Fel-felvontuk a szemöldökünket csodálkozva, amikor az egy darab lövészszázaddal és másfél BMP-vel rendelkező balti törpeállamok fenyegették Oroszországot blitzkrieggel. Megállapítottuk, hogy vagy teljesen elment az eszük, vagy tökéletesen tisztában vannak vele, hogy az oroszok nagy ívben tesznek rájuk és az üzengetéseikre, ezért bátran izmozhatnak a többi európai ország mély megelégedésére. Elvégre az erkölcsi győzelem is győzelem. Nem is tévedhettünk volna nagyobbat, ennél eszesebbek a lettek, a litvánok és az észtek – kell nekik a pénz.
Történt, hogy az Európai Unió még 2005-ben elhatározta, hogy közlekedésileg is mélyíteni kell az integrációt, meg zöldíteni sem árt, így megszületett a Rail Baltica nemes ügye, ami a három balti államot és valamikor, a távoli jövőben Finnország vasúti közlekedését integrálná a kontinentális hálózatba. Lecserélve, felújítva az arrafelé a szovjet kor öröksége miatt megszokott széles nyomtávú szakaszokat, a helyükre villamosított dupla sínpárokat fektetve.
Ez mind nagyon szép és nagyon zöld, hiszen egyszerre zöldítünk is integrálunk úgy nemzeti, mint uniós hatáskörben, éppen csak az LMBTQ marad ki a célok közül. De hát ugye ezek a dolgok pénzbe kerülnek, és akkor írni kell valami magyarázatot is az elhatározáshoz, hogy miért is dobunk ki közösségileg három törpeállam kényelmére ennyit. Nem nekünk, a közismerten fukar hollandokat kellett meggyőzni erről. És mi lett a megoldás? Na?
A Rail Baltica vasútvonal befektetőket vonz majd azon folyosó mentén, melyet a „Via Baltica” közúti összeköttetés már kiszolgál. Területrendezési szempontból ez kiegészíti majd az Interreg akcióit a Balti-tenger régióban. Egyúttal lehetővé teszi Lengyelország és a balti államok hozzácsatolását a skandináv országok által elképzelt „Északi háromszöghöz”, de Oroszországhoz is: pontosabban a nagyon sűrűn lakott Szent-Pétervári régióhoz. A nagy mennyiségű orosz terméknek – elsősorban az EU-nak szánt, balti kikötőkön áthaladó nyersanyagoknak – köszönhetően a forgalom áramlása pillanatnyilag kelet-nyugat irányú. Ám a régió stratégiai fontossága erősen megnövekedhet, ha a lehetőséget épp tanulmányozó Kína – időspórolási meggondolásokból –, termékeit inkább a szibérai vasúton keresztül küldené a balti kikötők felé, mintsem hajóval a szuezi csatornán át. A Rail Baltica összeköttetés tehát e tranzitforgalom északdéli irányát képezhetné.
– nyilatkozta, mondta, állította még 2005-ben a cseh Pavel Telicka, a transzeurópai közlekedési hálózatok (RTE-T) egyik koordinátora. A Varsó és Helsinki közé húzandó vasútvonal ezek szerint azért érdemli meg, hogy a Kohéziós Alap terhére akár 80 százalékban is az európai polgárok állják a költségeket, mert így fog gazdaságosan, gyorsan és olcsón érkezni a kínai dömping és az orosz nyersanyag. Igen, az a három balti állam, aki most nem érti, miért kereskedtek egyáltalán mások bármikor is az oroszokkal és a kínaiakkal, a saját területén kívánta vámolni, kezelni, továbbítani a kínai és orosz árukat.
Aztán ez a múlt megváltozott
Az oroszok ‘14, de ‘22 után egészen biztosan nem jó arcok, kínaiak meg mindig is gyanúsak voltak a fura kajáikkal meg a tűzhangya mentalitásukkal. Így a baltiak már sosem akartak hasznot húzni a transzszibériai kereskedelemből, mindig is azért akartak kétirányú, villamosított vasutat Helsinki és Varsó között, hogy gyorsan lehessen mozgósítani az euroatlanti seregeket, amikor összecsapunk a gonosz tengelyével, a kínaiak által támogatott oroszokkal. Ezért kell tehát az azóta jelentősen megnövekedett költségek (covid, infláció, korrupció) ellenére továbbra is az EU közös kasszájából állni a cechet.
És ez annyira fontos, hogy a baltiak hetente többször bejelentik, hogy rajtuk nem múlik, ők akár már holnap elharapnák a medve torkát. Csak legyen már meg az a vasút, amin lehet mozgósítani, meg odaszállítani mindenféle fegyvereket, és még visszafelé se kelljen a hullazsákokkal sokat állni a mentesítő vágányon.
A legjobb az egészben, hogy a baltiak soha egy percig nem gondolták komolyan ezt az oroszokkal megvívandó, mindent eldöntő nagy háborút. Mindközönségesen csak nagyon akarják azt a vasutat EU-s pénzből, amin majd később mehetnek az EU magterületei felé az orosz és kínai cuccok. Ezért is foglalkoznak annyit a Belgrád-Budapest vonallal, ami a kínai áruk számára még jobb és gyorsabb alternatíva.
elemeslampa
2024-12-21 at 02:05
Ja és még valamivel kiegészíteném. A Németekkel (ki mással). A német vasutak állapota siralmas. A benszülöttek szerint Merkel az oka egy fillért sem tett bele.
Elég a Db explorert letölteni, hogy az ember meglepődjön (lezi a késéseket).
