Ez az alkalom szimbolikus értékkel rendelkezik, azt jelenti, hogy a Szentatya itt áll mellettünk, részt vesz a közös ünneplésben, és a járvány hosszú, szomorú időszaka után a reményt akarja képviselni – kommentálta portálunknak adott interjújában Erdő Péter bíboros, érsek Ferenc pápa hétfői bejelentését, hogy részt vesz a Budapesten rendezendő 52. Nemzetközi Eucharisztikus Kongresszus záró szentmiséjén. Erdő Péter úgy fogalmazott: “Ferenc pápa, ahogy már Irakban, úgy most azt mondta, a sötét felhők elvonulása után a fényt és a reménységet akarja megjeleníteni. Ez az az igazi gesztus, amit kaphatunk tőle, a tanúságtétel”.
Mint arról nemrégiben beszámoltunk, egy nappal azután, hogy Azbej Tristan államtitkár Moszulban megerősítette a Szentatyának a Budapestre szóló, Ferenc pápa iraki útjáról hazatérve hivatalosan is bejelentette részvételét az 52. Nemzetközi Eucharisztikus Kongresszus záró szentmiséjén. Ferenc pápa a Vatikán hivatalos hírportáljának nyilatkozva arról beszélt, bár fárasztják már a hosszú utazások, az eucharisztikus kongresszusra feltétlenül el szeretne látogatni. A bejelentés kapcsán Erdő Péter, bíboros, érsek nyilatkozott portálunknak.
A mai bejelentés nyomán talán már kijelenthető: Magyarországra látogat Ferenc pápa…
A Szentatya döntése, hogy eljön, számunkra egy nagyon nagy örömhír. Készülünk lelkileg, a szervezés dolgában már a tavalyi jó hír után eleve úgy készültünk, hogy a Hősök terén az oltár alkalmas legyen pápai szentmisére. A várakozásaink mellett mégis szinte váratlan volt, hogy pont Irakból hazatérve nyilatkozott a Szentatya, hogy meghozta a döntést, és jönni akar. A záró szentmise olyan alkalom, amit vagy maga a pápa celebrál, ahogyan tette ezt II. János Pál több alkalommal is, vagy a pápai legátus végez. A záró szentmise a Statio Orbis, amely ilyenkor az egész földkerekség nevében és az egész földkerekségért szól, ezt a várakozásaink szerint Ferenc pápa fogja bemutatni.
Lehet -e tudni bármit arról, hogyan találkozhatnak a hívek a Szentatyával?
Egyelőre még minden szervezés alatt áll, azt azonban már most tudhatjuk, hogy a Szentatya sokáig nem fog tudni Magyarországon időzni. Sok minden függ az akkori járványügyi helyzettől is. Az ugyanakkor biztos, hogy ez az alkalom szimbolikus értékkel is rendelkezik, azt jelenti, hogy itt áll mellettünk, részt vesz a közös ünneplésben, és a járvány hosszú, szomorú időszaka után a reményt akarja képviselni. Ahogy már Irakban, úgy most azt mondta, a sötét felhők elvonulása után a fényt és a reménységet akarja megjeleníteni. Ez az igazi gesztus, amit kaphatunk tőle, a tanúságtétel.
A koronavírus-járvány milyen kihívások elé állítja a szervezőket és a résztvevőket? Mire készüljünk?
A korlátozásokról egyelőre nem tudunk semmit. Azt máris lehetett látni, hogy 2021. szeptember 5-12-ig nem mindenben pontosan ugyanazok a helyszínek állnak majd rendelkezésre, a nyitó szentmisét például nem tudjuk a Puskás Ferenc Stadionban tartani, így azt is a Hősök terére tervezzük. Természetesen, ha az előírásokat, a távolságtartást, esetleg az oltás igazolását, vagy egyéb formaságokat kívánnak, azt is be kell tartaniuk a résztvevőknek.
A harmadik hullám közepén szinte valószerűtlen, hogy Ferenc pápa hazánkba látogat…
A pápa jelenléte önmagában is már egy üzenet, ahogyan Irakban tett látogatása is az, amely szintén valószínűtlen volt. Ott is járvány van, nem teljes a béke, rakétatámadásoktól és merényletektől szenved az ország. Ferenc pápa mégis elment, hogy kifejezze szolidaritását egyrészt az ottani keresztények iránt, akik nagyon sokat szenvedtek, másrészt, hogy képviselje a nyitottságot a párbeszédre a más világnézetű emberekkel, különösen e konkrét esetben az iszlám világgal.
