A keresztény-nemzeti újságírásnak komoly európai és hazai hagyományai vannak, csak nálunk sokan vulgárisan szemlélik ezt az értékrendet – jelentette ki a 24.hu-nak adott interjúban Varga István. A konzervatív értékrendű sajtótermékeket tömörítő, tavaly megalakult Közép-európai Sajtó és Média Alapítvány kuratóriumi elnöke hozzátette, a keresztény, nemzeti újságírás nemzetstratégiai cél.
A Közép-európai Sajtó és Média Alapítvány tavaly év végi megalakulásával több kormányoldali médiatermék csoportosult egybe. Az alapítványt a kormány nemzetstratégiai jelentőségűnek minősítette. A 24.hu-nak Varga István, az alapítvány kuratóriumának elnöke adott interjút. Varga István a portálnak arról beszélt elöljáróban, hogy egyik céljuk védeni és megőrizni a nyomtatott sajtót. Felidézte, 1988 óta benne van a politikában, abban az időben minden megyei lapot a pártközpontból irányítottak. Tizenkilenc megyei lapot játszottak át külföldi kiadóknak, ekkor tolódott minden a baloldalra.
Most az alapítvánnyal talán létrejöhet a médiaegyensúly, hisz a mai napig a liberális oldal maradt túlsúlyban
– fogalmazott. Hozzátette,
ne ejtsünk krokodilkönnyeket a liberális sajtóért. Ha a keresztény, nemzeti, konzervatív újságírás megteremtéséért jött létre az alapítvány, máris törököt kiáltunk a médiakoncentráció miatt, ami lenyomja a másik oldalt. Miközben ez lehetetlen.
Varga István arról is beszélt, az az alapvető kérdés, hogy a keresztény, nemzeti újságírás nemzetstratégiai cél-e.
Ha nem, akkor az alaptörvényt kérdőjelezzük meg
– jegyezte meg. Hangsúlyozta, kuratóriumi elnökként a jobbítás szándéka vezérli, hogy színvonalasabbá, kultúra-közelibbé tegyék az újságírást, nem akarja ellenben leigázni a másik oldalt. Az elnök elmondta, az újságíróképzés és oktatás feltételeinek megteremtése az egyik olyan feladat, amely a célok elérésében segíthet. Mint fogalmazott,
az alapítvány célja pont az, hogy a keresztény oldalon is az ÉS-hez hasonló, profi újságírás legyen.
Úgy vélte,
a keresztény-nemzeti újságírásnak komoly európai és hazai hagyományai vannak, csak nálunk sokan vulgárisan szemlélik ezt az értékrendet.
Úgy vélte, az alapítványi forma átláthatóbbá tesz mindent:
az alapítvány non-profit, a tulajdonos nem veszi ki az osztalékot, mi pedig garantáljuk, hogy jó célra megy a pénz.
A teljes interjú itt olvasható.
Forrás: 24.hu; Fotó: MTI
Facebook
Twitter
YouTube
RSS