Törley Katalin a poligámiában hisz. A demokratikus elvekkel dobálózó, majd minduntalan önmagának is ellentmondó, kormánybuktatásban érdekelt Tanítanék Mozgalom képviselője pár éve még a szexuális forradalomért kampányolt.
Még a “tanárlázadások előtt” állt modellt Törley Katalin a “Rólunk Hozzád” kampányhoz, amely feltűnést keltő fotók segítségével igyekezett felhívni a figyelmet a kirekesztés és a hátrányos megkülönböztetés elleni küzdelem fontosságára, a hajléktalan emberek problémáira, a szolidaritásra és az emberi jogok tiszteletben tartására. Mindez a Fotózás és Aktivizmus workshop keretén belül, a ”Művészek az Iskolában” pályázat támogatásával, Csoszó Gabriella koordinálásával készült. A résztvevők a pécsi Gandhi Gimnázium és a budapesti Kölcsey Ferenc Gimnázium tanulói, valamint a Kontakt Fotóművészeti Kurzusok Fotózás és aktivizmus tanfolyam fotósai, köztük a Város Mindenkié Csoport önkéntes hajléktalan aktivistái voltak.
A Tanítanék vezető arca, Törley Katalin a budapesti Kölcsey Ferenc Gimnázium tanáraként állt a kamerák elé. A diákokhoz hasonlóan ő is táblára írta a “saját üzenetét, kívánságát, vagy személyes vágyát“, amelynek “megvalósulásához tágabb közösség, csoport, vagy a társadalom együttműködésére van szükség“.
Le a monogámiával
– olvasható a felirat a Törley eddig nyilvános Facebook-oldalán egészen a közelmúltig fellelhető kampányfotón.
Egy másik felvételen, “Szeretkezz, ne ítélkezz” feliratú táblát tart a kezében.
“Radikális” fordulat
Mint ismert, amióta Pukli István dobbantott a mozgalomból, a helyét és a “Pukli-féle attitűdöt” Törley Katalin próbálja tovább vinni. Míg előbbi Orbán Viktort és Áder Jánost szerette volna térdre kényszeríteni, addig utóbbi Palkovics László oktatási államtitkárt szeretné kivéreztetni. A PestiSrácok.hu korábban már foglalkozott azzal, hogy a Tanítanék Mozgalom lemondásra szólította föl Palkovics Lászlót, de a történetnek közel sincs vége. A civilek a héten újra akcióztak. A Köznevelési Kerekasztal megszületése óta minden ülésre meghívást kapó Tanítanék Mozgalom képviselői ezúttal sem foglaltak helyet az asztalnál. Inkább az Emberi Erőforrások Minisztériuma előtt demonstrálták véleményüket, miszerint a Köznevelési Kerekasztal csak díszlet, amely szerintük “legitimálja az oktatási kormányzat akaratát“. Törley Katalin az ülésre érkezőknek, köztük Palkovics Lászlónak is átadott egy üzenetet, amelyben arra szólítják föl “a közoktatás mellett elkötelezettnek tartó szervezeteket, hogy lépjenek ki a látszategyeztetés kormányzati elterelő manőveréből, és tudásukat a társadalommal, a civil szervezetekkel együttműködve, azokkal egyeztetve kamatoztassák! Nem az oktatás van a politikáért, hanem a politikusoknak kell értünk, a mi oktatási rendszerünkért dolgozni, s azt a társadalom elvárásai szerint alakítani.“
Az OECD szerint a kormány jó úton jár
Sikeres a köznevelési kerekasztal elmúlt kilenc hónapban végzett munkája – értékelt az oktatási államtitkár a kerekasztal keddi budapesti ülése utáni sajtótájékoztatón. A tanácskozáson részt vevő OECD oktatási igazgatósági vezető szerint Magyarország jó úton indult el, ugyanakkor további lépéseket szorgalmazott többek között a szakoktatás javítása érdekében.
Palkovics László oktatási államtitkár kifejtette: a keddi ülésen áttekintették a kerekasztal eddigi munkáját. Összegzése szerint amit elhatároztak és elkezdtek megvalósítani, jó irányba mutat. Hozzátette: azokon a területeken, ahol gyors döntésekre volt szükség, mint például a fenntartói rendszer, a finanszírozás átalakítása, a gyerekek terhelésének csökkentése, ezek megszülettek. Az államtitkár reményei szerint az eredmények hamarosan láthatóak lesznek. Palkovics László kiemelte: jó tanár nélkül nincs jó iskola, a pedagógusok kompetenciái határozzák meg milyen lesz az oktatási intézmény. Ezért is fektetnek kiemelt hangsúlyt a tanárképzés és továbbképzés átalakítására – jelezte. Emellett a tartalomnak és a módszertannak is fontos szerepe van a jó oktatás megteremtésében. Hozzátette: az nem jó, ha az oktatáshoz való hozzáférés differenciált, a PISA-felmérés eredményei a családi háttérrel erős összefüggést mutatnak. Egy jó oktatási rendszernek ezt is ki kell küszöbölnie – közölte. Fontos továbbá, hogy a fejlesztések minél korábban elinduljanak, a kötelező óvodáztatás ennek jelentős eleme. A szakképzésről szólva kiemelte: továbbra is alacsony ennek a szintje, s a gimnáziumokat preferálják. A felsőoktatásba való továbblépéshez a szükséges végzettséget ugyanakkor a szakgimnáziumokban is meg lehet szerezni – jegyezte meg.
Andreas Schleicher, az OECD oktatási igazgatóságának vezetője kiemelte: Magyarország jó úton indult el, és hosszú utat tett meg az oktatás javítása érdekében, ugyanakkor további lépésekre van szükség. Utalt a 2012-es PISA-felmérésre és elmondta: további javulás szükséges szakoktatás minőségében és a társadalmi egyenlőtlenségek felszámolása területén. Úgy látta: Magyarország relatíve keveset költ az oktatásra, s ilyen esetekben lényeges kérdés, hogy ezt a forrást jól költsék el. A tanári fizetések a biztató lépések ellenére sem magasak még – jegyezte meg, és kitért a tanári szakma megerősítésének, a minőségének javításának fontosságára. Magyarország nagyot lépett a szakképzés megerősítése területén, ez összhangban áll az OECD ajánlásaival – állapította meg. Az igazgató fontosnak tartotta a vállalati szféra bevonását is, és kitért a tantervi fejlesztésekre, azok alkalmazhatóságára.
Forrás: PestiSrácok.hu/MTI
Facebook
Twitter
YouTube
RSS