Hogyan készülhetünk a pápa érkezésére?
Mindenekelőtt fontos az, hogy megismerjük az eucharisztiáról szóló tanítását, hiszen több beszédet és írást szentelt ennek a témának. Másrészt fontos, hogy felfigyeljünk más tanításaira is, különösen a teremtett világgal kapcsolatban. A Laudatio si pápai enciklikában arra szólítja fel a világ keresztényeit, hogy a teremtett környezetnek felelős gazdái legyünk, és ezzel a kérdéskörrel a hitünk fényében is foglalkozzunk, ne pusztán a természetvédelem világi szabályai szerint.
Vezetőkép: IEC2020
K
2021-03-11 at 07:59
A kommunisták is vallásellenesek,katolikusellenesek és ateisták voltak.
A Pápa elleni primitív támadások is azt mutatják hogy a kommunisták ateista idomításai nem múltak el nyomtalanul, a primitív emberekben mai napig nyomot hagyott, és fellelhetőek.
Hesslerezredes
2021-03-10 at 11:39
Bár kálvinista közegből/családból jövök, de mára – megismerve a protestantizmus borzalmas – a pénzimádó zsidóságot is lepipáló – szerepét a pénzkapitalizmus kiépítésében – már elhatárolódom ettől a vallási/társadalmi felfogástól. Megjegyzem a predestináció tanát olyan tébolyult elméletnek gondolom, amely egészen egyszerűen: minősíthetetlen, minden logikának és észérvnek ellentmond.
Ugyanilyen eszelősnek gondolom a katolicizmust is, de hát Ész és Hit két össze nem férhető fogalom, bárki is próbálja bárhogyan is e kettőt összeegyeztetni , amely soha nem sikerülhet. Soha!!
Erről az illuminátus-szabadkőművész-antikrisztus pápáról csak annyit: nem ismeri és nem követi a saját vallásának a tanait sem.
Krisztus megmondta: csakis rajta keresztül lehet üdvözülni. Csakis az üdvözülhet, aki benne hisz!!!!
Így tehát muszlim migránsok lábának a mosogatása és csókolgatása egészen egyszerűen vallásgyalázás és alázás – a muszlimok elutasítják Krisztust és a kereszténységet en bloc.
Esvány
2021-03-10 at 11:15
Kedves K! Egyik évben együtt szolgált lelkipásztorunk egy dunántúli neves katolikus főapáttal. Épp március 15-e előtt volt, meg is kérdezte lelkipásztorom, hogy tart-é misét március 15-e ünnepén. Válasza lesújtott bennünket: “Ne kísértsd az Istent!”. A katolikusok nemzeti önbecsülést nemigen tapasztalnak miséiken. Ja! Azt még hozzá tenném, hogy egy történelmi kort és abban élt személyek tetteit annak a kornak a szellemében kell megvizsgálni, értékelni, nem az ötszáz évvel későbbi kor szemléletével. A reformátor Dévai Bíró Mátyás prédikációi nyitottak utat a töröknek? Például?
K
2021-03-09 at 19:22
Hesslerezredes
2021-03-09 at 18:38
A Pápa sértegetése nem jó ötlet:
**********
Házi feleadat a vesztes “ezredeseknek”:
El kell olvasni Szapolyai János királlyá avatasát a szultán segítségével, és fia II.János király református vallásalapító tevékenységét.
továbbá II. Rákócz Ferenc és a kurucok vallási kapcsolatait és pénzügyi kapcsolatait a szultánnal.
Ha ezt a házifeladatot elvégzi, akkor világos lesz számára hogy a reformátusok voltak a hazaárulók, és a katolikusok voltak a “nemzetvédők”.
******************
Továbbá az egy rossz liberális gondolat, törekvés hogy megint kirobbantunk egy vallási konfliktust.
Ezt verje ki a fejéből minden normálatlan, ateista liberális.
K
2021-03-09 at 18:57
Hesslerezredes
2021-03-09 at 18:38
A Pápa egyik sértegetése a “gályarabok” felemlítése volt, de ha a többi hozzászólás sértegetéseibe is belemegyünk, akkor azok is ugyanolyan valótlanok ,”necces”-ek mint a “gályarabok” esete.
