Veszteségei miatt a boltbezárások után teljes lengyelországi üzletágától megválhat a Tesco áruházlánc, hamarosan sor kerülhet az ügylet véglegesítésére – értesült a Magyar Nemzet londoni forrásból. A szerdai lapszámban céges tájékoztatásra hivatkozva ugyanakkor kiemelték, hogy a veszteséges leányvállalat leépítése nem érinti a magyar áruházakat és vásárlókat.
A cikkben közölték: Lengyelországban a vevő az a lengyel piacra tavaly belépett, szintén brit kötődésű Dealz nevű diszkontlánc lehet, amely rohamtempóban terjeszkedik a közép-európai piacon. A Tesco anyavállalat központjában azt követően került ismét napirendre a tulajdonoscsere, és születhetett befektetői döntés arról, hogy a diszkontok térhódítása miatt globálisan piaci hátrányba került multi megválik a közép-európai Tesco Europe csoport veszteséges lengyelországi üzletágától, hogy nemrégiben újabb négy hipermarketet és egy nagykereskedelmi centrumot zártak be Lengyelországban. A lengyel kivonulás azért érdekes a magyar üzletág szempontjából, mert a Csehországban és Szlovákiában működő két másik visegrádi piaccal együtt négyen alkotják a Tesco Europe közép-európai csoportot, amelyet az anyavállalatnál jól jövedelmező leányok társaságaként tartanak számon, kivéve a lengyelországi vonalat. A Magyar Nemzet megkereste a Tesco-Global Áruházak Zrt.-t, amely azt közölte: a lengyelországi boltokat érintő döntések célja, hogy az üzletág teljesítményét javítsák, ezáltal közelítsék a másik három közép-európai piac eredményéhez.
A döntések a sajátos lengyel piaci körülményekre reflektálnak, nincsenek hatással a cseh, a szlovák és a magyar üzletág működésére vagy a magyar vásárlókra
– szögezte le az áruházlánc. A cikkben felidézték, hogy Matt Simister, a Tesco Europe vezérigazgatója a Magyar Nemzetnek adott interjúban a nyáron úgy fogalmazott: a cseh, a szlovák és a magyar piacon nagyon erős, nyereséges áruházaik vannak. Akárcsak Nagy-Britanniában, a magyar kiskereskedelemben is felismerték, hogy a vásárlók egyre inkább a diszkontüzleteket keresik, és már nincs akkora igény az óriási hipermarketekre a városok szélén. Matt Simister erről azt mondta, hogy Magyarországon a hiperek átalakításával járó új stratégiájuk szerint a tízezer négyzetméternél nagyobb áruházakban optimalizálják a saját eladóteret, a kínálat minőségi irányba koncentrálódik, és ismert márkák jelennek meg bérlőkként a bevásárlóközpontokká váló épületekben – olvasható a Magyar Nemzetben.
Forrás: Magyar Nemzet, MTI; Fotó: MTI
Katalin
2019-09-11 at 18:38
Befognak zárni. Már mutatkoznak az első jelek. Pl. Meghirdetik egy termék 70% csökkentését és nem, hogy az atermék de az egész fagyasztó pult sor üres. Egyre több termékre teszik ki az ideiglenes áruhiány feliratot, holott nem indokolja, mert jó nevű Magyar termékekről van szó! Először elkezdik sorvasztani , majd afenti okokra hivatkozva bezárnak emlékezzünk a Corára, ugyan ezt csinálták!
pampafu
2019-09-11 at 09:04
Ezek után már csak egy normális pápát kellene választaniuk, és viszaállna a világ rendje !
“A katolikus egyházfő szerint ezek az emberek nem akarnak jót az egyháznak, csupán a pápák és a stílus leváltásában érdekeltek, és egyházszakadást akarnak elérni.” Nem zörög a haraszt…..
Fehérlófia
2019-09-11 at 08:44
Jó lenne ha innen is kivonulnának. Szívesebben látnék hazai kereskedelmi áruházakat.
khm
2019-09-11 at 08:22
Egy időben Magyarországon is bezárásokkal fenyegetőztek.
Amúgy a nagy miafene szerint a nagyobb hal megeszi a kisebbet? Ez mintha a kapitalizmusra lenne jellemző?