Mint az immár bő egy éve ismert, egy 2021 júniusában hozott kormányrendelet értelmében 2022. július 1-jétől megváltozik a magyar forgalmi rendszámok formátuma. Érdekesség, hogy ismét 32 év elteltével történik e téren váltás, hiszen éppen ennyi ideig osztották a két betűből és négy számból álló táblákat 1958 és 1990 között, és most már láthatjuk, hogy a három betűből és három számból képzett „rendszerváltó” rendszámoknak is éppen ennyi idő jutott – a különbség csak annyi, hogy a kilencvenes évekkel ellentétben most nem lesz kötelező az azonosítók cseréje. Sokan felkapták a fejüket a hírre, ugyanis az intézkedés szükségszerűsége vitatható, ráadásul nem aratott osztatlan sikert azok körében sem, akik szélesebb rálátással bírnak a rendszámok világára. Ha el is fogadjuk, hogy július elsejétől egy egészen más világ jön rendszámfronton, azért még érdemes lehet némi kritikát megfogalmazni – erre vállalkozunk a következőkben.
Szögezzük le: egy új rendszámformátum megtervezése és bevezetése elsősorban adminisztratív kérdés, nem pedig esztétikai. Aki meghatározza az ezzel kapcsolatos szabvány részleteit, csak abból a néhány szükségszerűségből indul ki, hogy mi az, amit mindenképpen meg kell tartani a jelenlegi rendszerből (például azt, hogy mekkora tételeket és milyen gyakorisággal szállítsanak az okmányirodáknak a rendszámtáblákból, hiszen ennek például megvan a bevált, kialakult gyakorlata) és mi az, amin változtatni kellene (például csak egyféle ideiglenes rendszámtípus létezzen, ne több). Minden más szempont irreleváns.
Túl lett méretezve
Az például egyáltalán nem bírhatott nagy jelentőséggel – igaz, dicsekedni azért lehet vele, csak minek –, hogy a kiadható kombinációk mennyisége nemhogy évtizedekre lesz elegendő Magyarországnak egy négy betűből és három számból álló rendszámformátummal, hanem nagyjából az örökkévalóságig. Másképpen fogalmazva: feleslegesen bőre lett szabva.
És egy efféle formátum még hazánknál hat-hétszer nagyobb népességű országok számára is bőven elegendőnek bizonyul. Olaszország 1994-ben vezette be a két betű–három szám–két betű rendszerét, ábécésorrendben haladva: szűk három évtized elteltével járnak jelenleg a G betűnél. Franciaországban 2009 óta osztanak rendszámokat ugyanezen formátum szerint, ők is a G-nél tartanak (a franciáknál nehezebb kikerülni a régebbi járművek valamikori átrendszámozását, igaz, nem is megoldhatatlan).
Éppen ezért érthetetlen, amit most vezetünk be. Még ha a kettős betűk (a dz kivételével) ki is lesznek tiltva a rendszámainkból, és a rendszám első kettő betűje csak két magánhangzó vagy csak két mássalhangzó lehet – annak elkerülése érdekében, hogy értelmes magyar szavakat olvashassunk ki a rendszámokból –, mindez még így is annyi lehetséges kombinációt fog eredményezni, hogy ha nagyjából 2030-ra el is fogynak majd az A betűs rendszámok, utána nagyjából két évtizeden csak B betűs plakettek lesznek. És csak azok.
Emberi tényező
Miért is számít ez, és miért rossz? Éppen az átlagember miatt. Eddig ugyanis ránézésre tudni lehetett a kezdőbetű alapján, hogy egy magyar forgalmi rendszámot körülbelül mikor adhattak ki – igaz, ez nem minden esetben korrelált a jármű gyártási évével, mint tudjuk, de tájékozódási pontnak azért igen hasznos volt. Konyhanyelven fogalmazva: volt mozgás a rendszerben. Egy-egy kezdőbetű nagyjából másfél–két év alatt kifutott – persze voltak kivételek, például a 2008-as gazdasági válság és az abból következő csökkenő kereslet miatt az L-plakettekkel négy évig kihúzták az okmányirodák – és könnyedén érzékelhető volt, hogyan újul meg a magyar járműpark évről évre. Bizonyos esetekben egy rendszámtáblának még a jármű használtpiaci árát befolyásoló súlya is lehetett – akár éppen a régiségének is, ha azt mutatta, hogy az adott jármű az első magyarországi forgalomba helyezése óta sosem váltott rendszámot. Ez a beárazó hatás innentől kezdve nem fog érvényesülni.
