Miközben a Városháza-gate újabb és újabb hullámokat vet a magyar belpolitika állóvizében, úgy tűnik, hogy a Karácsony-csapat is mozgásba lendült. Lehetséges, hogy az ellenzék aktuális kampánypróbálkozásának középpontjába a fővárosi tömegközlekedés kerül majd. A fővárosi vezetés ennek kapcsán már azt is felvetette, hogy akár a tömegközlekedés leállításával tiltakoznának a kormány politikája ellen – derül ki az index.hu cikkéből.
Kiss Ambrus, Karácsony Gergely szintén gyanúba keveredett helyettese úgy nyilatkozott:
A BKV csütörtökig húzhatja a fővárostól kapott támogatásból és az eddig befolyt jegyárbevételből, de azután kiürül a kassza.
Nagyvonalúan engedjük el a kérdésfelvetést, hogy a budapesti ingatlanmutyik alapján vajon miért hiányozhat a pénz a fővárosi tömegközlekedésből. A Városháza narratívája szerint a problémát a kormány okozza azzal, hogy az éves működési költség mintegy 7 százalékát kitevő költségvetési támogatást még nem utalta át a főváros számára (erre a kabinetnek december 31-ig lenne ideje…). Vagyis a baloldali botrányoktól bűzlő Főpolgármesteri Hivatal ezúttal is egy harmatgyenge történetből szeretne kampánytémát kovácsolni, így lepleznék a jutalékrendszeres mutyik és a dilettáns városvezetés következményeit. A zsarolás tárgya pedig ezúttal nem más, mint a főváros megbénítása. Régi szép SZDSZ-es emlékek, ugye?
Forrás: index.hu; Fotó: MTI/Bruzák Noémi
Dániel Irén Viola
2021-11-24 at 00:24
Azzal kell számoljon a
Főpolgármester, hogyha leáll a tömegközlekedés a budapestiek felgyujthatják Gergőstől a városházát és akkor valóban nem lesz semmilyen”városháza űgy”!!!
pampafu
2021-11-24 at 00:11
Miért gondolja ez a féleszű Főpolgármester, hogy bármilyen szerződés nélkül kifizetés teljesithető?
Ja megszokta, de ez igy nem megy.
tarcsa
2021-11-23 at 20:48
Sokba került Karácsonyinak a hallatlanul sikeres előválasztása. A markukat tartó moslékkoalíció tagjai meg még többe. Viszont a legdrágább a méhlegelő és a sárga festék volt. Meg a főtanácsadók tömkelege, akik egytől-egyig ugyanolyan hasznosak és idióták, mint Olgicska.
Kakukk Ferenc
2021-11-23 at 19:48
Az állami támogatás a kedvezményes bérletek után jár. Így a tanulók után is, amely a kedvezményes ár és a tényleges ár utáni különbség.
A város vezetés teljesen megszüntette a bérleteket a 14 év alattiaknál. Így nincs kézzel fogható alapja, hogy mennyit kell a kormánynak támogatni. Karácsonyék úgy gondolják, hogy majd bemondanak egy számot, a kormány meg tejel nekik. A helyzet azonban az, hogy a korábbi megállapodások lapján az eladott kedvezményes bérletek után támogatott a kormány. Ha nincs kedvezményesen eladott bérlet, akkor nincs mi után támogatni. A baloldal szokásához híven ígérget, és felelőtlenül, koncepció nélkül cselekszik, azt sem tudja, hogy milyen forrásból, hogyan fogja üzemeltetni.
Halottunk már ilyet “Majdnem beledöglöttem, hogy másfél évig úgy kellett tenni, mintha kormányoztunk volna. Ehelyett hazudtunk reggel, éjjel, meg este”
Magyar gazdaság
Ingyenessé tették a közösségi közlekedést a 14 év alattiaknak – százmilliókról feledkezett meg a főváros
Megszavazta a közgyűlés, holnaptól ingyenesen utazhatnak a budapesti tömegközlekedésben a 14 éven aluliak. A döntés társadalmi szempontból kedvező, de a tervezése kutyafuttában történhetett. A városháza a költségek háttérelemzésénél nem számolt a szociálpolitikai menetdíj-támogatás kiesésével.
