Pesti Srácok

Áll a bál Miskolcon: ismét megdorgálta a DK a város baloldali polgármesterét

null

Marakodás, hatalmi harcok, káosz és pusztítás – így írható le röviden az ellenzéki összeborulás elmúlt két éves ténykedése Miskolcon, ahol a DK gyurcsányi kinyilatkoztatásokat tett. Mokrai Mihály, a párt helyi erős embere ugyan nem használt olyan vulgáris kifejezéseket, mint főnöke 2006-ban, ám a szerkesztőségünk birtokába jutott dokumentum tükrözi, hogy a baloldali politikus szerint légvárra épül az általuk vezetett borsodi megyeszékhely gazdaságpolitikája. A kiszivárogtatott iratból az is kiderül, hogy a városi tömegközlekedés menetrendjét olyan budapesti „kerékpáros mérnökök” állították össze, akik még helyismerettel sem rendelkeznek és semmilyen szállal nem kötődnek Miskolchoz.

– írta a közelgő közgyűlés apropóján tanácsnoki beszámolójában Mokrai Mihály. A helyi DK egyébként nem először dorgálja meg Veres Pált, aki ellenzéki polgármesterként igyekszik a kormánnyal is konstruktív kapcsolatot építeni.

PestiSracok facebook image

– panaszolta Mokrai Mihály, beismerve azt, hogy Miskolcon is köddé vált az egység a baloldalon.

– így kommentálta a PestiSrácok.hu-nak Hollósy András a szóban forgó dokumentumot, aki kiemelte, hogy nem csupán a budapesti közlekedést küldte padlóra a baloldal, lesújtó a helyzet Miskolcon is, ahol a forgalmi dugóktól is nagyobb problémát jelent, hogy szinte felszámolták a közösségi közlekedést, számos helyi járat csúcsidőben is csak óránként jár. A helyiek szerint szörnyű menetrendet helyismerettel sem rendelkező budapesti „kerékpáros mérnökök” rakták össze. A baloldali városvezetés ugyanis egy biciklis közlekedéssel foglalkozó fővárosi cégre bízta a miskolci menetrend kialakítását.

Szécsényi Marianna, a Fidesz miskolci önkormányzati képviselője és Hollósy András, a kormánypártok helyi szóvivője szerint csődbe viszi a borsodi megyeszékhelyt a baloldal. Fotó: PS

– követelte Hollósy András, a kormánypártok miskolci szóvivője, akit a kiszivárgott iratról kérdeztünk.

– magyarázta a szóvivő, aki azt is felidézte, hogy a kormány már többször nyújtott segítséget a városnak, hiszen két éven keresztül nem kellett kifizetni az új buszoknak a lízingdíját, ami 1,2 milliárd forint lett volna, emellett 1,3 milliárd forinttal járult hozzá a közüzemi díjak rendezéséhez, amiből a miskolci baloldal szerint 700 millió forint jutott a tömegközlekedésre.

– vetette fel a kérdést a politikus.

– hangsúlyozta Hollósy.

Kiemelt kép: eszakhirnok.com