Hiánypótló kutatást készített az Economx és a Pulzus Kutató, amiből kiderül, hogy leginkább a 18–39 éves, felsőfokú végzettségű korosztály vevő a dubaji csokoládéra. Ők azok, akik egy száz grammos szeletért simán kiadnak 2500 forintot, hogy azzal „egy kis luxust csempésszenek a mindennapokba”. Ugyanők lapozgatják szívesen Magyar Péter fotóalbumát és fizetnek tízezreket Puzsér Róbert ezoterikus zagyvalékaiért.
(Ambrózy és Vésey négykezes, közös karácsonyi társadalomkritikája üzenete)
Van ez az a marha okos társadalmi csoport, amelyik maga szerint joggal lenézi a buta, legfeljebb érettségizett, de inkább azt se, büdös, bunkó, vidéki Fidesz-szavazót. Ugyanezt a csoportot minden közvéleménykutatás alkalmával körbeünnepli a progresszív média, a lehető legjobban kihangsúlyozva, hogy az ellenzéki szavazók jellemzően felsőfokú, a kormánypártiak pedig alacsonyabb végzettségűek. Aztán most meg kiderül, hogy ezeket az öntudatos, polgáHi kaHakteHű, művelt figurákat a legegyszerűbb megvezetni bármilyen divatmajomsággal. Szegénykéim a díszdobozos Puzsér-létfejtési kánontól a dubai csokiig pattannak, minden kanyarban lehúzzák őket. Intimitáskoordinátor kéne a pénzük mellé.
Régi bölcsesség, hogy a szegény embereken lehet a legjobban meggazdagodni, hiszen őket akárhányszor meg lehet nyúzni újra és újra. A budai hegyvidéken és az agglomerációban ellenzékivé moralizálódott felső középosztálybeliek azonban lassan rácáfolnak erre a tételre. Ez a – jellemzően vállalkozó vagy multis hátterű – réteg a legnagyobb nyertese a 2010 óta folytatott gazdaságpolitikának, olyan jó dolguk lett, hogy a hétköznapi élethelyzetek megoldása mellett/helyett már van idejük és erejük eltartott kisujjal megfejteni a társadalom nagy igazságait. És persze ennek a megszerzett társadalmi rangnak megfelelően költekezni. Az élelmiszerboltban és a politikában is 2500 forintért veszik meg azt, amiből ott van mellette a polcon egy ugyanolyan hitvány termék 600 forintért.
A pénzzel ugyanis a legritkábban jár együtt a bölcsesség és az ész, aki meg költeni akar, annak egyetlen sorvezetője az árcímke: ami drága, az biztos jó, de legalábbis menő. Érdemes egyszer hallgatózni egy borboltban, amikor a polgáHi kaHakteHű vásárló leemeli a legdrágább bort, majd megkérdezi az eladót, hogy mit kell tudni a vonatkozó palack nyújtotta élményről. A rutinos személyzet ilyenkor elmeséli, hogy van benne hátul képzett szilvaíz, kellemes savgerinc, játékos tachionok, továbbá Szekszárdon, ahol a szőlő termett, ott a legvékonyabb a vulkanikus földkéreg, így a bor ízvilága válaszol a felső köpeny Gutenberg-Wiechert-felületének szilikátokban gazdag tartalmára is. Mehet a kártya, pitty-pitty!
Néhány ügyes szélhámos kiválóan fel is mérte, hogy nemcsak jó borokat meg egyéb minőségi, drága cuccokat lehet kifizettetni a sznobbá moralizálódottakkal, hanem mindenféle silány szemetet is.
„Huszonöt év létfejtésének, életfejtésének és tudatfejtésének teljes kánonja”
– így nevezte el a szektavezetői szerepre törő Puzsér Róbert a betűtésztából és negyedműveltségből összeöntött kocsmafilozófiáját, diszdobozba rakta a két, már amúgy is túlárazott könyvét, sorszámozta, díszkártyát rakott mellé, és csak 500 darabot csináltatott belőle. A különlegesség érzésére vágyó célközönség pedig rohan megvenni 39 ezer forintért, mert státusszimbólumnak hiszi azt, ami legfeljebb tüzelőanyagnak lenne alkalmas, és még a hátul képzett fingaízt is kiérezni véli, amikor a Buddha-szobrok, szerencsekövek, elefántszobrocskák és illatgyertyák között ott díszeleg a polcán a fekete alapon fehér iromány.