Az sem igaz, amit szakbarbár módon sokan állítottak a sajtóban, hogy úgymond „kifogytunk volna a rendszámokból”, vagy a végére értünk volna a kiadható kombinációknak. E sorok írásakor, az 1990 óta tartó szisztéma utolsó napjaiban a TH kezdetű (vagy más T betűs) rendszámtáblákat adják ki a hatóságok. A T-rendszámok kiosztása 2021 utolsó heteiben kezdődött, és tekintve, hogy – amint azt már feljebb írtuk – másfél–két év alatt futott ki egy kezdőbetű, 2023 végéig bőségesen elegendő T-rendszám állt volna rendelkezésre.
Aztán ott lett volna még a személyautókra a V és a Z kezdőbetű – ne feledjük, U betűvel a motorkerékpárok, W-vel és X-szel a pótkocsik és utánfutók, Y-os rendszámmal pedig a különféle lassújárművek futnak –, az még négy év lett volna majdnem, amire kifogynak. És ha minden kötél szakad, a legvégére még a kihagyott O kezdőbetűt is el lehetett volna használni, illetve messze nem telt be a W és az Y sem, azokból is ki lehetett volna jelölni a még hátralévőket. Összességében 2028-ig, de legkésőbb 2030-ig jutott volna mindenkinek. Ha pedig végül kifogytunk volna, meg lehetett volna fordítani a számokat és a betűket, és kezdhettük volna újra 001-AAA-tól – állítólag éppen erre hivatkozva nem osztották ki az O-betűs rendszámokat korábban.
Zárójelbe téve
A fenti megfontolásokat tekintetbe véve megmaradt volna az átlagember számára jól azonosítható jellege, követhető dinamikája a magyar forgalmi rendszámok rendszerének, és nem érezné úgy, hogy az új formátumhoz viszonyítva régebbi típusú rendszámmal kevesebbet ér az autója. Elvégre, ha már a rendszerváltozás idején úgy alakult, hogy nem területi alapú rendszámokat vezettünk be és ezáltal senki nem indul hátrányból a másikhoz képest csak a rendszáma alapján – ez egyébként maximálisan helyeselhető szempont –, maradhattunk volna annyira demokraták, hogy nem tesszük zárójelbe az utóbbi 32 évet és nem állítunk elő olyan helyzetet, hogy olyan vélekedés alakuljon ki, amely alapján ránézésre mindenkinek egy kicsit kevesebbet fog érni a járműve, ha nem az újabb fajta formátum szerinti rendszám van rajta. Főleg úgy, hogy mint azt feljebb felvázoltuk, most, 2022-ben erre még nem is igazán lett volna szükség.
És hogy igazán gonoszak legyünk: mi lesz, ha már nem lesz Európai Unió? Ha a magyar társadalom európai elkötelezettségének radikális visszájára fordulásával – csak így tovább, Brüsszel! – az emberek úgy fognak nézni a kék sávra és rajta a tizenkét csillagra, mint ahogy 1989-ben néztek az akkor még szép számmal meredező Lenin-szobrokra, meg a középületek falán a vörös csillagokra? Esetleg odáig radikalizálódunk, hogy a nem is olyan távoli utókor tiltott önkényuralmi jelképnek nyilvánítja? Akkor aztán majd lehet fejet vakarni, mit csináljunk ezzel a több millió nemkívánatos rendszámtáblával, és akkor majd cserélheti mindenki, beleértve a 2022 óta kiadott, immár szép és új, de azért még a kék sávot – a nemzetközi szerződések szerint kötelezően – tartalmazó plaketteket is. De nagy lesz az öröm…
A címer viszont mutatós
Akárhogy is, azért minden rosszban valami jó: mostantól ott lesz a koronás kiscímer a rendszámokon. Ezt persze előbb is oda lehetett volna tenni – a szlovákok 2006 óta tüntetik fel a rendszámaikban a kötőjel helyén a lopott címerüket –, de legalább eljutottunk ide. Persze még így is nagyon németesen fognak festeni a magyar rendszámok – főleg, hogy a bevezetendő karakterkészlet valójában a német FE-Schrift egy enyhén módosított változata, amely egyébként a harmadik világ országaiban is igen kelendő szabvány lett az utóbbi évtizedben –, ami kár. Az lett volna a csoda, ha valaki rájön odafent, hogy egyébként megvolt a saját magyar szabványunk a rendszámtábla-karakterkészletekre is – és más, szerencsésebb történelmi fejlődésű országok a világért se térnének el a sajátjuktól, ha van nekik –, de ilyeneken aztán már végképp ne akadjunk fenn.