************
Az egészen trágár kifejezéseket hozzászólásokat tényleg moderálni,törölni kell, és itt nincs mellébeszélés.
************
Most már tényleg sajnos azt kell mondanom, hogy a Mohácsi Vész óta Magyarország mindig a vesztes oldalon állt, és ez annak köszönhető hogy Magyarországon rossz katonák, rossz “ezredesek”voltak, és vannak. Csak a győztes külföldi katonák mondják gúnyosan, hogy a legjobb katona a magyar katona.
Azért, mert az ő szempontjukból azért jó, mert le tudják győzni, az sikerélményt okoz nekik.
A magyar katona csak az ellenségnek okoz sikerélményt.
Most is egy olyan “ezredes” okoskodik, aki biztosan örömet okoz az ellenségnek.
Hesslerezredes
2021-03-09 at 18:38
K! Maga nem ismeri a saját vallását! Jézus mondta, amikor a zsidók meg akartak kövezni egy állítólag házasságtörést elkövetett nőt, hogy az vesse rá az első követ, aki maga bűntelen. És a farizeusok, meg a csőcselék egytől egyig elkotródtak mind.
Szóval ennyit Kossuth “bűneiről”. Egyébként senki nem várta el tőle akkor, hogy a hóhér – KATOLIKUS – habsburgok kezére adja önként magát. 1 perc alatt kivégezték volna.
Ha már annyira ismeri Kossuth történetét, akkor azt is tudhatná, hogy a szlovákság az országban elfoglalt számarányát MEGHALADÓAN vett részt az 1848/49-es szabadságharcban MAGYAR oldalon!!!
És Európában nem a származás számít, mivelhogy akkor is és még jelenleg is döntően egy embertípus lakja Európát: a fehér ember!!
Genetikailag az égvilágon semmi különbség nincs az európai fehér emberek között – mi, magyarok is azok vagyunk, egy parányi ázsiai beütéssel, de csak tényleg jelképes beütéssel.
És vegye tudomásul: a magyar történelem alapvetően arról szól, hogy a katolicizmus döntő részben a nemzet árulását támogató vallás volt, a reformáció – főleg a kálvinizmus – pedig nemzeti, nemzetvédő vallás.
Ez nálunk így alakult történelmileg.
És erről a maga kedvenc pápájáról csak egyet lehet mondani: ez az ember a világ Háttérhatalom, az illuminátus-szabadkőműves internacionalista-kozmopolita Pénzuralom embere, a megtestesült Antikrisztus!!!
És K.! mostmár igazán leléphet!
K
2021-03-09 at 18:11
Hesslerezredes
2021-03-09 at 17:46
Jut eszembe:
A Pápa jószándékkal jön, nem kell ok nélkül bántani, de ha bántják akkor van ellenérv.
Azt át kellene gondolni.
K
2021-03-09 at 18:08
Hesslerezredes
2021-03-09 at 17:46
A szlovák származású Kosuth Lajos egy liberális lúzer,vesztes volt, aki kártyaadósságát a Reviczky ikrek ,árva gyerekek örökségének elsikkasztásából fizette ki (liberális szokás szerint) (sok hordó bor ára), ügyvédi állását ezért vesztette el. Egy ózdi hülgy adott neki kölcsön, abból fizette vissza az elsikkasztott pénzt, és az ózdi hülgyet pedig az országgyűlési tudósítások eladásából fizette vissza. Kossuth Lajos olyan defektes volt mint a reformáció, ő is református vallású volt.
Én a helyedben nem dicsekednék 1848-al,….nem takaróznék azzal, mert az egy vesztes függetlenségi háború, és egy sikertelen forradalmi törekvés volt.
Mondjak még valamit?…..
“Lelépni” csak a vesztesek szoktak, és Kossuth Lajos lépett le állítólag női ruhában,liberális módra.Kossuth Lajos hosszú vándorlások után úgy tudott Olaszországban letelepedni, hogy azt állította neve római patrícius eredetű, így az olaszok testvérnek tekintették. Valóban léteztek a Római Birobalomban patríciusok, akiket Cossut-nak neveztek
Hesslerezredes
2021-03-09 at 17:46
Sajnos a PS pontosan úgy moderál, mint a facebook. Nagy kár.
Ha “K” logikáját követnénk, akkor 1848 is hiba volt, fölösleges lázadás, Kossuth pedig olyan, mint Rákóczi, mármint az ő megítélése szerint.
