendezésében, és szorosan együttműködik az Apple-lel a probléma mihamarabbi megoldása érdekében.
PS-összeállítás
Talpra magyar!
2024-06-28 at 20:17
És mikor fizet a meglopottaknak kártérítést a lelki kártokozásáért? Mert eddig szarik rá.
anonymous
2024-06-28 at 14:58
Nocsak, nocsak, eddig úgy tudtam, hogy ilyen akcióhoz el kell lopni a kártyatulajdonos adatait – csak nem tévedtem volna?
fanni
2024-06-28 at 09:32
Ez csak egy kis ízelítő volt, hogy mi vár ránk a jövőben.
K
2024-06-28 at 08:51
–Nem kell az Apple-val üzleti kapcsolatba kerülni.
Android telefont kell venni , az már jobb és biztonságosabb mint az Apple.
–Ezen felül nem kell belemenni az előfizetéses mobiltelefon szolgáltatásba, ahol megadják a bankszámlát.
Feltöltőkártyás szolgáltatást kell választani, ahol a havonkénti utalás NEM AUTOMATIKUS.
khm
2024-06-28 at 07:57
Tanulság: Ne tartsd a pénzed bankszámlán.
Mekkelek
2024-06-27 at 18:10
Jó tanács: Soha ne bízz meg egy ‘stevejobs’-ban! Lenyúlja a pénzed.
Theo
2024-06-27 at 16:47
Ezt készpénzzel nem tudják megcsinálni.
Lesz itt még nagyobb disznóság is, lehet hogy ez csak a főpróba volt.
Hallottunk már a szuperdeterminizmusról?
2024-06-27 at 16:34
Ez a “kizárólag korábbi vagy jelenleg meglévő előfizetésekhez vagy vásárlásokhoz kapcsolódó téves technikai ismétlődésű” hibatömeg elém egy olyan programozó képét vetíti, aki nem nagy barátja sem a státusz állításnak, sem a tesztelésnek. Tesztelés terén az üzleti oldal is igencsak sáros lehet. Ennyit a nagy Apple-ről.
triacus
2024-06-27 at 16:17
Biztos taiwani alkatrészekből készült…
“Components. American components, Russian Components, ALL MADE IN TAIWAN!”
Lev Andropov az 1998-as Armageddon című filmből.
Talpra magyar!
2024-06-27 at 15:41
És nagy összegű kártérítéseket kellene fizetnie ennek a dúsgazdag cégnek Ráadásul a termékei szar drágák.
narrátor
2024-06-27 at 15:30
Csak egy újabb érv a készpénz békén hagyása mellett.