Visszatérve a dubaji csokira, a kutatásból kiderül, hogy a férfiak jellemzően képtelenek értelmezni a jelenséget, a középfokú végzettségűek pedig többnyire betudják a divatnak. A felsőfokú végzettségű és a női válaszadók többsége szerint viszont azért vált divatossá, mert „egyedi az ízvilága”, és „egy kis luxust hoz a hétköznapokba”.
Ahogy Puzsér ezoterikus létfejtései egy kis (nem csak) számukra érthetetlen filozófia-szerűséget, Magyar Péter ÉN-fotóalbuma meg egy csöpp reményt hoz az otthonaikba. Persze marha sok pénzért cserébe. És még annyit se kapnak érte, mint egy túlárazott palack borért, mert abban ugyan játékos tachionok és a Föld magmájából származó szilikátok nincsenek, de legalább (többnyire) finomak. Legyünk őszinték: a dubaji csoki legfőbb értéke ezen rajongók számára, hogy kevés van belőle, és ezért drága, így nem férhet hozzá akárki, hanem főleg ők. Valójában ez a luxus érzete.
Távol álljon tőlünk a társadalomkritika, de ahol a dubai csoki hozza a luxust, Puzsér a gondolatot, Magyar Péter a reményt és túlárazott palack bor a kiválasztottság élményét, ott valami nagyon nincs rendben. És erre a kilométerekről látszó megroggyanásokra, kiáltó ürességre és haszontalanság-érzésre repülnek rá korunk legnagyobb szélhámosai, akik a hitvány termékeikkel ígérik pótolni azt, ami hiányzik a szerencsétlen vásárló életéből. Ami legtöbbször ott van az orra előtt, de mivel olcsó vagy ingyen van, illetve nem illeszkedik a multis vagy vállalkozói nyomulásba: nem kell.
Kíváncsi
2024-12-25 at 20:34
@Theo
Minőségi élelmiszerekről írsz itt, és hiteles borszakértő által belőled kihozott ízekről. Akkor talán te is értesz hozzá. Én nem. Kíváncsi lennék, hogy egy átlag magyar borszakértő mit tud neked elmondani egy olyan bor túlárazottságáról, aminek palackja 2.000 euróba kerül? Vagy egy bolti alkalmazott? Megkostolták? Kétlem. Ha te sem ittál még olyat, akkor vétel előtt te honnan tájékozódsz?
Abban igazad van, hogy az Ambrózy Vécsey négykezes co. is tudhat annyit a töredékébe kerülő ezoterkikus puzséri “kocsmafilozófiáról”, vagy a photoshoppal megtámogatott magyari “ÉN-könyvről”. De a vevők ezt másképp látják. Számukra a termék és az abba fektetett munka értéket képvisel. Az is igaz, hogy egyik véleményt sem kell készpénznek venni. Én nem is veszem annak.
De a drága borral ez hogy van? Mondandódból nekem úgy tűnik, mintha ott is az egyéni hitek lennének a vásárlás elsődleges szempontjai. Vagy a termelők támogatási szándéka a vásárlók által. Mégis sokan vannak, akik ezt sem értékelik semmire, és nem vesznek bort. Akkor mi a lényegi különbség? Nem a te egyéni hited valamiben?
Logikus
2024-12-25 at 18:30
Két dolgot fűznék hozzá:
Az egyik, hogy az emberek többségének fogalma sincs arról, hogy a borokat hogy csinálják. Vidékiként ha jó bort akarsz csinálni és minden mentes(tartósítószer, stb mentes) Akkor a bornak a szőlő fajtájától függően kicsit savanykás vagy édes íze van.
Minden más csak ízfokozók és különböző adalékok kérdése.
Aki tehát jó bort akar inni, az ne a boltban vegyen, hanem kistermelőtől, ha van még ilyen.
A másik pedig ez a Dubaji csoki mizéria: A Debreceni vásárban 7.000 ft/db volt egy tábla csoki. Ahhoz képest, hogy a ballibek mindig arra panaszkodnak, hogy minden milyen drága, az embereknek mégis van pénzük, ugyanis a négy hetes adventi vásár harmadik napján az eladó már eladta az összes csokoládéját. (pedig akkora mennyiséget szerzett be, hogy egy hónapig legyen mit árulnia).
