Évtizedek óta tudható, hogy elavult a HÉV-flotta Hegyi Zsolt a MÁV új vezérgigazgatója szerint, azonban a fejlesztési projektek most már elindultak, és jó ütemben haladnak. Minderről Hegyi hétfői interjújában beszélt, ahol kitért arra is, hogy pontosan milyen modernizációkat terveznek az országos tömegközlekedés különböző területein.
Hegyi Zsolt, a MÁV új vezérigazgatója az Indexnek adott interjújában beszélt arról, hogy jelentős fejlesztéseket és átszervezéseket terveznek a magyar vasúti közlekedésben. Hegyi szerint a MÁV jelenlegi helyzetét az elavult infrastruktúra és járműpark jellemzi, különösen a HÉV-flotta esetében, amely évtizedek óta nem esett át komolyabb megújuláson. A jövőbeni fejlesztések középpontjában az automatizálás, a digitalizáció és a költséghatékonyság növelése áll. A vezérigazgató célja, hogy modernizálják a mozdonyflottát és az utastájékoztatási rendszereket, valamint új, fenntartható infrastruktúrákat építsenek ki.
Mint mondta, a legnagyobb probléma, hogy az országos vasúti hálózat és a városi kötöttpályás közlekedés nagy része elavult, ami komoly fejlesztési forrásokat igényelne. Azonban a források szűkössége miatt az ütemezett beruházások elhalasztásával vagy visszafogásával kell számolni. Hegyi szerint az elmúlt évtizedekben túlzottan lassú volt az újítások bevezetése, ezért sürgetővé vált a vasúti rendszer átalakítása.
Az egyik fontos terv a HÉV-vonalak korszerűsítése, mivel ezek jelenleg nem felelnek meg a modern közlekedési elvárásoknak. A jövőben a HÉV-vonalak összekötése a vasúti hálózattal elősegítheti a gyorsabb és kényelmesebb közlekedést. Az új járművek beszerzése és a régi járművek felújítása mellett a pályafelújítás is elengedhetetlen lesz, hogy a rendszer a mai igényeknek megfeleljen.
A vezérigazgató hangsúlyozta, hogy az utaskiszolgálás minőségének javítása érdekében a MÁV-nak több figyelmet kell fordítania az utazási élményre. Az egyik fontos lépés az utastájékoztatási rendszerek fejlesztése lesz, amelyek lehetővé teszik az utasok számára a pontos és naprakész információk elérését. A digitalizáció részeként a jegyvásárlási rendszereket is modernizálni fogják, hogy könnyebbé és gyorsabbá tegyék a jegykezelést.
Az átszervezés célja továbbá az is, hogy javítsák a MÁV működési hatékonyságát. Ehhez szükséges lesz az adminisztratív folyamatok egyszerűsítése, valamint az automatizált rendszerek bevezetése a mindennapi üzemeltetés során. Az új technológiai megoldások lehetővé teszik a források jobb felhasználását, ami hosszú távon költségmegtakarítást eredményezhet.
A MÁV hosszú távú céljai közé tartozik a fenntarthatóság előtérbe helyezése is. Az új beruházások során fontos szerepet kapnak a környezetbarát megoldások, mint például az elektromos mozdonyok és a zöld infrastruktúra. A fejlesztések nemcsak a vasúti közlekedés hatékonyságát növelik, hanem hozzájárulnak a klímavédelmi célok eléréséhez is.
Hegyi Zsolt teljes interjúját ITT olvashatják.
Forrás, fotó: Index;
Nahát
2024-10-14 at 16:23
Kedves Yoggi! A Dél-Budai centrumkórházadat az ellenzék fúrta meg Karácsonnyal és a XI. kerületi polgármesterrel, a hitlerező dr.(!) László Imrével az élen, mert veszélybe kerültek volna a haveri magánklinikák. Náluk tessék reklamálni.
laszits
2024-10-14 at 13:38
Azé’, ezek költséges “mulatságok. Ekkora szembeszélben amit az Únió, ellenzék és a b.pesti vezetés jelent, nem könnyű.
Yoggi
2024-10-14 at 13:31
Hát ha a fidesz megígéri, akkor az úgy is lesz.
Alig várom már, hogy legalább kívülről megcsodáljam a Dél-Budai centrum kórházat jövőre. Vagy egy évvel később. Vagy még egy évvel később. Vagy még egy évvel később.
Jó, bevallom, ez rossz példa volt. Itt éppen hazudtak. Néha megesik. Legalább a Kocsis família jól járt a projekttel. Manapság már ennek is örülni lehet.
Vajon ha Máté testvér véletlenül szembe kerül a fidesszel, akkor majd hüledezhetünk újra, hogy a fideszes káderek a fideszes családtagokat és rokonokat tömnek ki közpénzből?
Uncle Ment
2024-10-14 at 13:28
Aszongya
automatizálás, digitalizáció, költséghatékonyság, fenntarthatóság
környezetbarát megoldások, klímavédelmi célok…
Ásít – lapoz