Most már mindegy; ez van – vagyis lesz –, ezt kell szeretni. Csak lehetett volna ezt nagyobb körültekintéssel is intézni.
Vezető kép: MTI/Demecs Zsolt
Hulló Falevél
2022-07-13 at 23:12
ÉS végleg elszáll a remény, hogy a koronán a kereszt valaha is ki lesz végre egyenesítve…
Baszná meg aki elferdítette….
Ja, levehető csillag kellene az EU jelre, ha esetleg valaki kilépne tán….
Tamás Szabó
2022-07-11 at 20:31
bratyiszlavában az ősszlovákok koronázóvárosában most nem értik hogyan kerülhet a kettős kereszt a déli szomszédjuk címerébe, hiszen azok csak az ezeréves szlovák birodalom sztyeppei nomád bevándorlóinak leszármazottjai
Én
2022-07-11 at 17:12
szerintem tök menő
az meg nem baj hogy “túl lett méretezve”, pont azért kell a mostanit lecserélni mert az alul lett méretezve.
hát ez majd elég lesz örökre és mindenre is
palaszeg
2022-07-05 at 23:28
Le lehet ragasztani az uniós csillagokat mondjuk feketével, mintha a temetésére készülnénk.
marzsó tibor
2022-07-04 at 18:21
Pragmatika:
Svájci állampolgárlévén, – laikusként, ezért szerényen kérdezem:
Szerintem az ottani rendszám-rendszer ha ott bevált gyakorlat, nálunk miért nem letne ugyan azt követni?
31 éves ott tartózkodássom alatt ki tudja már hány gépjárművet cseréltem, de a rendszám mindíg maradt, mert “vittem magammal…” más szóval az NÉVRESZÓLÓ nem az autóra vonatkozik.
Megj. Az olaszoknál már réges-régen sem a tartomány nevére, de városra sem, ahol az üzembe tartó él, vannak a rendszámok kiállítva.
feneketlen kút
2022-07-04 at 14:13
……..a pénz áll az egész történet hátterében….ügyes emberek pénzcsináló ötleteinek szárbaszökkenéseként pár csilliárd el-el tűnik az éves büdzséből néha-néha……a szükséglet nagy úr…..főleg, ha feneketlen kút az alja
Nézzük_magát_a_dolgot
2022-07-02 at 09:56
Kedves Pragmatika! Első lépés: olvasni. Második lépés: megérteni. Harmadik lépés: értelmezni a magyar nyelvtant, mi is az a magán- és mássalhangzó. Kérem olvassa el: az első betűpár VAGY két magánhangzó, VAGY két mássalhangzó, kétjegyű betűk a dz kivételével kizárva. Tehát az Ön vulgáris példái NEM fordulhatnak elő, kedvencei nevei például csak így: BZ-UI, vagy UI-BZ. Vagyis Vlagyimir (sőt mi több, mióta még a borscs is ukránná változott) Volodimir Iljics Lenin kissé módosított aranyköpését idézzem: csitáty, csitáty, csitáty! Más: a lakhely szerinti rendszámtábla költözés esetén plusz utánjárást és költséget jelent az autótulajdonosnak.
jani129
2022-07-02 at 08:05
A rendszámokat randomizált sorrendben kellene kiadni, hogy a szomszéd ne lássa minden nap, hogy a kocsim ilyen régi.
pragmatika
2022-07-01 at 19:15
@Nóvan vaz sat. Nóvan vaz torcsörd
:)) Ja vagy pl.
-Fi NG 001
vagy
-BU ZI 001
:)))
pragmatika
2022-07-01 at 19:09
Miért nem lehet nálunk is megyét jelölő rendszámtábla ? Ha megfelel a Olaszoknak, Horvátoknak, Románoknak, nekünk miért nem jó ?
csakafidesz
2022-07-01 at 08:24
Egyszerű és magyar 2022-06-29 at 09:21
Nekem mindig ég a pofám, ha a gyűlölt uniós kék mezőt a sárga csillagokkal látom a kocsim rendszámán. A szovjet zászló és a horogkeresztes zászló után ez a leggyűlöltebb zászló a világon! Brüsszel urai nem is érzékelik, hogy a tagállamok lakói milyen arányban és mennyire gyűlölik az EU-t.
