Mostanáig még nagyságrendileg sem lehetett tudni, hogy mennyibe fog kerülni az a szolgáltatás, amely a pénztárgépek és a NAV kommunikációját biztosítja. Sőt eddig az sem volt biztos, hogy a multik is beszállnak a versenybe, elsőként mégis a Telekom rukkolt elő az új szolgáltatási csomaggal, ami így a konkurens cégek árképzését is meghatározhatja.
Eddig nem lehetett tudni, hogy mennyibe fog kerülni a kereskedőknek az új kasszák használata. A piacon az utóbbi időben több pénztárgép is megjelent, amelyek megfelelnek az előírásoknak, ezeket kezdetben 170 ezer forintért lehetett megkapni, az elmúlt hetekben azonban 140 ezer forintra mentek le az árak. Arról azonban eddig nem hallottunk, hogy mennyibe fog kerülni a használat, tehát mennyiért fognak kommunikálni a gépek a Nemzeti Adó- és Vámhivatallal (NAV).
Erre specializálódtak a kicsik
A NAV weboldalán található információk szerint az online kiskasszákhoz jelenleg hét cég nyújthat telekommunikációs szolgáltatást, ezek a három mobilszolgáltató, a Telenor Magyarország, a Vodafone Magyarország és a Magyar Telekom mellett a Mobil Adat Távközlési és Informatikai Szolgáltató Kft., a Mikroháló Távközlési, Szolgáltató Kft., az Educomm Kommunikációs, Oktatási, Számítástechnikai és Tanácsadó Bt. és a No Roaming Telekommunikációs Kft.
A fenti cégek közül az első online kasszákba épített SIM-chipek szinte kizárólag a tavaly októberi alapítású Mobil Adat Kft.-hez kötődnek. A cég weboldalán fellelhető információk alapján a Mobil Adat kifejezetten a kasszák online kommunikációs szolgáltatójaként jött létre tavaly. Arról, hogy ez a szolgáltató milyen feltételek mellett, így elsősorban milyen áron kínálja a telekommunikációs szolgáltatást partnereinek, egyelőre semmit nem tudni – írta néhány napja a HWSW.
Ehhez még a multiknak is lehet néhány szava
Annak mostanáig semmi jele nem volt, hogy a három magyar mobilszolgáltató külön díjcsomagot értékesítene a kasszák számára, de HWSW utalt rá, hogy a nagy telekommunikációs multik “beleköphetnek” a kis cégek levesébe azzal, hogy önállóan nyújtanak majd szolgáltatást legalább nagyobb partnereinek. Ez nagy konkurenciát jelent majd a kis cégeknek és az áraik is meghatározók lehetnek.
És a Magyar Telekom bejelentkezett
A Magyar Telekom csütörtökön közölte a Privátbankárral, hogy kialakította az új típusú pénztárgépek üzemeltetőinek kínált speciális szolgáltatáscsomagját, amely ügyfélszolgálati támogatást is tartalmaz. A Telekom – a várható adatforgalom alapján kalkulálva – nettó 2300 forint havi díjért biztosítja a pénztárgépet üzemeltető kis- és középvállalati ügyfeleinek a jogszabályban előírt adatkommunikációt lehetővé tevő szolgáltatáscsomagot.
A szolgáltatáscsomag elérhető minden olyan ügyfélnek, aki pénztárgépet használ, legalábbis minden olyan pénztárgépben használható, amelyekbe a cég által kibocsátott SIM-kártyákat lehet használni. A Telekom egyébként megállapodott a pénztárgép-forgalmazó Alt Cash Kft.-vel, így szolgáltatáscsomagja mellé pénztárgépet is kínál, amely mellé SIM-kártyát is ad.
A Telekom ezzel – nagyságrendileg legalábbis – beárazta a szolgáltatást, eddig ugyanis még megközelítőleg sem lehetett tudni, hogy mennyit kérnek majd a telekommunikációs cégek ezért a szolgáltatásért. Korábban egyébként a HWSW-nek nyilatkozott az egyik szolgáltatást nyújtó kis cég, az Educomm egyik szakembere, aki 2-5 ezer forintos havidíjat jósolt.
Forrás: privatbankar.hu
Fotó: privatbankar.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS