Múlt héten a hegyvidéki Momentum online közmeghallgatást tartott, amelyben olyan izgalmas témák kerültek elő, mint a fogaskerekű modernizálása, forgalomcsökkentés, hitelfelvétel, miegymás. Bár a srácok már az előválasztásra és 2022-re készülnek, a programjuk és a kerülettel kapcsolatos információk még csiszolásra szorulnak.
A koronavírus-járvány sok mindent elvesz tőlünk, de az tény, hogy rákényszeríti az embert, hogy esténként új szórakozási lehetőségek után kutasson. Ha az ember már nagyon unja a Netflixet, érdemes bepillantani egy-egy online politikai vetülettel bíró eseménybe. Ilyen volt a hegyvidéki Momentum által szervezett virtuális közmeghallgatás, amely annyi érdeklődőt vonzott, mint ezek az események általában. Szóval keveseket, pedig Hajnal Miklós, a Hegyvidék országgyűlési képviselőjelöltje és Vadász Gábor önkormányzati képviselő igen nagy csinnadrattával hirdette meg a közösségi médiában az eseményt.
A közmeghallgatást rutinosan kipipálták néhány közhellyel, és legnagyobb meglepésre a kormány programját – ha nem is dicsérték –de nem vitatták a kerülettel kapcsolatban. Ugyan Vadász Gábornak a járványhelyzet miatt kevés lehetősége volt beletanulni a képviselőségi munkába, azért a tipikus, újhullámos, ellenzéki szólamokat jól el tudta sütni:
Mi az emberekért vagyunk … fontosnak tartom kimondani, a XII. kerület nem a gazdagok kerülete, rászorulók élnek itt is.
Ki hitte volna…
A Momentum és a beruházásoktól való rettegés
Aztán Vadász rátért a Momentum beruházási fóbiájából eredő következtetésekre:
nincs szükség milliárdos lombkorona-sétányra, nappal kivilágított, hóágyúzott sípályára.
A lombkorona-sétány – Pokorni Zoltán polgármester javaslatai alapján – végül nem az Anna-réten valósulhat meg, hanem a Libegő és az egykori Sport Hotel közötti nyomvonalon. A tervek alapján egy több szakaszból álló, környezetkímélő sétány lenne a végső cél, amely segítségével az erdőbe látogatók jobban megismerhetnék a környék flóráját és faunáját.
Miután kiekézték szegény beruházást, előálltak a parkolási problémákat célzó javaslatokkal: először örvendeztek a Budakeszi út tervezett felújítása miatt, aztán jött a bravúros javaslat a részükről, azaz az autósok kocsi helyett inkább a tömegközlekedést válasszák. Alternatíva még az autó és bringamegosztás, illetve az egyébként privát kézben lévő mélygarázsokban való parkolás. Gond kipipálva, parkolóhelyek tucatja szabadul fel. Hajnal így foglalta össze vízióját:
Szerintem egyébként azok a tervek, azok a fejlesztések, amik a Budakeszi útra irányulnak, azok jó koncepciók … jó dolog az, hogy ha a peremkerületeken és az agglomerációban P+R parkolókat létesítünk … arra kellene koncentrálnunk, hogy az agglomerációból érkező forgalmat mérsékeljük … a másik fontos láb lehet, hogy azok, akik bármilyen okból kifolyólag most autót használnak, miért ne használnának más közlekedési eszközöket? … a közösségi közlekedés a XXI. században jelenthet autómegosztást … nyilván ezekhez pénz kell, ezek drága infrastruktúrák.
Szóba került még a pusztuló bérházak állapota, amelyek rendbetételét pályázatokkal lehet ösztönözni. Vadász Gábor szerint akik felújítják a házuk homlokzatát, fizethessenek alacsonyabb kommunális adót. Ez az elképzelés ott hibázik, hogy azok a társasházak járnának jól, akiknek eleve van anyagi tőkéjük egy esetleges renoválásra, a romosabb épületek maradnának elárvultan.
Tömegközlekedés és koncepciók
A tömegközlekedés kapcsán a politikus urak nehezményezték, hogy a villamosok korszerűsítése és zöldesítése kapcsán a főváros nem vehet fel egyedül hitelt bizonyos összeg felett, és tudjuk: Orbánék esküdt ellenségei minden újításnak. Következzen megint Hajnal:
Konkrétan az 59-es villamos vonaláról én most nehezen tudnék nyilatkozni, de azt gondolom egyébként, hogy öö, hogy öö, hogy azért még van némi mozgástér, lehetőség arra, hogy egy kicsit javítsunk ezen a helyzeten általánosságban … erre szerintem a legjobb lehetőséget az szolgáltatná, ha valamilyen bérlési rendszeren vagy hitelfelvételeken keresztül több buszt adott esetben, villamost tudnék venni … a problémát az jelenti, hogy a hitelfelvétel könnyen szabotálható az állam által, ezért is fontos, hogy olyan kormány legyen majd, aki nem gátolja a fejlesztéseket, még ha hitelből is van.
A fogaskerekű modernizációjával nincsen semmi baj, persze kár, hogy egy-egy megállóért néha tíz percet is gyalogolni kell, de hát nem lehet minden ház elé egy megállót tenni.
Hajnal elvtárs szájából hangzott el az az eredeti elképzelés, amely szerint az autósforgalom csökkentése érdekben hasznos lehet a közösségi kerékpármegosztás (a Bubi akkor mi?), illetve az elektromos rollerek használata. Kár, hogy ezek a tervek megvalósultak – reméljük, valaki szól nekik.
Facebook
Twitter
YouTube
RSS