2021.09.01 | Szerző: Hecker Flórián
Hirdetés
Bár a főváros azt állítja, hogy az idén szeptembertől decemberig mindössze 320, egy évre vetítve pedig 960 millió forint bevételkieséssel jár a fővárosi tömegközlekedés számára a 14 éven aluliak ingyenes utazása, a VG számítása szerint a tényleges összeg ennek legalább több, mint a duplája lehet.
Ebben az évben 650 millió, jövőre mintegy kétmilliárd forintot emészthet fel a társadalmi szempontból amúgy támogatandó elképzelés.
Ennek oka, hogy a városháza csak az elmaradó bérletek árával kalkulál, és nem veszi figyelembe az úgy nevezett szociálpolitikai menetdíj-támogatás (szmt) részét, amelyet az állam folyósít. Ez tulajdonképpen a kedvezményes, illetve díjmentes személyszállítási tevékenységhez kapcsolódó támogatás. A konkrét esetben azért jár, mert a diákok a teljes árú helyi bérletnek jellemzően körülbelül a harmadát, felét fizetik meg, a többit az állam, valamint az önkormányzatok pótolják ki.
Fotó: Molnár Péter / Hajdú-Bihari Napló
Eddig sem a főváros, sem a BKK, mint közlekedésszervező nem mutatta be azokat a konkrét adatokat, amelyek alapján a kieső forgalmat meghatározta. A 960 milliós határ könnyen megengedő lehet, a budapesti közösségi közlekedés értékesítésére rálátó forrásaink éves szinten hétmilliárdos mínuszt becsültek. Ez tehát tisztázatlan kérdés, az viszont a szerdai fővárosi közgyűlés elé beterjesztett Karácsony Gergely főpolgármester-féle javaslatból – amelyet egyhangúan, 28 igennel támogatott a testület – egyértelműen kiderült, hogy az intézkedés költsége kapcsán a városvezetés abból indul ki, hogy csupán a 14 éven aluliak által vásárolt közoktatási tanuló havi Budapest-bérletek árától esik el, és a vonatkozó szmt-t (3580 forintot az eladott bérletek után minden hónapban) a díjmentesség ellenére tovább kapja majd a központi költségvetésből. A VG kapcsolódó kérdésére Kiss Ambrus általános főpolgármester-helyettes mindezt egy múlt heti sajtó-háttérbeszélgetésen azzal magyarázta, hogy a nyugdíjas korosztálynál is hasonló a rendszer, az ingyenesség ellenére az szmt itt is megilleti a személyszállítási közszolgáltatókat.
Csakhogy törvényi szabályozás teljesen eltérő a két csoport esetén, mivel a 14 éven aluliak kedvezményezetti körnek minősülnek, a fő szabály szerint 65 éven felüli nyugdíjasok pedig a díjmentes kategóriába tartoznak. Utóbbira fejkvóta szerint, előbbire viszont az értékesített darabszám alapján számolható el az szmt. A BKK lapunk érdeklődésére, hogy a gyakorlatban, hogyan valósul majd meg a 14 éven aluliak ingyenes hozzáférése a tömegközlekedéshez, a fővárosi cég úgy reagált, hogy
2021. szeptember 2-ától kezdődően a 14 év alatti közoktatásban tanulók ingyenesen vehetik igénybe a BKK járatait, illetve ezzel együtt a környéki buszok és a HÉV-ek budapesti szakaszait.
Hozzátették, hogy az ingyenes utazáshoz
az életkort igazoló diákigazolvány, diákigazolványt helyettesítő igazolás vagy személyi igazolvány felmutatása lesz szükséges, amelyek egyben a díjmentességet igazoló utazási igazolványok is lesznek.
Ez alapján általános ingyenességről van szó, aminek nincs külön kritériuma, például speciális bérlet.
