Hatmilliárd forintra is rúghat annak MNB-reklámkampánynak az összege, amelyet most a kormányzati kommunikációs kampányok elnyerésében elég ügyes IMG kapott meg. – írja a HVG.hu.
A jegybank kommunikációs kampányt indít, amellyel a Növekedési Hitelprogramot (NHP) népszerűsítik. Az MNB honlapja szerint a program pénzügyi keretének legfeljebb 0,3 százalékát kitevő összeg költhető a program megismertetésére. Ez azt jelenti, hogy a program jelenleg (tavaly októbertől idén év végig) zajló etapjára szánt 2000 milliárd forintból 6 milliárd forint kommunikációra mehet. (Ha az első, tavalyi etapban kiosztott 700 milliárd forintot is belevesszük, akkor a kampány keretében 8,1 milliárd forintot költhetnek el.) – írja a lap.
Az erre kiírt tendert az I.M.G. Inter Media Group Kft. nyerte. Az IMG rengeteg közbeszerzést nyert, legalább 10 milliárd forint elköltésére kapott megbízást a második Orbán-kormány hivatalba lépése óta. Ennek köszönheti, hogy magyar viszonylatban is kicsinek számító médiaügynökségből 2012 végére a piac egyik meghatározó szereplőjévé lépett elő – írta a hvg.hu egy tavaly év eleji összeállításában.
A cég többségi – 2013. január óta már egyszemélyes – tulajdonosának, Patonai Péternek évtizedekre visszanyúló kapcsolata van a Fidesz vezetőivel és a párt legfőbb gazdasági háttéremberének tartott Simicska Lajossal. Az IMG az állami hirdetések – és vele a pénz – jelentős részét ráadásul a Simicska és üzlettársai érdekeltségébe tartozó felületeken, óriásplakátokon, hirdetőoszlopokon, újságokban, rádiókban helyezi ki.
Az MNB azt írja még, hogy máshol bezzeg a programok pénzügyi keretének 0,5-1 százalékát fordítják tájékoztatásra, és hogy a tender nyilvános volt. Az egészre szerintük azért van szükség, mert “a kis- és középvállalkozók széles körű és részletekbe menő tájékoztatására van szükség, amellyel tovább fokozható a program sikere”.
Forrás HVG.hu / Index.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS