![](https://pestisracok.hu/wp-content/uploads/2024/08/D__AS20170118109.jpg)
2024. augusztus 1-jétől a Nemzetgazdasági Minisztérium közvetett irányítása alá került a HungaroControl Zrt., amelynek feladata a repülésbiztonság magas szintjének biztosítása – jelentette be csütörtökön a minisztérium.
Ennek megfelelően a HungaroControl szakmai szempontból legfőbb stratégiai célja a légi forgalom biztonságos és zavartalan áramlásának megteremtése és fenntartása – tették hozzá az MTI-nek küldött közleményben. Az NGM megfogalmazása szerint Nagy Márton miniszter “iránymutatása alapján” a HungaroControl prioritásai közé tartozik a magyar légi közlekedés minőségének jelentős javítása, az európai légi közlekedést támogató szervezettel (Eurocontrol) való szoros együttműködés, valamint a magyar érdekek hatékonyabb képviselete. Kiemelt feladata továbbá a jelentősen megnövekedett átrepülő forgalom kezelhető szinten való stabilizálása, valamint ennek érdekében a jövőbeni díjstruktúra felülvizsgálata és szükség esetén módosítása – emelte ki az NGM.
Emellett a HungaroControl nagy hangsúlyt fektet szakmai és humánpolitikai tevékenységének megerősítésére és továbbfejlesztésére, valamint a nemrégiben állami többségi tulajdonba került Budapest Airport Zrt.-vel való stratégiai és szakmai partnerség kialakítására. A HungaroControl hatékony irányítása nélkülözhetetlen a repülőtér optimális működéséhez, amely alapvető fontosságú az utazóközönség elégedettségének fenntartásában és a magyar turizmus fellendítésében. A légi forgalom zökkenőmentes koordinálása lehetővé teszi a repülőtér kapacitásának maximális kihasználását, valamint a további, nagymértékű fejlesztések alapjául szolgál, ami hosszú távon alapvető feltétele a turisztikai infrastruktúra fejlesztésének és az ország gazdasági növekedésének – írták.
A kitűzött célok hatékony megvalósítása érdekében a társaság vezérigazgatói posztjára 2024. augusztus 1-jével Turi Ferencet nevezték ki. Az eddigi vezérigazgató, Tóth László munkáját megköszönték, közös megegyezéssel távozik – derül ki a közleményből.
Turi Ferenc több mint 40 év szakmai tapasztalattal rendelkezik a légi közlekedés számos területén. Pályafutása során többek között a Malév chicagói régiós igazgatójaként, majd kereskedelmi és marketingigazgatójaként is dolgozott. Később a Roland Berger tanácsadó cégnél töltött be ügyvezető-partneri szerepet. A közelmúltban számos jelentős légiközlekedési projektben vállalt stratégiai tanácsadói feladatokat – közölték.
(MTI / Kiemelt kép: MTI/Kovács Tamás)
ViAM
2024-08-01 at 15:41
14.45
Viszonylag, az átlaghoz képest tényleg jól kerestek a légiirányítók, de óriási felelősség volt és van rajtuk. Ráadásul olyan tudással és egészségi állapottal kell rendelkezniük, hogy hiányukat nehéz lenne pótolni. Az egységesített irányításból – ami lehetetlen, hogy össze jönne -, akkora káoszba fulladna, mint ami az utóbbi időben alakult ki a világon – nem véletlenül.
(Egyébként a régiek baromi rosszul jártak, mert pl. a katonai irányítás, ami a Gellért-hegy gyomrában működött, a rendszerváltás után olyannyira le lett tagadva, hogy a nyugdíjba vonultak egymást felkutatva vitték egymást igazolni, hogy tényleg ott dolgoztak.)
Csak azért, hogy mik vannak a dolgok mögött.
Realista jurista-economista
2024-08-01 at 14:45
A helyzet az, hogy a HungaroControl eddig is pontosan azt csinálta, amit most úgymond előírtak neki – mert nem is nagyon tehetett mást.
Itt igazából másról van/lehet szó.
Spórolni kellene a légiforgalmi irányítók – a magyar átlaghoz képest kétségtelenül magas – munkabérein.
Én erre tippelek.
Ez azonban nem fog menni, mert ha sztrájkolnak, akkor elég nagy bajban lesz a ferihegyi reptér is (tudom, Liszt Ferenc Reptér, de hagyjuk már – Feri az Feri…).
Az igazság az, hogy itt egymás seggében van egy fél tucat légiforgalmi irányítás, amiből elég lenne egy is: van az osztrák Bécsben, a szlovák Pozsonyban, a magyar Budapesten, a szlovén, a horvát, a szerb, meg a román, bolgár.
Ezeket egy légiforgalmi egységes irányítás nyugodtan kiválthatná, rengeteg munkaerőt megspórolva.
Nem lesz spórolás.
Mert senki nem bízik a másikban – mindenki félti a saját tyúkszaros szemétdombját a másiktól.
Nincs megoldás.
ViAM
2024-08-01 at 14:22
Kölcsönvett példával élve, hetedízigleni átok sújtsa azokat, akik elherdálták a MALÉV-ot, majd újból és újból tönkre tették, szárnyait lenyesték!
Reméljük kiváló szakembereink révén újra szárnyalhat.
Talpra magyar!
2024-08-01 at 13:21
Csak nehogy M. Péterék Gyurcsányék kerüljenek hatalomra mert ezt az állami vagyont is eladnák arra hivatkozva hogy az általuk beengedett élősködő gazdasági migránsaikat valamiből el kell a népnek tartani és Zelenszkijnek is milliárdokat kifizetnének.