Vagyis mivel az általános iskolás utasok pusztán a korukból fakadóan utazhatnak ingyen, a BKK és a főváros elveszti a darabszám alapú elszámolás lehetőségét, így nem tudja megigényelni a 3450 forintos közoktatási bérlet után a 3580 forintos szmt-t, tehát teljesen lenullázza ezt a bevételét. Mindez abban a helyzetben, amikor a budapesti tömegközlekedés 13,5 milliárd forint azonnali átcsoportosítást igényel a normális működés érdekében, illetve a jegy- és bérleteladásai 2021 első felében 2019 hasonló időszakához képest csaknem 17 milliárddal csökkentek, nem nevezhető pénzügyi szempontból időszerűnek és nem alátámasztható szakmailag. (Igaz, a lépés Karácsony Gergely 2019-es főpolgármesteri kampányának egyik ígérete volt.) Arról nem beszélve, hogy az, hogy a főváros hibás költségszámításra támaszkodik a döntésnél, legalábbis azt mutatja, hogy az előkészítés nem megalapozott és rohamtempóban születhetett.
A főpolgármester a kormánypárti képviselők ezzel összefüggő kérdésére a mai közgyűlésen azt mondta, hogy a főváros szerint nem eldöntött, hogy hozzájutnak-e a kompenzációhoz ilyen szabályozással. Ha nem, elképzelhető, hogy módosítanak, és egy szimbolikus összeget mégis fizetni kell majd a 14 év alattiaknak.
Kata
2021-11-23 at 19:40
Milyen érdekes! Minden önkormányzatnak hozzá kellett járulni a válság kezeléséhez, de természetesen mindig csak a ballibsik által vezetett települések vonítanak, élükön a parazitákkal teli fővárossal! Elég volt már abból, hogy állandóan a központi költségvetésből követelnek pénzt, mindig zsaroló pozíciót fölvéve. Ha nem tudják működtetni, állítsák le a tömegközlekedést! A rájuk szavazóknak nyilván ez majd nem fog problémák okozni, hiszen a sajátjaik tolnak ki velük, az meg ugye nem lehet probléma. Vagy számoltassák el kedvenceiket, fizettessék velük vissza az elsíbolt pénzt, mindjárt jutni fog mindenre. Egyébként nem értem a pestieket, máskor minden piszlicsáré dolog miatt mentek tüntetni, most pedig birka módjára tűrnek. Ha nekik így jó, tűrjenek, de felejtsék el, hogy állandóan az ország egésze tángálja az általuk megszavazott tekergő bandát!
Kakukk Ferenc
2021-11-23 at 19:24
Néhány cím:
https://index.hu/belfold/2021/09/01/tomegkozlekedes-bkk-karacsony-gergely/
“A fővárosi közgyűlés döntése alapján csütörtök reggeltől ingyen utazhatnak a 14 évnél fiatalabbak a BKK járatain – jelentette be a Facebookon Karácsony Gergely”
https://www.portfolio.hu/ingatlan/20210826/karacsony-gergely-ingyenes-tomegkozlekedest-iger-a-fiataloknak-497936
“Karácsony Gergely ingyenes tömegközlekedést ígér a fiataloknak”
https://index.hu/belfold/2021/08/26/karacsony-gergely-ingyenes-tomegkozlekedes-14-ev-sajtotajekoztato/
“Ingyenes tömegközlekedés: diákigazolvány, személyi igazolvány felmutatásával lehet utazni ebben a korcsoportokban a BKK járatain.”
“https://444.hu/2021/08/26/karacsony-ingyenes-lesz-a-kozossegi-kozlekedes-a-14-ev-alattiaknak-budapesten”
MZP:
“ezeket nagyon könnyű megígérni, megadni, és rendkívül nehéz megszüntetni”.
Igaz könnyű volt megígérni, könnyű volt megadni, és 3 hónap után könnyű volt belebukni.
Ez olyan lett, mint Medgyessy 100 lépés programja vagy a Gyurcsány s006 év elején meghirdetett adócsökkentés, mindketten belebuktak.
Szóval könnyen ígért,csak épp azt sem tudta miből fogja fenntartani, és most másnak aq hátán próbál kimászni, mert az ígérgetések csak néphülyítés volt.
Eugen von Zilah
2021-11-23 at 19:10
Miért a kormány lenne a felelős?
