Közleményben reagált a Coca-Cola a hétvégén kirobbant plakátbotrányra. Az ügy olyan szinten elharapódzott, hogy miközben Alföldi Róbert, Cseh Katalin és sokan mások kólázós fényképpel pózolnak a közösségi médiában, addig több ezren a márka teljes bojkottjára szólítottak fel. Az internet és a metró népe jól láthatóan szintén fel van háborodva: erre utal a fent látható, egy olvasónk által küldött fotó is, amelyen egy egyértelmű véleménynyilvánítás látható.
Hiszünk abban, hogy mindannyian egyenlőek vagyunk, függetlenül a nemzetiségtől, vallástól, nemtől, életkortól, etnikai származástól, beszélt nyelvtől, hobbiktól és véleményektől. Hiszünk abban, hogy mind a hetero-, mind a homoszexuálisoknak joga van azt a személyt és úgy szeretni, ahogy nekik a legjobb. Reklámjainkban, posztjainkban, üzeneteinkben kifejezzük az általunk képviselt elveket, így az emberek egyenlőségébe vetett hitünket. Azt gondoljuk, hogy egy olyan világban, amely ezeken az értékeken alapul, mindenki felszabadultan, boldogan élhet. A szeretethez, szerelemhez való jog mindenkié
– áll a cég hétfői közleményében.
Ezt a kampányunkat városszerte kihelyezett plakátokkal kísérjük. A háromféle plakáton egy-egy Coca-Colát ivó pár szerepel – hetero- és homoszexuális párok egyaránt. Ezzel valóban szeretnénk üzenetet közvetíteni: a hitünket abban, hogy mindenkinek joga van a szeretetre, szerelemre; hogy a szerelem érzése ugyanaz (#loveislove). Sok reklám – nemcsak a Coca-Coláé – esetében megoszlik az emberek véleménye: van, akinek tetszik, és van, akinek nem. Természetesen tiszteletben tartjuk, ha másoknak eltér a véleménye a miénktől
– írják.
De ha szerintük mindenki olyan egyenlő, akkor jogosan merülhet fel a neten többek által feltett kérdés: miért szervezik ki a gyártási folyamataikat olyan országokba, ahol az ugyanazon munkát végző alkalmazottaiknak kevesebb bérezést és juttatási csomagokat biztosíthatnak? Mi a helyzet a PET-palackokkal?
Boldog István, a Fidesz országgyűlési képviselője vasárnap bejelentette: elhatárolódik a Coca-Cola plakátkampányától, és addig nem hajlandó a termékeiket fogyasztani, amíg el nem tüntetik a szerinte provokatív plakátokat az egész országból. Hétfőn rengetegen követték a politikus példáját: a Facebookon tömegesen jelentik ki a felhasználók, hogy nem hajlandóak a cég termékeit fogyasztani a jövőben.
Kérdésünkre, hogy ha mindenki egyenlő, akkor miért szervezik ki olyan országokba a gyártást, ahol alacsonyabb bért adhatnak a munkavállalóiknak, az LMBTQ-kérdésekbe büszkén és bátran beleálló cég a következő semmitmondó választ küldte szerkesztőségünknek:
A Coca-Cola Magyarország hazánkban két palackozó-üzemet működtet és mintegy 1.100 munkatársat foglalkoztat közvetlenül. A Coca-Cola Magyarország eddig több mint 125 milliárd forintot fektetett be hazánkban, az elmúlt években a többi közt átadtuk az ország egyik legnagyobb kapacitású üdítőital-gyártósorát, elindítottuk ásványvizeink exportját, illetve felavattuk hazánk legnagyobb élelmiszeripari raktárát. Magyarország legnagyobb üdítőital-gyártójaként ma már 26 európai ország fogyasztóit látjuk el itthon készült üdítőitalainkkal, gyümölcsleveinkkel és ásványvizeinkkel, amelyek előállításához kétharmad részben hazai alapanyagokat használunk fel.Vállalatunk a tavalyi esztendőben egy újabb 13 hektáros ingatlant vásárolt annak érdekében, hogy cégcsoportunk legnagyobb közép-európai gyártóbázisa jöhessen létre Dunaharaszti központunkban.
Üdvözlettel,
Coca-Cola Magyarország
Részünkről köszönjük az gyors, instant, meleg vízben oldódó választ, azonban a kérdésünket továbbra is fenntartjuk, hiszen valljuk: egy cég akkor álljon a globális társadalmi igazságosságért folytatott küzdelem élére, ha az a profitrátáján is látszik, és nemcsak a legprimitívebb provokációkban merül ki.
Facebook
Twitter
YouTube
RSS