Az elmúlt két évtizedben a magyar vasút történetében az igazi mérföldkövet a hazai vasúti járműgyártás feltámasztása jelentette, mintegy 18 éves kihagyás után – jelentette ki Csépke András, a MÁV Start Zrt. vezérigazgatója. Ennek legújabb eredményeként a hétvégén bemutatkozott az IC+ család legújabb tagja, a vegyes felhasználású kocsi, amelyben a mozgássérült utasok mellett a családokra is gondoltak. Csépke András tájékoztatása szerint a járműcsalád következő darabja az 1. osztályú kocsi lesz, amelyen a büfé mellett két olyan csendes fülke is helyet kap, ahol még a mobiltelefonok használata is tilos lesz.
Az elmúlt héten a MÁV fennállásának 150., valamint a MÁV Nosztalgia Kft. alapításának 25. évfordulója alkalmából szervezett nemzetközi vasúti járműparádét és szakmai napot a vasúttársaság. Mivel a héten a Hungrail elnevezésű nagyszabású vasúti konferencia alkalmával feltehetően a MÁV jelenét és jövőjét tekintve bővebb információkról is beszámolhatunk majd, a szakmai nap kapcsán annak egyik látványosságára, a magyar tervezésű és gyártású IC+ család legújabb tagjának bemutatására térünk ki, amellyel a hétvégén már a nagyközönség is megismerhetett. A magyar gyártású IC+ családot számtalan kritika érte már szakmai részről, amelyek közül különösen fájó az az érv, hogy miért hazai gyártású kocsikkal akarjuk megoldani a hazai szolgáltatásban tátongó óriási lyukakat, ahelyett, hogy külföldről vásárolnánk. Hasonló kritika, hogy miért nem motorvonatot tervezünk, illetve, ha már tervezünk valamit, az miért nem alacsonypadlós. A szakmai észrevételek helyett most első benyomásainkat és néhány fényképet közölnénk a legújabb magyar IC+ kocsiról.
Tizennyolc év után feltámadt a magyar vasúti járműgyártás
A szakmai napon Csépke András, a MÁV Start Zrt. vezérigazgatója egy kisfilmben ismertette az IC+ kocsi szakmai paramétereit. Mint elöljáróban elmondta, az elmúlt két évtized egyik fontos állomása volt az alacsonypadlós motorvonatok megjelenése, ugyanakkor véleménye szerint az igazi mérföldkövet a hazai vasúti járműgyártás feltámasztása jelentette, mintegy 18 éves kihagyás után. Mint hozzátette, bár maga a projekt 2011-ben indult, annak előkészületei már 2008-ban megkezdődtek, és mára egész járműcsaláddá fejlődött.
Csépke András kifejtette, a már a tesztelési fázist is sikeresen teljesítő másodosztályú kocsik után ennek köszönhetően mutatkozik be az úgynevezett vegyes használatú kocsi, amely nagy hiányosságokat hivatott pótolni a MÁV szolgáltatási palettáján. Az új IC+ kocsi egyszerre három, mozgásában korlátozott utas kényelmes és biztonságos utazásának biztosítására alkalmas, emellett az összesen negyvenhét férőhelyből tízet a nagycsaládosok számára választottak le két családbarát szekció kialakításával. A kocsi ezen felül nyolc kerékpár szállítására is alkalmas.
Minden európai szabványnak megfelelnek
Csépke András arra is kitért, a járműcsalád következő darabja az 1. osztályú kocsi lesz, amelyben a büfé mellett két olyan csendes fülke is helyet kap, ahol még a mobiltelefonok használata is tilos lesz. Ezen felül a termes kocsirészben 17 férőhely kerül kialakításra. A vezérigazgató hozzátette, jövő év januárjában megkezdődik a vezérlőkocsi tervezésre is, amelynek prototípusa a tervek szerint 2020-ra készül el. Felhívta a figyelmet arra is, hogy az IC+ kocsik műszaki adottságai minden európai átjárási szabványnak megfelelnek, minden jármű képes, illetve képes lesz a 200 km/órás maximális sebességre, valamint feszültségelosztó rendszere révén Európa összes normál nyomtávú vonalán képes megkötések nélkül közlekedni.
Családbarát vonat
A bemutató alkalmával az új IC+ kocsiban kellemes hőmérséklet és tágas tér fogadta az érdeklődőt, a légkondicionálásra nem lehet panasz. Külön figyelmet érdemelt, hogy minden üléshez járt egy konnektor és két USB-s töltő, így a laptop mellett két másik eszközt is tölthetünk egy szabványos USB-kábellel. Megjegyzendő, hogy konnektorból a bicikli-tároló részbe is jutott, és nem feledkeztek el a mozgássérült WC-ben a lehajtható babapelenkázóról sem. Az utastérben két, jól elszeparált családbarát „részleget” alakítottak ki, ahol külön hely jutott a babakocsinak is az ülések mellett.
