Brüsszel bosszúja lehet az uniós vétó miatt a Szájer-ügy – erre utalt Pulai András, a baloldali Publicus Intézet elemzője Facebookon-oldalán. Valószínűleg nem ez volt az első ilyen parti Brüsszelben, és valószínűleg több tucat, de lehet hogy több száz képviselő, diplomata, brüsszelita, fontos ember vett részt rajta – írja Pulai András, aki felteszi azt a kérdést is: “ha sok fontos ember van ott, miért csak a Fidesz legfontosabb EU politikusa lett (eddig) körülírva?”
Az elemző a következő írja közösségi oldalán az eset kapcsán:
Hangosan gondolkodom.
1) Valószínűleg nem ez az első ilyen parti Brüsszelben.
2) Valószínűleg, az évek során több tucat, ha nem több száz képviselő, diplomata, brüsszelita, fontos ember vett részt rajta.
3) A Brüsszelben amúgy is különösen aktív szolgálatok és egyéb releváns szervek minden bizonnyal régóta tudtak róla.
4) Értem, hogy a Covid miatt gyülekezési korlátozások nem voltak mindig.
De mégis, felmerül a kérdés:
1) Miért most derült ez ki?
2) És ha sok fontos ember van ott, miért csak a Fidesz legfontosabb EU politikusa lett (eddig) körülírva?
Pont akkor,
1) amikor ezen politikus főnöke a teljes EU számára fontos, több ezer milliárd eurós csomagot, a következő költségvetést, és jogállamisági kritériumrendszer bevezetését próbálja megakasztani.
2) Amikor puhán belengette az ország kivezetését az EU-ból, pont a Brexit küszöbén,
3) amikor az EU saját érdekében nem engedhet meg magának több dezintegrációs szálat?
Lehet, hogy ez, amit ma látunk egy olyan politikai csata része, aminek van egy másik, ennél nagyobb és fontosabb színtere?
Millió kínzó kérdés…
Forrás: origo.hu; Facebook
Hihihi
2020-12-02 at 17:49
Nem értem, hogy az EP legnagyobb LMBTQ szabadságharcosai miért nem állnak ki azonnal Szájer Józsi védelmében, és miért nem emelik a pajzsukra? Hát nem pont ezért harcolnak?
Fanfan
2020-12-02 at 15:29
KP!Ha kovidos akarsz lenni, tiltakozz ellene polgari engedetlenséggel, és ne viselj maszkot, aztan élvezd a következményeit!Buggyant!
marcon
2020-12-02 at 13:43
@moliere,
Nem igazán látom, mit nem értesz azon, hogy valaki(jelen esetben Szájer) vállalja a felelősséget.
Azt értem, miért nem érted ballib szimpatizánsként, hiszen az általad preferált oldalon a felelősségvállalás, lelkiismeret -és még sorolhatnám- ismeretlen fogalmak, de egyszer azért még te is ember voltál. 🙂 Tudom, persze, te ‘Fidesz szavazóként’ mondod mindezt – bármit is jelentsen ez. Persze, persze, hogyne…
Röviden azért önálló véleménnyel és értékrenddel rendelkező emberként összefoglalom a választ neked: annyira vállalta Szájer eddig a felelősséget, amennyire lehetősége volt ezt megtenni a családjáért, a politikai közösségéért és -ki merem jelenteni- a hazájáért. Ennél többet most nem tudott tenni. És akkor ezek után talán érdemes lenne kapargatni egy kicsit a saját felelősségvállalás-szemétdombotokon – csak hogy érezd a különbséget…már ha az ‘érzés’ fogalom nem ismeretlen számodra… 🙂
Cimi
2020-12-02 at 13:39
Nagy bajnak tartom, a Fidesz szavazói számára, amit Szájer tett.De azért pl. érdekes, hogy a Klubrádióban már tegnapelótt, arról beszélt kb.12h40-kor Bódi Gergő, hogy Szájert a homoszekszualítása miatt zsarolják, azért mondott le.Vajon a baloldali rádióban honnan értesültek a brüsszeli tájékoztatás előtt?
smarton
2020-12-02 at 12:07
KP
2020-12-02 at 00:34
“DE akkor megint felmerül a kérdés. Ha a FIDESZ valóban “keresztény-konzervatív” értékekkel operál, akkor mit keres egy ilyen fontos pozícióban egy ilyen alak??? Teljesen hiteltelenné tette a Fidesz teljes kommunikációját.
…..
