Pesti Srácok

A Coca-Cola ragaszkodik a plakátjaihoz, a metró és az internet népe pedig véleményt nyilvánít

null

Közleményben reagált a Coca-Cola a hétvégén kirobbant plakátbotrányra. Az ügy olyan szinten elharapódzott, hogy miközben Alföldi Róbert, Cseh Katalin és sokan mások kólázós fényképpel pózolnak a közösségi médiában, addig több ezren a márka teljes bojkottjára szólítottak fel. Az internet és a metró népe jól láthatóan szintén fel van háborodva: erre utal a fent látható, egy olvasónk által küldött fotó is, amelyen egy egyértelmű véleménynyilvánítás látható.

– áll a cég hétfői közleményében.

PestiSracok facebook image

– írják.

De ha szerintük mindenki olyan egyenlő, akkor jogosan merülhet fel a neten többek által feltett kérdés: miért szervezik ki a gyártási folyamataikat olyan országokba, ahol az ugyanazon munkát végző alkalmazottaiknak kevesebb bérezést és juttatási csomagokat biztosíthatnak? Mi a helyzet a PET-palackokkal?

Boldog István, a Fidesz országgyűlési képviselője vasárnap bejelentette: elhatárolódik a Coca-Cola plakátkampányától, és addig nem hajlandó a termékeiket fogyasztani, amíg el nem tüntetik a szerinte provokatív plakátokat az egész országból. Hétfőn rengetegen követték a politikus példáját: a Facebookon tömegesen jelentik ki a felhasználók, hogy nem hajlandóak a cég termékeit fogyasztani a jövőben.

Kérdésünkre, hogy ha mindenki egyenlő, akkor miért szervezik ki olyan országokba a gyártást, ahol alacsonyabb bért adhatnak a munkavállalóiknak, az LMBTQ-kérdésekbe büszkén és bátran beleálló cég a következő semmitmondó választ küldte szerkesztőségünknek:

Részünkről köszönjük az gyors, instant, meleg vízben oldódó választ, azonban a kérdésünket továbbra is fenntartjuk, hiszen valljuk: egy cég akkor álljon a globális társadalmi igazságosságért folytatott küzdelem élére, ha az a profitrátáján is látszik, és nemcsak a legprimitívebb provokációkban merül ki.