Szóval miről is beszélünk?
Jó lenne visszatérni a realitások talajára, mert egy Milka tejcsoki ugyanolyan finom. Minden más csak flancolás/luxolás kérdése!
lecsó
2024-12-25 at 12:44
Theo2024-12-25 at 11:41 “Lecsó, én nem éreztem találva magam”
Kafa. Mert úgy tök nehéz találatot kapni, ha meg sem céloznak. Eleve rossz a példa!
De ki is ócsárolta itt a magyar borokat? A cikk általánosan említ meg egy borboltot, ahol az újgazdag entellektüel leemeli a legdrágább bort és megkérdezi az eladót, hogy mit kell arról tudni.
Egy szó sincs benne “magyar” borról (vagy üzletről), csak az ottani “legdrágább” borról. Ezért lehet az bármi. Akár az amsterdami repülőtér borboltja is, ahol kétezer euróba kerül a legdrágább francia bor. És a vevő is csak azért érdeklődik, mert neki halvány fingja sincs semmiről, csak az árról.
Ja, és Ambrózy szerinted rossz példája is csak ennyi volt. Na szeva!
Theo
2024-12-25 at 11:41
Lecsó, én nem éreztem találva magam.
A minőségi élelmiszer, ital manapság élet -rák-halál kerdese, tehát a nívósabb áru felé való (ésszerű) kapaszkodas nem hülyeség. Kérdés az, hogy sikerül e jól identifikalni, hogy mi éri meg. A különféle borok közt pedig létező nagy különbségek vannak, legfeljebb az eladók beszélnek hülyeségeket. El kell járni borkstolokra, az izerzekeles ki tud fejlődni. Egy nemzeti érzelmű laptól (feltéve) elvárható, hogy inkább segítse a magyar borok jó hírnevét, amire amúgy is óriási nyomás nehezedik a multik részéről. (Ne bort, hanem gint, koktélt, sört , narkot, stb.) Mindennek semmi köze a két említett ingyeneleo valóban értéktelen produktumahoz.
Bandi
2024-12-25 at 11:36
Az ezotéria egy baromság, a hitben hiátussal élők valláspótléka.
A legtöbb újgazdag első/másodgenerációs agymosott éttermiségi, egy kanyi könyv nincs a lakásukban, csak drága elektronikai akármik. A magunkfajta vidéki elitdiplomás taplóknak meg már az első háború előtt is értelmiségiek, katonatisztek voltak a felmenői, de nem is szavazunk balra.
grimmbusz
2024-12-25 at 10:25
A borban leledző “játékos tachionok” szóvirágért +1 pont. Öt perce röhögök rajta…
lecsó
2024-12-25 at 10:19
Theo
Ja. Az üzenet mindig jó, csak a példák a rosszak. Legyen, hiszen karácsony van!
Figyu! A balga is mindig azzal nyugtatja magát, hogy őt sosem kurhatja át senki. A bölcs meg ebben is mindig neki ad igazat. De nem azért, hogy átkurja. Hanem azért, hogy megnyugtassa. Boldog karácsonyt!
Nahát
2024-12-25 at 10:08
A dubaji csokival tesztelik a nép megvezethetőségét. Még sehol nem álltak sorok, de már úgy szólt a reklám, hogy hosszú sorok kígyóznak a boltok előtt. Csak most, csak neked, még van néhány darab. Mert megérdemled. A csokival bevont zöld tésztát. Tízszeres áron. Aki megveszi, meg is érdemli.
Áldott, boldog karácsonyt!
Theo
2024-12-25 at 09:44
Lecsó, persze, hogy értjük a cikk eredeti mondandóját, csak a példák nem igazán jók.
kulfoldrol
2024-12-25 at 09:34
Balatonfured, Bergmann Dubai csoki, nagyon jo minosegu, finom. Mindig voltak es lesznek hypok…semmi koze az intelligenciahoz. Kivancsisag.
K
2024-12-25 at 09:27
–Orbán Viktor már most Nobel–békedíjat érdemel…:
Pont.
