Marakodás, hatalmi harcok, káosz és pusztítás – így írható le röviden az ellenzéki összeborulás elmúlt két éves ténykedése Miskolcon, ahol a DK gyurcsányi kinyilatkoztatásokat tett. Mokrai Mihály, a párt helyi erős embere ugyan nem használt olyan vulgáris kifejezéseket, mint főnöke 2006-ban, ám a szerkesztőségünk birtokába jutott dokumentum tükrözi, hogy a baloldali politikus szerint légvárra épül az általuk vezetett borsodi megyeszékhely gazdaságpolitikája. A kiszivárogtatott iratból az is kiderül, hogy a városi tömegközlekedés menetrendjét olyan budapesti „kerékpáros mérnökök” állították össze, akik még helyismerettel sem rendelkeznek és semmilyen szállal nem kötődnek Miskolchoz.
Veres Pál, polgármester politikája, amely a Fidesszel való együttműködésre épült, nem volt sikeres. Ennek következményeként Veres Pál gazdaságpolitikája is légvárnak bizonyult
– írta a közelgő közgyűlés apropóján tanácsnoki beszámolójában Mokrai Mihály. A helyi DK egyébként nem először dorgálja meg Veres Pált, aki ellenzéki polgármesterként igyekszik a kormánnyal is konstruktív kapcsolatot építeni.
Meg kell jegyeznem, hogy Miskolc polgármestere nem nagyon kíváncsi sem Miskolc gazdálkodásának összefüggéseire, sem pedig javaslataimra
– panaszolta Mokrai Mihály, beismerve azt, hogy Miskolcon is köddé vált az egység a baloldalon.
A csőd felé kormányozzák Miskolcot és a közlekedési vállalatot
– így kommentálta a PestiSrácok.hu-nak Hollósy András a szóban forgó dokumentumot, aki kiemelte, hogy nem csupán a budapesti közlekedést küldte padlóra a baloldal, lesújtó a helyzet Miskolcon is, ahol a forgalmi dugóktól is nagyobb problémát jelent, hogy szinte felszámolták a közösségi közlekedést, számos helyi járat csúcsidőben is csak óránként jár. A helyiek szerint szörnyű menetrendet helyismerettel sem rendelkező budapesti „kerékpáros mérnökök” rakták össze. A baloldali városvezetés ugyanis egy biciklis közlekedéssel foglalkozó fővárosi cégre bízta a miskolci menetrend kialakítását.
Ne nézzék hülyének a miskolciakat, hozzák nyilvánosságra a szerződés részleteit!
– követelte Hollósy András, a kormánypártok miskolci szóvivője, akit a kiszivárgott iratról kérdeztünk.
A miskolci baloldal pénzcsapnak tekinti a közlekedési vállalat felügyelő bizottságát, amelyben nem szakemberek, hanem jól megfizetett baloldali politikusok ülnek
– magyarázta a szóvivő, aki azt is felidézte, hogy a kormány már többször nyújtott segítséget a városnak, hiszen két éven keresztül nem kellett kifizetni az új buszoknak a lízingdíját, ami 1,2 milliárd forint lett volna, emellett 1,3 milliárd forinttal járult hozzá a közüzemi díjak rendezéséhez, amiből a miskolci baloldal szerint 700 millió forint jutott a tömegközlekedésre.
Hol van ez a hétszázmillió forint? Mire költötték? Biciklisávokkal foglalkozó budapesti cégekre?
– vetette fel a kérdést a politikus.
Mi, miskolciak nem kérünk a bukott Karácsony Gergely kártékony biciklisávjaiból és budapesti menetrend-kiigazítókból, hanem a normálisan működő közösségi közlekedés visszaállítását követeljük!
– hangsúlyozta Hollósy.
Kiemelt kép: eszakhirnok.com
Facebook
Twitter
YouTube
RSS