Nos,ezért nem olyan a magyar történelem, mint a cseh, a szlovák, a szlovén, a román, a szerb és sorolhatnám itt a környékünkön: nem beszari, meghunyászkodó, lapító, sunyi, gyáva.
Ezeknek a népeknek nincs egyetlenegy igazán nagyszerű eseményük, nagyszerű hősük, bátor tettük. Szar népek szar történelemmel.
Nem miattunk – saját maguk miatt.
Kizárólag.
Itt Közép-Európában egyedül és csak és kizárólag a magyarság állt ki a szabadságáért mindig.
Senki más.
K.! maga leléphet!
K
2021-03-09 at 17:37
Esvány
2021-03-09 at 17:08
Igy igaz.
A reformáció a hazaáruló Szapolyai János és fia óta a szultán által pénzelt fellazító katonai művelet volt.
Szapolyai Jánost a Pápa kiátkozta, csak mikor a szultán királyt csinált belőle, akkor vonta vissza a kiátkozást , politikai okokból és nem meggyöződésből.
Esvány
2021-03-09 at 17:10
Ezredes Úr! Surján katulikus! A protestánsokkal szembeni kijelentéseit is e szűrőn keresztül kell értelmezni.
Esvány
2021-03-09 at 17:08
K! Nem vagy te túl okos?
K
2021-03-09 at 16:11
Már megint elütöttem
J A V Í T Á S :
Ja,…és II.Rákóci Ferenc haláláig a szultán anyatejét S Z Í V T A Rodostóban.
Ez szomorú tény.Sajnos.
K
2021-03-09 at 16:00
Ja,…és II.Rákóci Ferenc haláláig a szultán anyatejét itta Rodostóban.
Ez szomorú tény.Sajnos.
K
2021-03-09 at 15:57
A reformáció a hazaáruló Szapolyai János és fia óta a szultán által pénzelt fellazító katonai művelet volt.
Szapolyai Jánost a Pápa kiátkozta, csak mikor a szultán királyt csinált belőle, akkor vonta vissza a kiárkozást politikai okokból és nem meggyöződésből.
K
2021-03-09 at 15:55
Hesslerezredes
2021-03-09 at 15:40
********
Magyarország elfoglalására utat nyitottak a töröknek.
Gályarabok lettek.
********
Ez tömény hazaárulás, még akkor is ha földhöz vetred magad mint varjú, vagy az ajtónak rohansz.
Háborúban a seregben azonnali főbelövés jár a hazaárulásért, a gályarabság jóindulató “kegyelem” volt.
Egy ezredesnek ezt tudnia kell, nincs mese.
A reformáció a hazaáruló Szapolyai István és fia óta a szultán által pénzelt fellazító katonai művelet volt.
Szapolyai istvánt a Pápa kiátkozta, csak mikor a szultán királyt csinált belőle, akkor vonta vissza a kiárkozást politikai okokból és nem meggyöződésből.
Hesslerezredes
2021-03-09 at 15:40
K! urva anyádat! Rákóczit ne gyalázd K öcsög!
Én kálvinista világból jövök.
Amikor iskolás voltam, 12 évig (!!!) minden iskolai nap a gályarabok emlékműve és Bocskai Apánk szobra mellett mentem haza!!!
Annak ellenére mondom ezt, hogy mára már megváltozott – sok tekintetben – a véleményem a protestantizmusról, és nem pozitív irányban (igaza van Surján Lászlónak: ” A protestantizmus kereszténységbe oltott judaizmus” – sajnos).
De ezt akkor – AKKOR – ezek az emberek nem tudhatták, nem láthatták előre.
És bizony az 1600-as évekre és a az 1700-as évek elejére a császáriak legalább olyan galád gazemberek lettek, ha nem jobban, mint a törökök.
Mai szemmel könnyű ítélkezni – lettél volna te akkor és ott, alig hiszem, hogy ilyen nagy pofád lenne!!!
K
2021-03-09 at 15:05
1674. március 5-re több protestáns lelkészt Pozsonyba rendeltek. Az ellenük felhozott vádak a következők voltak:
Az egész ország római katolikus rendjét és magát az apostoli királyt is bálványimádónak nevezik.
A lázadókat, őfelsége a király ellenségeit pénzzel és élelemmel segítették.