Bela
2024-12-25 at 09:22
Fúúú, újfent a fideszombi felsőbbrendűséget hírdető szobanövények tapsikolnak, hogy a “józanparasztiész” megvédi őket az átbassss_zzásatól!:-)))
Rá kéne már jönni gyökeeerrrreeek, hogy egy felcsúúúúú_tííí dilettánssenkifalusitszelnök kereszténykonzervatívutcaiharcosszuverénninja már 15 éve átkúrja a fejeteket és ti rendre becumizzátok, falunk főként!:-))))
K
2024-12-25 at 09:18
–Szuper a fenti cikk és sajnos sok alapja van…:
–Amióta világ a világ,……. van borhamisítás……:
https://www.boraszportal.hu/hirszuret/nagy-borhamisitasok-es-nagy-bukasok-4364
Különösen a jelenlegi fejlettebb technikai körülmények között a borhamisítás is kifinomultabb fejlettebb lett.
–Sajnos ugyanez vonatkozik az édességekre is , ahol szintén tetszetős “csomagolásba” rejtik a csalást….: például a dubai csokoládé.
Sajnos én az eredeti dubai csokoládéért sem fizetnék egy “garast” sem.
–Mindezeknek a politikai vetülete vagy kihatása sem akármi.
–Én úgy gondolom hogy sajnos a LIBERÁLIS politikusok nagy része kábítószeres, úgyhogy a következő választásokon elég csak a kábítószert és az arra való pénzt megvonni, és máris elbukták a választásokat…:természetesen a szavazatszámlálást is nagyon kell figyelni , ugyanis kizárt dolog hogy a lakosság a gyagya liberálisok kamu ígérgetéseire szavazzanak.
angolpuska
2024-12-25 at 09:06
Tisza-szektások, futás a boltokba, mert gyorsan fogy.
lecsó
2024-12-25 at 08:43
Ütős cikk, csak érteni kell, hogy miről szól! Nem az egyes termékekről, vagy azok kitalálóiról, hanem az azokkal átkurható barmokról. Akik, bár iskolázottak, mégsem értik, hogy a világ legjobb dolgai természetüknél fogva ingyenesek, és szinte mindenki számára elérhetők.
A csoda ismét elmaradt. A cikk ellen ajvéolók leginkább önmagukra ismertek. És ez így kafa.
bl
2024-12-25 at 08:39
Hiába minden, mert a nemzet g_áz_sze_relője után érkező semmihez se értők hada nem hozza el a mennyországot. Ha megárad a Tisza, csak a mocskot fogja lerakni mindenhová.
A szeretet kultúrájához egyébként sem kell semmi csak az igazság ismerete és szeretet. Boldog Karácsonyt Mindenkinek!
Bela
2024-12-25 at 08:01
Ellenpéldaként nézzük a fideszes választók büszkeségét, a gááááá_zszerelő végzettséggel Zuccenberget megszégyenítő gazdasági érzékkel rendelkező lola kemény elszólását: “Legy_etek Bá_torak!”
Annyira magasan fejlett esztétikai érzékkel rendelkezik a nemzetigá__zsze_relő, hogy andikával Bordeauxba mentek borozgatni és ünnepelgetni. Igen az újgazdag fideszombi, IQ<-20 rétegre jellemző a fennhéjázó picsarázás és kivagyiság hírdetése mellveregetve.
Visszatérve az IQ harcos vidéki fideszes szavazótáborra, igen az egy jogos elképzelés, hogy az érettségivel nem rendelkező réteg ne kapjon szavazati__ogot, mert nem rendelkezik megfelelő tudással ahhoz, hogy felelősségteljes dõntést tudjon hozni. Igen a 8 általánossal nem rendelkező réteg a legkiszolgáltatottabb és egyben a legkönnyebben befolyásolható, amire a főni már rég rátette a mancsát.Azonban a romló megélhetési körülmények vidéken, posta és vasútbezárások, vidéki korházi osztályak bezárása a vidéket is élhetetlenné tette, ami MP és a Tisza fele.tereli ezeket a szavazókat is (lásd Tiszaszigetek).
Lehet intézni a menekülőstratégiát a főninek és sleppjének 26ban!
PB
2024-12-25 at 06:29
Egy kicsit kibukik a cikkből a szerző frusztrált diplomairigysége. Kellett volna tanulni.
Georg
2024-12-25 at 06:24
K*rva anyját Ambrózynak, hogy már Karácsonykor is a magyar borászok ellen hergel…komolyan az ilyen f*sz proli cikkek után még bárki elvárja, hogy a közép/értelmisegi réteg leszavazzon a Fideszre?
Frankó
2024-12-25 at 05:35
Friedmannak igaza volt.