—
A Németek legnagyobb fájdalma éppen ez az északi vonal (vagy pl a Berlin Hamburg) ha a téma (német vasút felmerül) soha nem felejtik el elsírni hogy miközben a kinaiaknak kifejlesztették a maglevet a 90-es években (amit a kinai ellopott – mondjuk ez igaz) nekik a mai napig nem épült meg ez a vonal (amit nagyon szerették volna).
—
Könnyen el tudom képzelni, hogy ha már homár ők sem akarnak kimaradni az osztozkodásból.
—
Ugye itt nem kéne elfelejteni, hogy Hamburg az a (másik) mélyvízi kikötő ahova viszont érkeznek hajók (anno a covid idején ott fogták meg a kinai maszkjainkat) de bizonyára szánnak neki szerepet a Mercosur szerződésben is.
—
Hát akárhogy is de ez itt megint egy északi Hanza vs déli Medichi csörte lesz. Sajnos ebből legutóbb Mátyás idejében nem jöttünk ki jól…
elemeslampa
2024-12-21 at 01:53
Nagyon ütős írás, végre…
Mondjuk ezek ott megértik és pontosan tudják ahogy azt is, hogy errefelé kilóra megvehető a hülyék azon része akik a saját érdekeiket egyszerűen nem ismerik fel.
Így míg a sajátjaiknak akik akadékoskodnának, ráülnek a pofájára (ha csak megnyikkan megy a sittre kémkedésért) errefelé benyúlnak a zsebükbe és megveszik azt aki a mi pozíciónkat gyengíti..
Elég csak ránézni Kárpáti (és még vagy 3 másik néven kommentelő) vérgőzös háborúmániás állatra.
moliere
2024-12-21 at 00:34
Tegyünk tisztába néhány dolgot! Litvánia két és félmillió lakosú, Lettország kevesebb, mint kétmillió, Észtország pedig alig több, mint egymillió. Összesen nincs hatmillió ember. Lengyelországnak is azon a végén van, aminek népessége ritka, gazdasági jelentősége halvány. Szóval nyilvánvaló, hogy ez egy FENNTARTHATATLAN elképzelés. Ehhez képest a szovjet idők voltak a zöldek, mert akkor legalább a vasúti kocsik zöldek voltak. Ez színtiszta holdkórosság. Mint a Budapest-Varsó szupervasút. Amire szintén soha nem lesz érdeklődés. Egy pár wizzair naponta bőven lebonyolítja a forgalmat. Sok sikert a baltiaknak… Szibériában!
Semma
2024-12-21 at 00:15
) Üdvözöljük a legjobb szex társkereső oldalon — https://ok.me/x9LK1
Harting
2024-12-21 at 00:10
Ner sevik!
A kis balti szargörcsök csak az ásványkincseikből gazdagodnak olaj gáz stb..,balf.sz tiszás hülyék.
Vízöntő
2024-12-21 at 00:03
A balti ugri-bugrik, a légterük védelmére bezzeg jók vagyunk!
Vegyenek gépeket, védjék magukat, ha meg annyira gyűlölik az oroszokat rohanják le őket ne másokkal akarják elvégeztetni!
Kárpáti,
a hülyeségeit meg leállíthatja, folyamatosan hazudozik, a tényekkel nem lehet vitázni!
Georg
2024-12-20 at 22:37
A narancsot szopogató PS-en már mindenki háborús héja a ruszkikat leszámítva…
Tobi
2024-12-20 at 21:29
Ner-$evik komcsi gcik.
2024-12-20 at 21:17
🙂 Na pajti most jobb? Ide böfögtél most megkönnyebbültél?
Ner-$evik komcsi gcik.
2024-12-20 at 21:17
A balti államok is előrébb vannak mint mi. Pedig volt szovjet tagköztársaságok.
Lehet az eus pénzeket nem lopták úgy szét mint itt orbánék.
TalEle
2024-12-20 at 20:55
Hitvány módon bánnak az ottani – nem kis számú – orosz kisebbséggel! Ezért vannak úgy besz@rva a f@szopó Soros ügynökök!
Gokhlayeh
2024-12-20 at 20:38
Nem ők nyavajognak ezért. Csak velük mondatják ki.
A közel 4 hónaps Steadfast Defender 2024 NATO hadgyakorlatnak az volt az egyik fontos célja, hogy felmérjék, miként lehet nyugatról Lengyelországon keresztül felvonulni a Baltikumon keresztül Skandináviáig. Valamint későbbiekben ennek megfelelően úthálózat, infrastruktúra továbbfejlesztése.
A finnek, svédek se azért csatlakoztak, mert annyira akartak. Már évek óta basztatta őket a NATO, hogy lépjenek be. Az ukrán-orosz balhé meg pont kapóra jött indoknak.
hozzaszolo
2024-12-20 at 20:03
A Belgrád-Budapest vasútat nem értem. Az nekik soha nem volt kóser, én legalább egy felszólalást sem hallottam tőlük sehol, hogy jujdejó, még akár adnak bele áramszedőt is, csak már menjen. Arról viszont hallottam, hogy miért nincsen már TGV Budapest és Gdansk között? Esetleg belgrádból.
Kárpáti
2024-12-20 at 20:02
A háborúpárti fidesz inkább hallgasson. A háborús agresszor csicskái, a népirtó orosz horda bűntársai.
Nem lesz elfelejtve a háborúpárti orbánpártnak, hogy a háborús bűnösök cinkosává vált.
Erdeiborbolya
2024-12-20 at 19:26
Az országaiknál csak a nacionalista gőgjük a nagyobb. Mindent a Cártól kaptak, Várost kultúrát ipart stb. Most még megvédeni sem tudják magukat nélkülünk, de azért megtámadják az oroszokat. Még Szíriába is bevonulnak egy nyolc fős “balti” rajjal és kalasnyikov dobtáras géppisztollyal és kisöprik az oroszokat.