Baktria
2022-06-29 at 09:47
A lényeg, hogy Szent Koronás címer rajta van. Igen örvendetes! Huj-huj- hajrá!
Egyszerű és magyar
2022-06-29 at 09:21
“Rencám”
Megtudtam melyik rendszám volt az első EU-s (JDA-001)
Én azt szeretném tudni, hogy melyik lesz az utolsó.
csakafidesz
2022-06-29 at 01:53
Újrahasznosítás 2022-06-29 at 00:04
Egyetlen okot tudnék mondani. Valaki az “újításért” kapott egy kalap pénzt. Gondolom nem a portás kisfia, hanem a papa ettől magasabb beosztásban van..
csakafidesz
2022-06-29 at 01:49
Polgár 2022-06-28 at 23:20
Itt van a kutya elásva! A nevében is benne van, hogy rend-SZÁM, vagyis elsősorban a száma alapján keresik a kocsit. Egy számot sokkal könnyebb leirni, megjegyezni, mint egy betűhalmazt. Elvileg lehetne csupa betű, de ki tudná gyorsan elolvasni, hogy UZBHNZK-8. A számok 1-9 azonnal megjegyezhetőek, minden országban azonosan jelennek meg, még a kínaiak is az ‘arab’ nevű (tkp. indiai) számokat használják.
Akik ezt kitalálták nagyon amatőrök voltak.
jani129
2022-06-29 at 00:31
A rendszám funkciója a jármű azonosítása. Az, hogy ezenfelül a szomszéd beárazhatja a kocsimat vele,az egy hiba. Rossz rendszert cserélünk rosszra. Randomizált rendszámokat kellene használni. Régi swift ftw.
jani129
2022-06-29 at 00:26
Rendszámokat randomizáltan kellene kiosztani. A rendszám rendszer hibája, hogy a rendszámból következtetni lehet rá, hogy mikor adták ki. Azt szeretném, ha a szomszéd nehezebben tudná megmondani, mennyire drága autót használok. Az eddigi rendszer is rossz volt és az új is az.
Újrahasznosítás
2022-06-29 at 00:04
Mi az akadálya, hogy a bevont régi rendszámokat újra kiadják?
Van egy központi adatbázis, egyszerűen átírják benne, hogy milyen alvázszámhoz/autóhoz tartozik adott dátumtól és kész. Mi ebben a bonyolult? Miért kell egy újabb rendszert bevezetni? Hogy jusson majd a bicikliknek és rollereknek is?
Más értelmes indokot nem látok rá.
Polgár
2022-06-28 at 23:20
10 évig minden autónak AA-val fog kezdődni a rendszáma…
:o)
2022-06-28 at 20:58
1990-ben mikor kijött az újtípusú rendszám, nagyon hamar elterjedt, hogy eleinte nem kell érte fizetni, de hamarosan fizetős lesz.
Na meg is ijedtünk, mert akkoriban egyre több dolog vagy megszűnt, vagy drága lett, ezért rohantunk a Mozaik utcába. Hatalmas tülekedő tömeg volt, tulajdonképpen minden rendszer nélkül beadtuk a forgalmikat egymás fején, hátán átnyúlva, szobákban ücsörgő irodisták kikiabálták a régi rendszámot, és kérdezték, hogy AVH, vagy AYK legyen? Szinte mindenki az utóbbit választotta, az enyém is az UZ 27-27-ről AYK-755-re változott.
Azt mondták, ez már nem a belügy tulajdona, hanem az enyém, ezért többet nem veheti le a rendőr az autóról, ha valami nincs rendben rajta, viszont tilos kifúrni, csak a kapu előtt egy Barkas hátuljából árusító maszeknál kapható kerettel szabad fölszerelni…
Én sokallottam a keret árát, ezért én simán kifúrtam és fölcsavaroztam, és azóta is így teszek mindegyikkel, soha nem okozott problémát.
hupa
2022-06-28 at 19:52
– BO ND – 007 -est szeretnék.
csakafidesz
2022-06-28 at 19:50
Nóvan vaz sat. Nóvan vaz torcsörd. 2022-06-28 at 16:42
A mostani három betű is ad ki furcsa szavakat. Pl. CIA, stb. A számtáblán inkább számok legyenek, mint betűk.
csakafidesz
2022-06-28 at 19:44
Hesslerezredes 2022-06-28 at 16:44
Kicsit messze vinne az okok felsorolása, de a túl régi rendszámok, értsd, a kocsi már nincsen meg, nos ezek kiadása a legtöbb országban nem lehetséges.