A helyi közösségi közlekedés megszervezése, a szükséges pénzügyi források biztosítása a helyi önkormányzatok feladata. Budapesten a fővárosi önkormányzat feladata.
Nehogy már az legyen a kifogás, hogy nem ad rá pénzt a kormány?
Úgy én is tudok céget, várost, vagy országot vezetni, ha mindig más adja rá a pénzt, és ha valami gond van, csak annyit kell mondani: XY nem ad rá pénzt, brühühű.
Szerencsétlen hülye pestiek!
Nem kellene már ezerrel tüntetni a mindenhez is balfasz karigeri és a 180 milliárdos fővárosi vagyont elsikkasztó bűnszövetkezete ellen?
Esetleg egyből azzal kezdeni, hogy elzavarjátok őket a picsába?
Gottwald Zsolt
2021-11-23 at 19:10
Mikor vonul ki màr a nép az utcàra és zavarja el ezeket a rablo mocskos hazaàrulokat?!
Vagy még mindig nem volt elég? 180 milliàrd forint tünt el ugy, hogy semmit sem csinàltak!!!
Vigyàzni kellene, mert ezek külföldröl importàlt zsoldosokkal még egy taxisblokàd 2.0-àt is képesek lesznek produkàlni.
POROSZLAI RÓBERT
2021-11-23 at 19:06
Mocskos tolvaj kommunisták.
Poppy
2021-11-23 at 18:46
Hol a sok pénz fa..szpók?
öreg Laja
2021-11-23 at 18:41
És ezt is szó nélkül tűrjük? Budapesten, budapestieknek mindent el kell tűrni?
Nézzük_magát_a_dolgot
2021-11-23 at 18:38
Én tudom a megoldást! Valamelyik bolsilibsi kerületi polgármeater (ma is nagy potentát!) azzal kampányolt a választások előtt, hogy ingyenessé teszik a közösségi közlekedést. No hát rajta, legyen teljesen ingyenessé, akkor bőven lesz pénz az üzemeltetésre…már ha a Kormány minden költséget fedez, hiszen az a dolga! Budapestnek mindent! És követelem, hogy Náncsi néni házától legyen új közvetlen járat az unokatestvérének a házáig, 5 perces járatsűrűséggel.
TalEle
2021-11-23 at 18:30
Ez tök jó lenne, legalább a pestiek közül sem szavazna rájuk senki….
Veritas Samu
2021-11-23 at 18:30
Úgy látszik-működik a liberálnáci Soros-maffia,nemcsak a főváros épületeit akarják eladni,hanem már a tömegközlekedést leállítani,a műtrágyát megvonni a magyaroktól.Nos ezeket a figurákat sürgősen ki kell vonni a forgalomból.Ezek valóban nemcsak hazaárulók,hanem valóban gengszterek.
Nahát
2021-11-23 at 18:20
Szóval azért, mert Gyurcsány hatalomra akar kerülni, mi szívjuk meg? Hogy merészelik ezek leállítani a tömegközlekedést?
Kakukk Ferenc
2021-11-23 at 18:20
Ez nem elhanyagolt gaz hanem méhlegelő.
Már gyártják a táblákat, minden megállóban:
1, Ez nem BKV leállás, hanem környezetvédelem.
2, BKV rezsicsökkentés, üzemanyag spórolás, ahogyan azt MZP tanácsolja.
jámbor lászló
2021-11-23 at 18:07
Balaton legszebb helyein Tarlós által ott hagyott kétszáz milliárdból szépen épülgetnek a nyaralók Budapest bokáig szemétbe úgy kell vadászni egy kukát, hogy találjon az ember ha meg talál dugig szeméttel abból már csak kivenni lehet beletenni nem de jólvan ez így elvtársak szép csendbe várjuk a következő videót
bl
2021-11-23 at 17:53
Taxisblokád2 = BKVleállástöbbnapra.
A mocskos kommunisták bármire képesek.
Kakukk Ferenc
2021-11-23 at 17:44
Valamivel etetni kell a egységsugarú síkidomokat, már nagyon kényelmetlen a bérkommentelőknek, hogy hogyan védjék a Karácsonyék körüli megmagyarázhatatlant, ezért ezt találták ki.