Meg akkor mikor a Fidesz azt “KÖVETELI” az emberektől (mert nem kérik), hogy legyenek felelősek és tartsák be a járványügyi szabályokat, akkor ezt csinálja?”
Miért kellene mindenkinek kereszténynek lenni akár a Fideszben? A Fidesz 2/3-ától még nem les keresztény pl. a Nyomentum sem.
Másrészt miért hazudozol?
A kormány nem KÖVETEL semmit.
Arra pedig megkérlek, hogy te ne is tarts be semmilyen óvintézkedést.
Sün Balázs
2020-12-02 at 11:51
Nem kerek a történet!
A buliban nem egyedül Szájer volt a közszereplő, hanem a hírek szerint ott még diplomaták volt. A “független” belga sajtó mégis csak az SZJ monogram mellett tartotta szükségesnek megjelölni azt, hogy ő egy magyar EP képviselő.
Azt nagyon életszerűlennek tartom, hogy a balga belga rendőrség a rajtaütéskor tátott szájjal szépen megvárja, amíg Szájer felöltözik, felveszi a hátzsákját, és csak azután lép olajra kínos helyszínről.
Szerintem Szájert a “diplomatáknak álcázott személyek tőrbe csalták, azzal hívták meg a buliba, hogy egyeztetnek vele a EU Parlamentben néhány elmondott hozzászólásáról, melyben precízen kifejtette a jogi bizottság alelnökeként, hogy a költségvetést, és a hitel elfogadásának ügyét összekapcsolni a jogállamisági feltételekkel miért teljes mértékben jogellenes a hatályos EU alapszerződéssel.
Ezért vitte a hátizsákját a buliba, hogy elvigye magával a jogi érveit alátámasztó iratait. Közben pedig valaki berakta a táskájába a drogot, ezért, hogy majd a “haveri kutyák” megtalálják azt. (lásd Kisberg Szabolcs esetét Helmeczi Lászlóval!)
Sajnos hálózat működik! A következő áldozatnak Deusch Tamást szemelték ki, aki pedig az EU Parlament pénzügyi bizottságának alelnöke!
Z
2020-12-02 at 11:27
És miért lehetne a kormányt azzal zsarolni,
hogy bort iszik és vizet prédikál? Az egyetlen,
aki ezt tette az a Szájer volt. Neki kell ezzel
elszámolni, hogy homárként lmbtq-t megregulázó
torvények kidolgozásánál müködött közre.
ómió
2020-12-02 at 10:04
A világmindenséghez hasonlóan, bizony, az efftársi aljasság is végtelen!
Szabó László
2020-12-02 at 09:45
Bácsfalvi! A gyerekek jogait védeni nem homofóbia!
ekeke! Ha tudott volna a tablettákról a táskájában, kidobta volna onnan. Ez természetes reflex.
Arról sem kellett feltétlenül tudnia, hogy ratyik is lesznek a buliba! Ez nem téma Belgiumban!
Itt ami fura, hogy kiderült a komcsicskáinkról, hogy a teljes népesség körében ők a legprűdebbek, a legfrigidebbek és a legbigottabbak.
kérdezőbiztos
2020-12-02 at 07:54
Őszintén szólva: néhány szargentinit leszámítva hány nem magyar EP-képviselőt ismernénk fel az utcán?
Pont annyit, ahány magyar EP-képviselők a brüsszeli járókelők felismernek.
Ja, és egy fontos kérdés: mit keres egy JÁRÓKELŐ a brüsszeli éjszakában KIJÁRÁSI TILALOM idején?
Őt vajon elszámoltatták?
ekeke
2020-12-02 at 07:37
Én ezt mind értem. Brüsszel ugyanis Bécset is megelőzve, a titkosszolgálatok paradicsoma.És könnyen igaz lehet hogy Szájert tőrbe csalták.
Cskhogy: könnyű Marit táncba vinni. Szájer 30 éve forog a nagypolitikában. Hogy lehetett ekkora pancser?
És néhány kérdés: miért kellett NEKI menekülnie?
Ez ugyanis egy helyszínen 250 eurós szabálysértési büntetés, ami nem nagy ügy.
Minek menekült, testi épségét kockáztatva mégis az ereszen át?
Ha már menekülésre fogta, miért vitt magával hátizsákot, extazy tablettákal?Az sem egy nagy vaziszdasz, anyagilag később pótolni, ha már a rendőrség érkezésekor a budin leeresztetted az adagot.