Kérésünkre a mozgássérült lift működését is bemutatták, amely a nagyméretű ajtó mellett a falba süllyesztve kapott helyet mindkét oldalon. Külön jelzésre a kalauz a liftet innen kihajtva tud segíteni a mozgássérült utasoknak a felszállásban. A lapok súlya miatt azonban megjegyzendő, hogy a liftet egy törékeny kalauz kisasszony nem fogja tudni üzemeltetni.
No gallery template found!Forrás/fotó: PestiSrácok.hu
Netta
2018-09-12 at 12:45
“egy törékeny kalauz kisasszony nem fogja tudni üzemeltetni.”
Majd segít neki a vezető, vagy akárki.
Alois Rumberger
2018-09-12 at 20:04
“Akárki” nem segíthet,mert egyrészt nem elvárható (sajnos) másrészt ha esetleg baleset történik, ki viseli ebben az esetben a felelősséget ?
A rámpát ezen kívül csak az erre kiképzett személy kezelheti.
A vonatvezető ugyan segíthetne de ez egyúttal minden alkalommal kb +10 perc késést jelentene, ami nem túl szerencsés egy IC esetében.
gyozo2018
2018-09-12 at 12:38
Hangay György! (fb)
Nem, bunkóka.
A stadionok helyett: az iskoláknak építünk tanuszodákat és atlétikai,
röplabda, kézilabda és kosárlabda pályákat. Meg oviknak is.
De rád is gondoltunk. Tervben az OPNI felújítása.
Hesslerezredes
2018-09-12 at 11:38
Egyetértek annyi módosítással, hogy a kani az mégcsak nem is ‘sánta cigány’ volt, hanem maximum egy bakkecske, ezért mekeg itt baromságokat ez a fehérjehalmaz.
olszal
2018-09-12 at 11:11
Tetszik a válasz!☺☺☺
Merényi István
2018-09-12 at 10:55
Tisztelt Pestisrácok!
Nagyon örülök ennek a sikernek is, kívánom hogy a nagy konkurenciás vasúti jármű gyártók mellett ne csak ide haza magunknak sikerüljön járatokat fejleszteni, hanem más bármilyen európai nemzetek vasút társasságainak sikerül eladni jósokat, hogy a gyártási költség vissza térüljön minél hamarabb! Legyen az államilag fenntartott vasúttársaság, vagy maszek vasúttársasság (Mert erre egyre nagyobb kereslet van Európában. Mondok egy példát erre; Németországban van egy ALEX nevű vasúttársasság. Van a Német (DB) Deutsche Bahn. Az Echotv híradóján már többször láttam, hogy Deutsche Bahn vonatokra föl engedik a migránsokat, és feltételezem azért is van igény külön vonatra Németországban, mert az embereknek van igényük kifizetni a drágábbik vonatott csak ne kelljen a migránsokkal együtt utazni 1 km-t is.
Én tényleg jövő Májusában szurkolok a magyar kormánynak, én is el fogok menni szavazni és és számíthatnak a voksomra. nagyon is jó ez a kormány, és remélem a nép úgy dönt, hogy se a Sajtóklubban, se a kemény magban, se az Angardban, se a Trollban, se a Civil körben, ne kelljen már a férges liberókról beszélgetni, hanem ilyen dolgokról.
Igenis jó itt élni Magyarországon, nekem itt Dél-Békés megyében ahol lakom is helyben 2010. 10. 01. óta van munkaviszonyom, igaz 6 órában hivatalosan és gyakorlatban is. Amúgy krónikus veseelégtelenségben lettem leszázalékolva. Viszont nem csak a műanyag feldolgozó üzembe járok, Hanem el kezdtem olvasgatni a hőre lágyuló műanyagokat. Mert közös ködös üzlettársként, akarok a főnökeimmel együtt tolni a szekeret, én is akarok saját termékeket gyártani, és ehhez meg a hőre lágyuló műanyagok ismerete el engedhetetlen, mivel termék bemutató marketing előadáson, akarok valamiről beszélni, ott nem elég csak magát a terméket bemutatni mit tud, hanem legfőbb képen arról is tudni kell beszélni, miből készül, mert arra lennének szerintem kíváncsiak, Milyen hőfokon készül, milyen gyártási paraméterei vannak, mire való az a granulátum, mi készülnek még egy granulátum féléből, stb.
Az még a jövő zenéje lesz, kik lesznek az üzletköreim, de szeretném ha azokban az afrikai országokban, ahol gyarmat van a nyugat európai országok miatt, a régmúlt sok-sok száz éve már. Ahonnan csalni akarják be az illegális bevándorlókat Európába, így akarok egyszer a jobb oldali médiának dolgozni, ezekben a gyarmat országokban, műanyag fröccsöntött termékeket értékesíteni.
Szurkolok az Orbán kormánynak, sok sikert a továbbiakban, Hajrá Magyarország, hajrá Fidesz!