Ha valaminek nem megy fel az ára, már meg se veszik. Ez a korosztály nemcsak a dubai csokival teszi ezt, hanem lakásokat is így vásárolnak felárral, meg bútort és kocsikat is. Újabban az utazást, meg az élményeket veszik, szülni meg nem.
Talpra magyar!
2024-12-25 at 01:38
Puzsér aromságait sem olvasom és az oldalára nem kattintok. Puzsér félék egyből fogyókúráznának és éhen is halnának mert én kezembe se fogom a portékájukat dubajival együtt. – Nem csak az ukrajnai háború miatti – energiadrágulás – miatt emelkedett a kakaó világpiaci ára de a kevesebb kakaó termés is drágította a csokik árát. Ráadásul keksz és egyéb ilyesmivel csökkentik a gyártok a táblás csokitermékeik kakaó tartalmát. – Német csokigyár Kinder csokijának a neve ellentétes az egyre kevesebb német gyermek születésével a svájcival osztrákkal …… is.
Theo
2024-12-25 at 00:27
Ha a dubai csokiban tényleg annyi pisztácia van, mint a képeken, akkor jogos, hogy drágább (mondjuk nem annyival). Én arra várok, hogy ez kiderüljön, az egzotikus bacikrol nem is beszélve, úgyhogy no rush.
A magyar borokat viszont nem venném ide, tényleg vannak köztük kitűnők és az áruk sem azért magas, mert halálra keresik magukat rajta, hanem mert a legtöbbet kis magyar gazdaságok készítik, sok emberi és kézi munkával. Őket támogassuk! Akár sznobsagbol is!
Puzsér, meg a tanítványa, szóra sem érdemes humbug….
Frenki
2024-12-25 at 00:05
És azok a gyagyagógusok is
kapnak béremelést akik ezt
a 18-39 éves korosztályt
“tanították”? Tanár embert
a pedagógus nem pótolja!!!
A betanított pedagógus
szintjén van alternatív
lehetőség érdemi munkára?
Blanca
2024-12-24 at 23:31
Üdvözöljük a legjobb szex társkereső oldalon — https://ok.me/x9LK1
m
2024-12-24 at 22:34
Szégyen, nem szégyen, én is vásároltam dubaji csokoládét. Rettenetesen kíváncsi voltam, mire az a rettenetes nagy hájp. Nem tudom, vagy nem elég üres a lelkem, vagy az ízlésem csámpa, nekem nem ízlett annyira, mint amilyen drága. Nem tervezek többet venni belőle, jó nekem a 600 forintos ugyanolyanszar – merthogy én is büdös, bunkó, vidéki Fidesz-szavazó vagyok.
túródóra
2024-12-24 at 22:34
Ha ezek betehetnék mégegyszer a lábukat a küszöb és az ajtó közé, csak akkor vennék észre a szavazóik , hogy ezek le sem sajnálják őket, újra kirabolnák az egész magyar népet , nem lenne itt munkahely, jólét, sem semmi, újra tele lennének a munkaügyi központok munkanélküliekkel, visszajönne a segély , a kosz, a mocsok, a feketézés, a megélhetési bűnözés. A szegénység. Ezt akarják ?
Xerxész
2024-12-24 at 21:43
olvastam ezt a “nagyívű” kutatást… már csak egy kérdésem van: 18-22 év között hogyan lehet valaki felsőfokú végzettségű? a sok pici ájnstájn rohangál az lidlaldspatecsóba dubájcsoklítot veszegetni…
csokoládé
2024-12-24 at 21:25
…így van srácok minek az a drága dubai marcipán a paraszt prosztó szalonnához szokott belibe..majd a fidesz féle zsidó mafia tudja mire kell költeni…nem dubai csokira az biztos hanem new yorki apartmanokra amit még a helyi gyémántkereskedő zsidó is fejvakarva néz…abból a beszédhibás zsidó fattyúk hármat vesznek közpénzen természetesen…így kell élni nem is a dubai csokit tömni a búrájába az embernek….közpénzen épült irodaház 6x-os áron ugyanitt eladó…csak “állami” ügyfeleknek….22:00 percig garantált az ár…utána szorzoval ugrik
kari
2024-12-24 at 20:33
a pesti sracok mert a dubai csokiban is magyar petert latjak. vannak bajok
boldog karacsonyt!