Annál is jobban nyomják az ellenzék lelkét a helytelen gazdálkodásért, illetve tiltott pártfinanszírozásért kirótt ÁSZ-bírságok, mint eddig gondolhattuk. A vérszegény politikai ellenzék helyét egyre inkább átvevő haladó sajtóból ezúttal a 24.hu vállalkozott arra a nemes feladatra, hogy a kormánypártról is bebizonyítja: indokolatlanul olcsón bérelte a plakáthelyeket. A kísérlettel azonban úgy morálisan mint szakmailag sikerült alaposan lyukra futni a balliberális portálnál, ugyanis megspórolták a vonatkozó törvény figyelmes elolvasását.
A Fidesz maga dokumentálta, hogy kijátszotta a plakáttörvényt
– adta hírül leplezetlen kárörvendéssel a 24.hu arra reagálva, hogy az ellenzék és a határzár különös viszonyát boncolgató plakátkampány költségvetését a törvénnyel összhangban, sőt a szokásosnál is részletesebben adta közre a kormánypárt. A balliberális portál úgy járt, mint a nagy izgalomba jött kincsvadász, amikor valami kemény felületen koppan az ásója éle, aztán azzal szembesül, hogy csak értéktelen kavicsok vannak a kikotort ládában, és nincs ott a Török Gábor által megjósolt, Fideszre dobható atombomba. Ezután pedig a kincsvadász jobb híján kavicsokkal dobálta meg a kormánypártot.
Őrület: Fidesz-közeli cégnél rendelt hirdetést a Fidesz!
Előbb azt a megdöbbentő tényt közli, hogy a plakátkampányt a Mészáros Lőrinc és Andy Vajna érdekeltségébe tartozó Odex Outdoor Expert Kft.-n keresztül bonyolította le a Fidesz. Pedig ugye kereshetett volna a párt erre a célra valami közismerten balliberális kötődésű céget is. A találat elvileg ott lenne, hogy a kampányban legnagyobb felülettel, 60,7 millió forintos megrendeléssel érintett hirdető cég, a JCDecaux Hungary Zrt. 2017-es listaáron adta a felületeit a Fidesznek, holott a cég 2018 elején 50 százalékkal megemelte a hirdetési árait.
Az egész törvény érdekes, nemcsak a büntetések
Na lám, belegyalogolt a saját csapdájába a tökhülye Fidesz – sugalmazza kárörvendően a 24.hu cikke, és immár a fényes jövőbe tekintve rögtön arról tájékoztat, hogy a kormánypárt által „áterőltetett” szigorítások szerint, a településkép védelméről szóló törvény (2016./LXXIV.) megsértésekor a kormányhivatal a hirdető, illetve a plakátcég költségére eltávolíttatja a plakátokat, többrendbeli jogsértés esetén ráadásul plakátonként 150 ezer forintos bírságot is kiszabhat. Az pedig a kampány 955 plakátja esetében több, mint 143 millió forint lenne, ami már majdnem a negyede az ellenzék számára hetek óta legmágikusabb számnak, azaz a Jobbikra kirótt ÁSZ-bírságnak. Ha ennyi vigasz van, akkor ennyi van – gondolhatta a haladó sajtó. De ennyi sincs, ugyanis a szerző átugorta az árra vonatkozó, 11/G. paragrafus 4. bekezdését a törvényben, és rögtön a bírságokat taglaló, 8. és 10. bekezdésekre vetette rá magát kéjesen.
A pártok csak a tavalyi listaáron hirdethetnek
A valóság viszont az, hogy a túlzott körültekintéssel igazán nem vádolható Jobbikkal ellentétben, a Fidesz nem tűnik hülyének, és a nyilvánosságra hozott adatok alapján mind a kormánypárt, mind az Odex és a JCDecaux a törvények szerint járt el. A településkép védelméről szóló törvény előírja, hogy költségvetési forrásokból gazdálkodó szervezet, tehát például politikai párt esetében a hirdetést kínáló cégnek listaáron kell számláznia a felületet. A listaár pedig az előző üzleti évben alkalmazott legmagasabb árat jelenti, vagyis a hirdetési cégek – a törvény szerint – kizárólag az azonos méretű, típusú és elhelyezésű hirdetőfelületekre vonatkozó, legmagasabb 2017-es áron adhatják a pártoknak 2018-ban a hirdetési felületet. Pontosan úgy, ahogy ez az ellenzéki vezetőket drótvágóval ábrázoló Fidesz-plakátkampány esetében történt, a nyilvánosságra hozott adatok szerint. Ebből következik, hogy a JCDecaux idén ötven százalékkal megemelt listaára a pártokra jövő év elejétől fog vonatkozni.
Címlapfotó: fidesz.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS