Újabb pánik-cunami indult a Déli lehetséges végleges bezárásával kapcsolatban, holott Lázár János a csütörtöki kormányinfón csupán megerősítette, ez a lehetőség is fölmerült a pályaudvarral kapcsolatban. A Magyar Közlönyben megjelent hírek szerint ugyanakkor a kormányzat elsősorban a Déli kihasználatlan rozsdaövezetének, azaz az üzemi pályaudvarnak a hasznosítására koncentrál. Mint portálunk megtudta, szeptember 1-jéig kell elkészülnie a hatástanulmányoknak, amelyekben kiemelten fontos szerepet kap majd a zöldítés, és a meglévő épületek hasznosítása.
A 444.hu a Portólió.hu-ra hivatkozva arról ír, a kormány végképp elkötelezhette magát a Déli pályaudvar „beszántása” mellett. A Portólio.hu cikkében Lázár János kancelláriaminiszter sajtótájékoztatóján elhangzottakra utal, miszerint a kormánynak van olyan terve, hogy lebontanák a Délit és a helyén parkot alakítanának ki. A kancelláriaminiszter hozzátette, hogy ebben az esetben a rendelkezésre állnak az uniós források a kelenföldi pályaudvar fejlesztésére.
A Magyar Közlönyben megjelent információkból azonban az olvasható ki, hogy a hatásvizsgálatok elsősorban az üzemi pályaudvar kihasználatlan területét célozzák, azaz a használaton kívüli vágányokat, üzemi épületeket és a rendezőpályaudvart érintik. Ebből következően a Déli pályaudvar végleges bezárása helyett a kormányzat jelenleg elsősorban a használaton kívüli területek hasznosítására összpontosít.
A közlönyben megjelent hírek szerint az emberi erőforrások miniszterének feladata lesz a MÁV és a Testnevelési Egyetemmel karöltve annak a megvalósíthatósági tanulmánynak az elkészítése, amely a Déli pályaudvar üzemi pályaudvari részén megvalósítandó sport és szabadidős célú városfejlesztést célozza. A korábban említett P+R parkolók létesítése és a parkosítás mellett tehát várhatóan a sport és szabadidő kaphat nagyobb hangsúlyt a terület hasznosításának újragondolásakor.
Emlékezetes, Fónagy János korábban a PestiSrácok.hu-nak adott interjúban arról beszélt, nincs végleges döntés a Déli sorsával kapcsolatban, több javaslat is van az asztalon, ezek között valóban szerepel a Déli végleges bezárása is. Minta miniszter fogalmazott, egy javaslat szerint a pályaudvar területének jelentős része, közel négyötöde akár azonnal átadható egyéb célokra, mert a Déliben már nincs szükség tároló vágányokra, mosó vágányokra, raktárokra. Hozzátette, ha mégis teljes bezárás lenne a vége, annak előkészítésére, a Kelenföldi pályaudvar rendbe tételére minimum két évre van még szükség.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztériumból származó információink szerint július 1-jei határidővel kell elkészíteni a hatásvizsgálatot, amely a Déli pályaudvar jövőképét, illetve a Kelenföldi pályaudvar fejlesztését érinti. A konkrét koncepciónak szeptember 1-jéig kell megszületnie. Forrásunk hozzátette, a pályaudvar és az üzemi pályaudvar összterületének legalább háromnegyed része kihasználatlanul áll, a fejlesztés elsősorban ezt a területet érinti, amelyben erőteljes hangsúlyt kap a zöldítés, valamint a létező épületek hasznosítása. Ehhez illeszkedően ötletpályázatot is kiírnak.
A Déli bezárásának ismételten fölvetett ötletével kapcsolatban a PestiSrácok.hu a Magyar Közlekedési Klub véleményét is kikérte. Mészáros Péter portálunknak arról beszélt, a városi belterületi pályaudvarok komoly mobilitási értéket jelentenek, mind a távolsági, mind a regionális, mind az elővárosi közlekedés szempontból. Inkább fejleszteni szokás azokat, nem lebontani. A klub elnöke hozzátette, a Déli térségének értéke jelenleg éppen az, hogy vasút vezet oda, a metróvégállomás egy szinttel kisebb értéket jelent. A budai közönség már a Széll Kálmán téren leszáll, a Déli-ig elsősorban a vasút miatt mennek el. A civil szakértő szerint ugyanakkor a terület hasznosításakor egy közlekedési és kereskedelmi központ kialakítása lenne célszerű.