Ezek legalább olyan érdekes kérdések mint az a “járókelő” aki őt éppen arra járva beazonosította, vagy az hogy a 25 résztvevő közül miért egyedül őt hozták nyilvánosságra…
Ilona
2020-12-02 at 06:43
Szájer levonta a következtetést: Hibázott, bocsánatot kért fűtől, fától, bokortól, és ezen túlmenve lemondott. Ennél ő már többet nem tehet a kirobbant botrány után. Meg nem történtté nem tudja tenni a botrányt.
Azonban, a hírekben nem csak az ő nevét kellett volna említeni, hanem a többi neves politikusét is, akik szintén együtt töltötték a botrányba fulladt estét Szájerrel.
A botrányok utáni lemondás sajnos a baloldalon egyáltalán nem található meg, sem Brüsszelben, sem Magyarországon.
Pl. Cseh Katalin EU-s pártjának egyik elnökhelyettese pedofíliás botrányba keveredett olvashattuk a napokban. Ezzel a férfival sem történt semmi számonkérés, illetve annyi történt, hogy ” betegszabadságra” megy, és pszichiáterek segítségét kéri.
Gondolom a “betegszabadsága”, vagyis a botrány leülése, elfelejtetése után visszatér Cseh Katalinékhoz. Ez mennyivel tisztességesebb dolog, mint Szájer lemondása? Semmivel, sőt, Szájer megtette azt, amit ilyen botrány után tenni kellene mindenkinek, lemondott, de Cseh Katalin brüsszeli pártjában, a liberális pedofíliás elnökhelyettes az viszont tervezi a visszatértét, hiszen „csak betegszabadságra megy”. Gondolom, Csehék egy-két év után tapssal fogadják visszatértét.
Azonban nem csak a brüsszeli baloldaliak nem akarnak a hatalomból távozni, nem követik Szájer példáját, ha botrányoktól hangos a léptük, cselekedetük, hanem a magyarországi baloldaliakról is ez mondható sajnos el. Nézzünk néhány példát:
Ott van pl. Kórózs Lajos, Szabó Tímea, Arató Gergely, akik állandóan rémhíreket, hazugságokat terjesztenek lemondtak? Nem! Ott a DK-s Újbuda polgármestere, László Imre, aki Hitlert dicsérte, lemondott ? Nem! Ott van a maradók oldalán Niedermüller , Bangóné is, akik vérig sértették a magyarok millióit. Egyik rémisztő fehér…képződményeknek nevezte a Fideszeseket, míg a nő lepatkányozta a Fideszeseket, holott, ha jobban belegondolunk, a jelzők inkább a sértegetőkre illenek, mint a megbántott milliókra. Azt is tudjuk , hogy a kispestieket sem zavarja, a tettük, a botrányuk,hogy sem Lackner, sem a miszter 40 százalék sem mondott le, sőt….a sort folytatni lehetne…..
Összegezve: A baloldali botrányokozóknak úgy Brüsszelben, mint Magyarországon illene levonni a megfelelő lépést és mindegyiknek lemondani, mint Szájer tette.
Idézve SpaceBugot:”Szájár helyet meg lesz alkalmas ember.”
aladin
2020-12-02 at 05:59
Te Pula tudod mit jelent ez románul, na nézd meg mert az vagy. Mi a problémád ugyan az történt mint a te szeretett moslék pártodból Lachnerrel csak itt az a külömbség, hogy Lachner dragozott de Szájer nem. Nem kellett volna Szájernek lemondani, de a dragos nem mondott le söt még nagyobb poziciot kap. Ezért te is bekaphatod amit Hadházi irt a táblájára, hülye köcsög.
SpaceBug
2020-12-02 at 05:03
Ettől a Fidesz még Soros, bevándorlás, gender ellenes lesz. Védeni fogják a magyar érdekeket és nem engedik Magyarországot eltaposni.
Szájár helyet meg lesz alkalmas ember.
Úgy általában nem tudom mire számítanak a lipsik, egy ilyen ügyben, mikor náluk naponta van ilyen…..
Pár napig a sajtó ezt szajkózza a Fidesz meg teszi a dolgát az új emberrel…
Namond
2020-12-02 at 03:49
Pulai téved, nem bosszú volt, FIGYELMEZTETÉS Orbánnak.
Ha nem fogadsz szót Merkel maminak, le fog buktatni, hogy vizet prédikálsz és bort iszol.