Magyarország elfoglalására utat nyitottak a töröknek.
Gályarabok lettek.
varga eszter
2021-03-09 at 15:04
azt hittem bennem a hiba, és én lettem az aki semminek nem tud örülni.! De látom, hogy más sincs elájulva Ferenc látogatásától, amin nem is csodálkozom. Egy álságos, számomra kicsit sem szerethető egyéniség.
Katalin
2021-03-09 at 14:59
Nagyapám mondott egyszer vala: jezsuitáktól ments meg Uram!
K
2021-03-09 at 14:48
Esvány
2021-03-09 at 14:12
Azok a “gályarabok ” a Szultán barátai voltak, a török szultán pénzelte őket, majd megkoszorúzzák azokat a török túristák.
A református kurucokat is a szultán pénzelte.II.Rákóci Ferenc is a törökországi Rodostóba menekült, és a szultán anyatejét itta haláláig.
II.Rákóczi Ferenc is romlott katolikus volt, csak vénségére Törökországban szentült meg.
Esvány
2021-03-09 at 14:12
Debrecenben vajon megkoszorúzza-é a Gályarabok Emlékművét? Kérdi egy “kálomista”.
Hesslerezredes
2021-03-09 at 13:06
A leendő pápalátogatás legszebb pillanata az lesz, amikor majd elutazik innen. ILYEN pápát nem szívesen fogadunk.
hivő
2021-03-09 at 12:26
Volt már egy fény..hozo
a történelemben.
K
2021-03-09 at 11:49
A liberális ellenék nem örül annak hogy Ferenc Pápa Magyarországra jön, de rengetegen nagyon örülnek hogy itt lesz.
Inkább ő jöjjön, mint Joe Bíben.
Szabó József
2021-03-09 at 11:41
Nem szivesen jön,és sokan nem is örülünk,hogy diplomáciai kényszerböl jelen lesz.
antall
2021-03-09 at 11:06
Inkább maradna otthon Rómában a mester
Politikai koszfészek
2021-03-09 at 10:01
“Erdő Péter a pápalátogatásról: ez az igazi gesztus, amit kaphatunk tőle”.
Nem, kedves r^bbi-unoka, az igazi gesztus az lenne, hogy a közel-keleti keresztényeket legalább annyira támogatná, mint Magyarország, folyamatosan fellépne az iszonyú buzi- és egyéb perverz mocsok ellen, elítélné a katolikus templomok mecsetté alakítását és főleg fellépne Európa sz^rabokkal történő elárasztása ellen, hogy a n~gger lábcsókot ne is említsem. Tovább is van mondjam még?
Tóth Oszkár
2021-03-09 at 09:27
Itt mintha egy-két komment eltűnt volna
Katalin
2021-03-09 at 09:26
Nem is olyan régen, Romániai látogatásakor megkérdezték tőle, hogy mikor jön Magyarországra.
Ő személyesen válaszolta, hogy amíg Orbán Magyarország minisztere nem lép be Magyarország területére.
Politikus Pápa, na ez szép, most meg hencegnek, hogy még is ide jön.
Azt el kell ismerni, hogy a Magyar katolikus püspöki kar ebben sikert aratott, Magyaroknak legalább annyi áldás jár, mint amennyi az afrikai, vagy amerikai ázsiai embereknek felekezet nélkül.
Tóth Oszkár
2021-03-09 at 09:00
Volt már Orbán nevű pápa. Mintha megint ezt erőltetnék egyesek
K
2021-03-09 at 07:08
Ferenc Pápa ugyanúgy elítéli a jogtalan törvénytelen bevándorlót mint Orbán Viktor, de mivel szülei is bevándorlók voltak Argentínában, ezért természetes hogy a törvényes bevándorlókat támogatja, úgy mint Orbán Viktor is.
A Vatikáni Rádió, vagy SzentIstván Rádió hallgatásával, vagy a vele foglalkozó katolikus ujságok olvasásával többet meg lehet tudni róla,
könnyen belátható hogy Ferenc Pápa egy igazságra törekvő jóindulatú példamutató ember, aki mindenki felé szeretettel fordul.
Ő is elítéli az LMBTQ őrületet a homoszexuális cselekedetet és a gendert, a kereszténységet és a Keresztyénséget ezért üldözik az egész világon.