Forrás: 444.hu/portfolio.hu/MTI/PestiSrácok.hu
Fotó: Horváth Péter Gyula/PestiSrácok.hu
Leslie
2016-03-22 at 04:59
Egy vidékről bejáró!
Én sem tartom jónak, hogy a Délit lebontsák, mert igenis szükség van rá! De ebből nem kellene politikai kérdést csinálni, ez tisztán gazdasági kérdés. A Délire szükség van, valóban meggyorsítja mindenki közlekedését, aki vonattal jár. De ennek semmi köze a politikához, hiszen hatástanulmányokat készítenek. A megoldás az, hogy e-mailekkel kell bombázni a kormányt, konkrétan Lázár Jánost. A neten megtalálható az elérhetősége. A siránkozással semmi nem oldódik meg, lépni kell, csak értelmes lépésekkel lehet mindent emberi módon megoldani. A tömeges levélre csak felkapják a fejüket. Korszerűsíteni kell, a kihasználatlan területeket felesleges fenntartani, de ez nem politikai kérdés. Ez kizárólag gazdasági probléma.
Leslie
2016-03-22 at 04:52
Dóra!
Nálad ez genetikailag kódolt, hogy mindenből politikai ügyet csinálsz? Gondolom, neked az is problémát jelent, hogy a narancsnak narancs szinű a héja!
Egy vidékről bejáró
2016-03-12 at 10:13
Kedves Döntnökök!
Kipróbáltuk a Déli bezárását az állítólagos földcsuszamlás helyrehozásakor. Lehet, hogy az csak egy próba volt? Ha igen, akkor ez a szomorú tapasztalatunk: Míg mi, a vidékről vonattal bejárók 5-7 perc alatt érünk most közép-Budára, az említett időszakban csúcsidőben többet utaztunk busszal Kelenföldről a Déliig, mint ameddig Kelenföldre értünk Képolnásnyékről. A 4-es metró nem vátotta ki a Déli pályaudvari vonatokat!!! A 17-es, sok megállós fonódó villamos sem javított ezen a helyzeten. Egyetértek az előttem szólóval, a Déli bezárásának megissza levét a Fidesz! (Gondoljanak a Balatonra nyaranta utazók tízezreire és a naponta Budára munkába járókra! Éppen a Déli időbeli “közelsége” miatt költözhettünk el mi is a zsúfolt fővárosból. Az EU bizonyára ugyanúgy adna pénzt a Déli felújítására, mint a Kelenföld kibővítésére, hiszen a vonatközlekedés fejlesztését erősen támogatja. Itt jegyzem meg, hogy a Déli eltüntetése jelentősen növelné a fővárosba délről bevezető közutak gépkocsi forgalmát is. Ne szennyezzük jobban a fővárost!!!
Dóra
2016-03-11 at 22:37
Ebből nagyobb balhé lesz, mint a pedagógusok lázongásából!. Nagyon nem jó, hogy a miniszterelnökünk minden állampolgári érdeket alárendel a sportszeretetének.
Pedig Aranycsapat nem lesz még egyszer!
A Déli eltüntetését már nem tudjuk szimpátiával szemlélni, mi a Fideszszel szimpatizáló szavazók sem!!!. VIGYÁZAT, EBBŐL TÉNYLEG NAGY SZAVAZATVESZTÉS LESZ!
Ideje felébredni tanácsadó urak! Ne kövessék el még egyszer azt a hibát, amit Hoffmann Rózsa és emberei elkövettek az oktatás területén!!!
A Sportkórház kiszolgálja a magyar sportéletet. A budai nagy kórháznak pedig keressenek kevésbé fontos helyet!
khm
2016-03-11 at 17:33
Szerintem legyen “menekültszállás”.
Hiszen még sínek is vannak. Hátha kivárják a legközelebbi vonatot.