A vasárnap balesetet szenvedő busz egyik sofőrje, Miksó László életét vesztette a tragédia során. Váltótársa, Krupits János több sérüléssel, de túlélte a balesetet. A férfi nyilatkozott az eseményekről, amelyben édesanyja is életét vesztette. Mint mondta, magát hibáztatja a történtekért.
Több százan gyűltek össze a bezenyei katolikus templom előtt, hogy gyertyagyújtással emlékezzenek a vasárnapi buszbaleset áldozataira, közülük is a helybéli Miksó Lászlóra, aki az M7-esen felborult buszt vezette, és a falu postására, Krupitsné Gizikére. A Blikk a helyszínen készített interjút Miksó váltósofőrjével, Krupits Jánossal, aki édesanyját is elvesztett a balesetben.
Miért pont én éltem túl? Anyut is én hívtam magammal és váltótársamul Lacit is. Már egyikük sem él. A becsapódás után a fűben fekve tértem magamhoz. Láttam, hogy az ülésem és a busz teljes eleje eltűnt. Nem tudom, hogy élhettem ezt túl… Megláttam a volán mögött Lacit, rögtön tudtam, hogy meghalt. Édesanyám mögötte ült. Ránéztem, és tudtam, hogy anyámon már nem lehet segíteni
– nyilatkozta a lapnak a férfi. Bár a baleset pontos okait még nem sikerült megállapítani, az elsődleges feltételezések szerint durrdefekt okozhatta – erre gyanakszik Krupits János is. Azt ugyanis kizártnak tartja, hogy a váltótársa – aki 15 éve vezet autóbuszt, és még egy koccanása sem volt – elaludt volna. Tamás Zoltán, az utazásszervező cég vezetője a Blikknek elmondta: az autóbuszt márciusban vizsgáztatták, mindkét sofőrnek rendben voltak az orvosi engedélyei. Minden ülésen volt biztonsági öv, azonban annak használata az utasok felelőssége.
Forrás: Blikk; Fotó: MTI/Vasvári Tamás
Tények
2021-08-17 at 20:59
és a gumikat a mai napig nem vizsgálták át? ha durdefekt volt
erről nincs hir
Wakanapi
2021-08-17 at 19:42
A kommenteket olvasva vasárnap óta, kezdem azt hinni, hogy átmegyünk ezúttal a 10 millió baleseti helyszínelő országába… Ne csináljunk már úgy, mintha tudnánk hogy hogyan kellene viselkednie egy kidurrant kerekű busznak 100 km/h-nál.
Egyébként én a hírekben is közölt információkból nem látom, hogy történt-e volna valami hatalmas mulasztás, vagy hogy a biztonsági előírásokon tátongana rés. De majd a megfelelő szervek kivizsgálják. Van olyan, amikor egyszerűen csak egy végzetes balszerencse-sorozat okoz balesetet, amire majdnem képtelenség felkészülni.
Namond
2021-08-17 at 19:03
Horváth Hedvig 2021-08-17 at 09:28
A cím a baleseti felelősségét sugallja, ami a bulvár – valóságot torzító gonzó stílus – újságírás jellemzője.
Ami etikátlan, mert nem tényszerű, kegyeletsértő, és ellenséges, üzleti életet befolyásoló hangulatot gerjesztő a sofőrökkel, a fuvarozó és az utaztató céggel szemben.
Ilyen volt a Hableány baleset idején is a média, mosdatták a Panoráma Dokk Kft-t, mocskolták a Viking ltd és alkalmazottját Csaplinszkijt.
Tisztára, mint a vámpírok, akik mentek tunkolni a sarki tömegszerencsétlenséghez.
api01
2021-08-17 at 12:57
Nem vagyok szakértőm de szerintem elaludt a sofőr, defekt pedig csak azután lehetett, hogy a busz letarolta a szalagkorlátot. Ás a buszon nem néhy kerék van mint egy személyautón, ha egy tönkremegy attól még a busz nem válik irányíthatatlanná.
Részvétem az áldozatoknak.
Valaki
2021-08-17 at 12:18
És az össze baloldali gumi is. De a firkászoktól ne várjuk el, hogy látják is ami néznek.
Galamb
2021-08-17 at 09:39
Nem kellene a Klikk színvonalára süllyedni!
M5
2021-08-17 at 09:29
Namond
Ez bizony igaz! De kiegészíteném annyival, hogy nem ártana végre az újságíróknak megtanulni magyarul – ha már egyszer édes anyanyelvünkből élnek! A “túlélte” egybeírandó. De volna kifogásom egyik-másik mondat szerkezete ellen is.
Horváth Hedvig
2021-08-17 at 09:28
Namond: Miért is lenne másért lelkiismeretfurdalása, a cikk szerint nem ő vezetett.
Namond
2021-08-17 at 08:16
Ostoba cím.
Az általa meghívott szerettei haláláért, nem a baleset – a kidurrant gumi – miatt van lelkiismeret furdalása.