Eszter
2021-03-09 at 06:39
Valóban nagy megtiszteltetés ez kis országunk aki és egyben elismerése is annak, hogy kormányunk a vádakkal ellentétben nem tért le keresztényi útról.
Persze sokan lesznek majd a fanyalgók. De ugyanúgy, ahogy a vírusszkeptikusokról, akikről az elején azt gondoltuk, hogy kormánypártiak, a Szentatya gyalázóiról is kiderül majd, hogy primitív ellenzéki felforgatók és provokátorok.
Köszönjük Ferenc pápa és Orbán Viktor Miniszterelnök Úr, ezt a megtiszteltetést!
Trollyus transylvanicus
2021-03-09 at 05:20
Megtisztel titeket is mint a székelyeket. A magyar himusz éneklése közben felállt, s a székley himusz éneklését sem várva meg, ott hagyta a tömeget, mint Szent Pál az oláhokat. Csakhogy Szent Péter utódja egy óra múlva nakra-főre dicsérte Jászvásáron, a renegát csángó főpap Gherghe püspök által összeterelt nyájat, aminek javarésze ortodox román volt. Azután a román ébredés városában Balázsfalván csókolgatta az olájokat, akik 1848-ban innen indultak magyarokat gyilkolászni…
csakafidesz
2021-03-09 at 01:14
NEM VAGYUNK KIVÁNCSIAK A HAZUG POFÁJÁRA! MARADJON AHOL VAN ÉS NYALOGASSA A MUSZLIMOK LÁBÁT.
Politikai koszfészek
2021-03-09 at 01:03
“Erdő Péter a pápalátogatásról: ez az igazi gesztus, amit kaphatunk tőle”.
Nem, kedves rabbi-unoka, az igazi gesztus az lenne, hogy a közel-keleti keresztényeket legalább annyira támogatná, mint Magyarország, folyamatosan fellépne az iszonyú buzi- és egyéb perverz mocsok ellen, elítélné a katolikus templomok mecsetté alakítását és főleg fellépne Európa szarabokkal történő elárasztása ellen, hogy a nigger lábcsókot ne is említsem. Tovább is van mondjam még?
Győző
2021-03-09 at 00:44
Migránsok lábmosója ide ne jöjjön!
Mária néni
2021-03-08 at 23:29
3 nap Romániában
4 nap Irakban
1 nap Budapesten……..zárszórna érkezik a pápa.
helena
2021-03-08 at 22:47
Meltosaggal es szeretettel csak azok fele fordulhat a kereszteny ember, akik nem akarjak a keresztenyseget es a keresztenyeket kiirtani. Tessenek a Korant elolvasni (nem vastag konyv), onnan megtudhato, hogy a muszlimok milyen sorsot szannak a keresztenyeknek. Az meg nem tunt fel, hogy a migransok kozott eletve fordulnak elo keresztenyek? Ki kell nyitni a szemunket es hasznalni kell az agyunkat, hogy a jelenseget helyesen ertekeljuk.
helena
2021-03-08 at 22:41
Hat, volt mar jobb papa is Szt. Peter tronjan! Azokat is kiheverte az egyhaz! Emlekezzunk arra, hogy XVI. Benedek papa lemondatasa aran kerult abba a pozicioba, ahol most van. Gyakorlo es hivo katolikuskent ezt az embert nem tartom az en papamnak. Nem tudom, mit keresne itt, es Erdo Peter biboros urnak meg kellett volna gondolnia ilyen meltatlan papa meghivasat. Jo erzesu hivok biztosan nem fognak tolongni Ferenc papa misejen! Magyarorszagnak nem hianyzik ennek a relativista papanak a latogatasa.
Namond
2021-03-08 at 22:33
A gesztuson kívül nem is jelent semmit.
Bambino aki nem Bumburnyák
2021-03-08 at 21:56
Úgy hiányzik mint a sárgaláz a lepratelepen.
Béla
2021-03-08 at 21:48
Lesz pár muszlim migri is akinek megmossa a lábát?
Hesslerezredes
2021-03-08 at 21:47
A pápalátogatás legszebb pillanata az lesz, amikor elutazik innen ez az ember.
TS
2021-03-08 at 21:09
Jön letolni a magyar püspököket, hogy nem komálják a migránsokat, fatarókat!
Esvány
2021-03-08 at 21:07
Ő biztosan nem megy el Debrecenbe a Gályarabok Emlékművéhez.