Azért érdekes a 24.hu,444 írása, mely nem mondható Fidesz közelinek.
“Tarlósnak is nehézsége okozott a támogatásról történő megegyezés.” Vagyis akkor ez nem új keletű, hanem már régi probléma, amit Tarlós meg tudott oldani, a mostani városvezetés nem.
A működtetés “7 százalékban állami támogatás biztosítják”. Vagyis 7 %-nyi támogatás áthidalását sem képesek megoldani.
“Mint mondta, a főváros elkezdte felmérni, hogy milyen lehetőségei maradtak a figyelemfelhívásra.” Vagyis nem arról tanácskoznak, hogyan oldják meg a problémát.
“A városvezetés a hathatós üzenetküldés érdekében fontolóra vette a közösségi közlekedés teljes leállítását egész Budapest területén.” Vagyis nem érdekli őket mi lesz az emberekkel, ha kell akkor annyi kárt okoznak az embereknek amennyit csak lehet, ha az érdekeik úgy kívánja.
“A főpolgármester-helyettes jelezte, elsőként az utasokat fogják tájékoztatni arról, hogy a kormány nem fizet a szolgáltatásért, vagyis bliccel.” Vagyis ez nem szól másról, mint uszításról, figyelemelterelésről a botrányokról. Nem baj ha közben emberek százezreinek okoznak problémát.
Ugye az meg sem fordul a fejükben, hogy: Nézzétek, a kormány betart nekünk, de mi bebizonyítjuk, hogy nekünk az emberek az elsők, akkor is megoldjuk, megmutatjuk, hogy kemények vagyunk, minket nem tud a kormány térdre kényszeríteni stb stb.
Helyette inkább betartanak az embereknek, hátha kis tüntetés, zavargás lesz. Nekik az is jó, mert lehet majd “kurva erős képeket” készíteni. Az emberek meg magasan le vannak …-va.
Igen ez a különbség, amikor Tarlós vezeti az önkormányzatot, mert ő megoldotta a problémát, illetve amikor Karácsony aki csak a médiával foglalkozik, hogy frissen fésült legyen, és mint egy hisztis gyerek sírva rohan a cikkíró bácsikhoz, hogy a csúnya Zorbán betart neki. Miért mire számított? AZt a hülye is tudná csinálni, hogy intézkedés helyett csak sír. LEhet, hogy nem véletlenül őt állították oda?
vélemény
2021-11-23 at 17:21
Elérkezett annak az ideje, hogy ezt a széhámos bandát vasvillával távolítsák el a közéletből.
Meddig tűrnek még a budapesti szavazópolgárok?
khm
2021-11-23 at 17:04
elmebeli
Agi
2021-11-23 at 17:03
Undorito tarsasag karacsony es bandaja.Szandekos kaosz keltessel probalnak artani a kormanynak.
A capak ellopjak a penzt,azutan a kormanyra mutogatnak.
khm
2021-11-23 at 16:59
AZ szép lesz. 🙂
Az autósok dugóban,a tömegközlekedés leáll. Ez engem valamelyik amerikai játékfilmre emlékeztet,csak ott nem a liberálbolsevikburnyák városvezetés jelenti a csapást,hanem Földönkívüliek,valamilyen betegség,vagy rovarok támadása…..
Ezt filmesítse meg a hullawúúúd!
Döme
2021-11-23 at 16:58
Tele van a hócipőm ezzel a “csodás” fővárossal és a vezetésével!
Az ország összes pénze kellene neki(k)!
Élősködő(k)!
Orientál
2021-11-23 at 16:43
Gyurcsányék Karácsonyukkal együtt mást nem tudnak csinálni mint egymásnak osztogatni ,ami nem más mint az önkormányzatokat csak fosztogatni tudják ,most meg ezek Karácsonyék Gyurcsányék követelőznek ,miattuk és ők vitték az országunk gazdaságát 2006-ra csődbe ,20 milliárd euróval adósították el a népünket.
Rózsa Zoltán
2021-11-23 at 16:42
***************** F I G Y E L E M ! *******************
A D E M O K R Á C I A V E S Z É L Y E S Ü Z E M !