István Kopasz
2020-12-02 at 03:32
Olvasom a cikkeket a jobb- és baloldalon, s mindenki nagyon okos, különösen az “értelmiség” aktivizálja magát. Ennek én nagyon örülök, de ennyi értelmiségi kommentet még nem olvastam folyamatosan. A téma sok embernek így vagy úgy megmozgatta a fantáziáját és sokat lehet okulni belőle. A súlyos emberi hibák ellenére hiszek és támogatom a jobboldali politikát, mert torony magasan csak rájuk lehet számítani Magyarország függetlenségének megtartásában és fejlődésének biztosításában, és ez a lényeg!
moliere
2020-12-02 at 01:40
Ezért utáltam mindig is a fideszes fanatizmust, szintén Fideszre szavazóként, mert valahol az ember a zsigereiben érzi, hogy a tömeges fanatikus és vak imádat nagyon sérülékennyé teszi a kormányt, szinte kihívás az ilyen helyzeteknek. Kritikusnak is kell lenni, és elkötelezettnek. De legfőképpen látni kéne, hogy emberekre kell szavazni. Régi gond ez. A kampányban kijön, hogy tkp. félistenek, angyalok, ők oldják majd meg, de minimum sztárok. Aztán meg jönnek a pofonok..
moliere
2020-12-02 at 01:35
Egyébként itt többen büszkén beszélnek arról, hogy “Szájer vállalja a felelősséget” stb.
Feltennék egy kérdést, hogy MILYEN FELELŐSSÉGET VÁLLAL?
Hazajön és Tápióbicskén, vagy Vámosmikolán szívmasszázst ad a 77 éves Rózsi néninek, aki hitt benne, hogy a “mocsok brüsszelbe csak ez az egy Józsi a rendes ember”? Vagy hogyan tervezi a felelősségvállalást? Ez a fájdalmasa! A sok öreg fideszes hívő, akinek ilyesmire nincs is befogadóképessége. Simán a falnak menették őket azok a vezetők, akik hagyták, hogy Szájer Józsiról is kialakuljon ez az “Isten áldja meg az egész családjával együtt” arculat, miközben harminc(öt?) éve tudhatták, hogy hogyan él. Ami önmagában ma már nem gond. Feltéve, ha az ember nem akar állandóan templomba járó, mereven gender-ellenes társadalmi csoportok véleményének megfelelve politikai karriert építeni.
Szóval nem tudom, mi a megoldás, de leginkább abban a tekintetben nem tudom, hogy abból a zsákutcából hogyan lehet kinavigálni mondjuk egymillió idős honfitársamat, hogy abbahagyják azt a vallásgyakorlást, miszerint tulajdonképpen angyalokra szavaznak, és ezzel felhagyva azért még a jobb megoldásra elmenjenek leszavazni. A próbaverzió eléggé megbukott, az I. és a II. kerületek csont nélkül a Borkai-botrányra mentek rá. Pedig az csak egy ostoba volt Szájerhez képest. Ebből sokkal többet is ki lehet keverni. Ne legyen igazam!
moliere
2020-12-02 at 01:24
Az a gond, hogy ha egy (egyetlen egy) felelős és értelmes politikus is lenne azok között, akik erőltetik a jogállamiság-kritériumokat, akkor már rég felállt volna, hogy ezt most legalábbis nem lehet kritériumként megszabni. Ugyanis ilyeneket nem rögzítettek konkrétan, mindenki csak általánosságban ugat, például hogy szabad sajtó. De a német sajtóban szinte a tizede sem jelenik meg annak a szabadságnak, mint nálunk ami van. A netes partizán felületeken esetleg. Nem az igazságosságot keresem, azt tudom, hogy azzal mi van az EU-ban. A minimális logikát várnám el, a minimális felkészültséget. Persze, hogy nem bír kilépni NBr., ha ezt az egyszerű tényt sem képesek észrevenni, hogy lehetetlen feltételt kívánnak.
Egyébként ha ennyire fontos a jogállamiság, és nemcsak tagoknál, hiszen az oroszokat is ba.szogatják vele, akkor miért kereskednek Törökországgal, Kínával, Iránnal? Talán bizony jogállamok? Kielégítik a láthatatlan kritériumokat? Tudom, hogy ez egy “van rajta sapka” típusú ügy, de ha ennyire együgyű ez az egész rendszer, akkor hihetetlen nagy baj van. Akkor Európában az a törvény érvényes csak, amire Puzsér a tízes listáján a legrosszabb helyet adta: az erősebb kutya bszik. Semmi jognak itt szerepe nincs! Még csak látszat törekvés sincs. Tényleg igaza van Demeternek és Deutschnak. Ennél a Sztálin alatt is jobban vigyáztak a jogszerűség látszatára.
