A Niedermüller Péter vezette Erzsébetvárosban eddig is komoly probléma volt a parkolóhelyekkel, de a baloldali önkormányat rátett még egy lapáttal a VII. kerületiek gondjaira: a kerület belső részének forgalmi átalakítását célozzák, és megkezdték a kizárólagos lakossági parkolók kialakítását.
A pilot programként folyó projekt lényege, hogy a forgalmi rend átterelésével megpróbálják Belső-Erzsébetváros, vagyis a Wesselényi utca–Károly körút–Király utca–Dohány utca által határolt területet minél inkább mentesíteni az autós forgalomtól. Mindez – amint arról az önkormányzat a Magyar Nemzetet korábban tájékoztatta – azért fontos, mert a jelentősen beépített kerületrészben nincs lehetőség újabb parkok vagy fasorok kialakítására, ezért a jobb levegő, a csendesebb, nyugalmasabb környezet a forgalom átalakításával hozható létre. A meghosszabbított pilot program jövő év június 30-ig tart, július 1-jétől pedig élesedik, vagyis a kerületvezetés tervei szerint addigra végezniük kell a finomhangolással, ki kell szűrniük az esetleges ellentmondásokat.
Márpedig ilyenből máris akad. Mint portálunk megírta, a polgármester november 18-án közmeghallgatást tartott, amelyen kiderült, hogy az eddigi átalakítások egyes kerületrészekben, például a Síp, a Holló és a Klauzál utcában éppenhogy a forgalom, a zaj és a légszennyezettség növekedését váltották ki. Niedermüller a közmeghallgatáson azt mondta, tudatában vannak annak, hogy még finomítani kell – ezen dolgoznak is –, de végül is nincs olyan változtatás, amely során mindenki számára kedvező eredmény születik. A kizárólagos lakossági parkolók a szándék szerint egyszerre szolgálnák a helyben élők érdekeit, és hozzájárulnának a környezeti terhelés csökkentéséhez. Amint azt a polgármester a saját közösségi oldalán közzétett videóban elmondta, a kerületben 7200 parkolóhely van, ugyanakkor tizenkétezer autót jelentettek be a lakók. A helyek kizárólagossága az esti órákban lép érvénybe; ekkortól egészen reggelig csak kerületi lakosok parkolhatnak itt.
Természetesen nem vagyok olyan naiv, hogy azt gondoljam, ez minden problémát megold, de segíthet a kerületieknek, hogy könnyebben találjanak parkolóhelyet, amikor este hazaérkeznek
– mondta videójában Niedermüller Péter. A tervek szerint január 1-jétől élesedik a rendszer, majd egy próbaidőszak után, tavasszal fel is festik a parkolóhelyeket.
A kezdeményezést nem fogadta egyértelmű lelkesedés. A videó kommentelői között akadt, aki felvetette, hogy pontosan ugyanaz a probléma vetül fel, mint más, belső kerületek parkolórendjének átalakításakor: hogyan tud majd parkolni az, aki bérelt lakásban él? Ezen kívül az eddigi közleményekből nem derül ki, milyen módon ellenőrzi majd a helyi közterület-felügyelet, hogy valóban helyi autó parkol az adott helyen, továbbá az esetleges büntetések mértékéről sem esett szó.
Forrás: Magyar Nemzet; Fotó: Képernyőkép
Facebook
Twitter
YouTube
RSS