Ez először a #metoo mozgalomnál tűnt fel, amikor mondjuk megtámadták Morgan Freemant reggel a sajtóban, és estére minden “ártatlanság vélelme” és “ítélet” vagy legalább “vádemelés” nélkül minden üzleti partnere lenullázott minden kapcsolatot vele és az ügynökségével. Akkor gondolkodtam el azon, hogy harminc éve majmoljuk ezeket főként a jogszerűség miatt. Hol tartunk? Kezd igenis vonzóvá válni az a régi jó ancient régime, úgy látom, hogy a francia forradalom előttig kellene fölfejteni a szálakat.
És ijesztően gyorsan csúsztunk le idáig.
Ide tartozik, feltéve, hogy a szakértőnek igaza van és a “jogállamiság kritériumok” miatt történhetett az egész.
Politikai koszfészek
2020-12-02 at 00:47
lecsó2020-12-01 at 22:20
Szájer egy örökkévalóság óta ott lóg, bocs dolgozik, Brüsszelben, de ennek ellenére gyenge láncszem – a teljes csapatával együtt. A hazaáruló négyes (Dobrev-Újhelyi-Cseh-Donáth) bőven túlharsogja a 13 fős Fidesz csipet-csapatot az EU Parlamentben. A rendrakáshoz soha nincs késő, vagy igen?
marcon
2020-12-02 at 00:43
András! Millió kínzó, de teljesen racionális kérdés – üde színfolt onnan, ahol mostanra gyakorlatilag teljesen eltűnt mindenféle racionalitás és moralitás. Épp ezért tartok tőle, hogy számodra ez után még kínzóbb időszak következik. Olyan aljas és becstelen támadások kereszttüzébe fogsz kerülni saját “társaid” felől -ha már mostanra nem kerültél-, amiket a konzervatív oldalon nap mint nap kell elviselnünk a te oldalad (?) felől. Ugyanis a mi oldalunkon még létezik lelkiismeret, bajtársiasság és becsület. A mi értékközösségünkhöz tartozó személyek valamely amorális cselekedet esetén megteszik azokat a fájdalmas, ám de szükséges lépéseket -magyarán vállalják a felelősséget-, melyeknél 10x súlyosabb “hibákért” a te oldalad(?) közéleti szereplői még csak bocsánatot sem kérnek. Nem tudom, miért tetted ezt a bejegyzést, de értékelem – bátorság kellett hozzá.
Ami Szájert illeti: akármennyire is értek egyet a benned (is) felmerülő jogos dilemmákkal, természetesen vállalnia kell a felelősséget és viselni a következményeket ezért a magánéletében(!) elkövetett tettéért. De tisztázzuk: neki kell, és nem a Fidesznek vagy a Kormánynak, ahogy az oldalad próbálja vérben forgó szemekkel erőltetni. És ő ezt teszi…
Mekkelek
2020-12-02 at 00:15
KP
Nem zárja ki egyik a másikat.
1. Szájer egy búzacsíra, lehet, hogy néha kokszol is.
2. Ugyanakkor a botrány időzítése nem véletlen.
A fidesz gátolja az európai egyesült államok kialakításának projektjét, ezért minden lehetséges erővel és eszközzel el akarják takarítani, legkésőbb 2022-ben.
Petya
2020-12-01 at 23:32
Egyertelmu hogy csobe huztak! Nevetseges ballib osszeeskuves aldozata lett szegeny Szájer. Idovel ugy is tisztazodni fog.
Mekkelek
2020-12-01 at 23:30
Pár férfiseggel simán tőrbe tudták csalni a fidesz emblematikus EP képviselőjét. Szájer könnyű préda volt nekik, ugyanakkor komoly gyomros a fidesznek. Nyilván nem véletlenül a vétós kardcsörgetés közepette buktatták le.
Odó Gondolk
2020-12-01 at 22:38
És vajon hány képviselőről van efféle infójuk? Hogy másképp lehet az, hogy x bácsi/néni füttyent, és az EP fele haptákba vágja magát?
Emellett a tunkolók is gyönyörűen bemutatkoznak.
lecsó
2020-12-01 at 22:20
Az Európai Bizottság vezetője éveken keresztül járni sem tudott annyira részeg és vagy drogos volt. Ott hirtelen nem működött a brüsszeli titkosszolgálat.
Igazából én örülök Szájer bukásának. A Brüsszel elleni harc az ő szintjén akadozott a legjobban. Sokkal erőszakosabb felszólalások kellettek volna a Fidesz részéről, viszont egy zsarolható figura erre nem lehet képes.