De vannak ahol területalapú rendszám van (elárulja honnan jött a kocsi) van ahol folyamatos (currens) számozás. A legproblémásabb a szisztéma váltása. Ha nem muszáj nem szabad belemenni. Én a számokat és nem a betűket növelném. Három betű négy szám már több variációt adna, mint ahányan élnek Magyarországon. A címer, nos elhagyható, ott van elől a ‘H’ betű.
Alapfy András
2022-06-28 at 18:16
Két betü egy szám / címer / két szám egy betüvel simán lehetett volna tovább menni. (Holland példára:)
Nóvan vaz sat. Nóvan vaz torcsörd.
2022-06-28 at 17:50
Nézzük_magát_a_dolgot
2022-06-28 at 17:35
Bocsi, előbb írtam, mint olvastam volna.
Értem az edukációt.
De “térdelni” nem fogok. :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Mekkelek
2022-06-28 at 17:50
Mekkora hülyeség, hogy kifogyott a karakterkészlet, még csak a T betűnél tartunk és már rég nincs forgalomban az A betűvel kezdődő rendszámú autók kb. 99,9. %-a. Lehet újra kiosztani az abc123-tól. Ha valaki nagyon jogászkodni akar, akkor legyen min 5 vagy 10 év várakozási idő amíg egy forgalomból kivont egykori autó rendszámát újra kiadják egy újnak.
Nem mellesleg könnyebb is leolvasni és megjegyezni egy rövidebb kombinációt ha tanúskodni kell egy közúti vétség, cserbenhagyás stb esetén.
Nézzük_magát_a_dolgot
2022-06-28 at 17:35
Tisztelt Nóvan etc! Látom, az írás már megy, most már csak olvasni kellene hőbörgés előtt. A cikkben is, a hozzászólásokban is olvashatná, hogy VAGY magánhangzó párok, VAGY mássalhangzó párok szerepelhetnek. Tehát mondjuk a KO-MA sem lehetséges, helyette a KM-OA szerepelhet. No de most már tényleg abbahagyom az “edukálást”, nem vagyok én felsőbbrendű angol fociedző.
Nóvan vaz sat. Nóvan vaz torcsörd.
2022-06-28 at 17:24
Látom, kimoderált a PS, de azért megkérdem, hogy mi lesz a közismert négybetűs szavainkkal, melyek jó része a genitáliákkal és testváladékokkal asszociál…???? :))))))))))))))))))))))))))
Rencám
2022-06-28 at 17:08
JDA-001 volt az első EU-s.
http://platesmania.com/hu/nomer7942843
Nézzük_magát_a_dolgot
2022-06-28 at 16:53
Tisztelt Öcsi! Lakhelyváltoztatás után jöhetne a rendszámtábla-csere, annak költéségével és macerájával?
Nézzük_magát_a_dolgot
2022-06-28 at 16:51
Tisztelt Nóvan etc. Figyelmesebben olvasni! A betűpár VAGY két magánhangzó, VAGY két mássalhangzó lehet. Így tehát a mindnyájunk által tisztelt világ közepe nem szerepelhet az Ön által bemutatott formában, legfeljebb így: PN-IA-001. Bár Mórickának még erről is az jutna eszébe… LOL
Öcsi
2022-06-28 at 16:46
Ideje lenne a rendszamtablakat a (vár) – megyékre utaló jelzéssel és számjeggyel bevezetni.
Nézzük_magát_a_dolgot
2022-06-28 at 16:46
Bizonyára sokkal okosabbak vagyunk és magasabban szárnyal a kreativitásunk a hollandoknál, azoknál a sokkal több autóhoz is elég a födhözragadt 6 karakter, különféle csoportosításban: AA-11-AA, 11-AA-11, 11-11-AA, AA-AA-11, 11-AA-AA, AA-11-11.
Hesslerezredes
2022-06-28 at 16:44
És mi van azokkal a rendszámokkal, amelyek a hordozó jármű elenyészésével okafogyottak lettek?
Azokat nem lehet újra kiadni új – értsd: mostani, létező – járműveknek???
Tudományos libsizmus
2022-06-28 at 16:43
Jómagam mindössze azt szeretném kifogásolni asz új rendszámok esetében, hogy vajon miért nem a magyar címer van a rendszámon.
Miért az az ótvaros szemét szabadkőműves EU csillagos szemét van ott, amiben ugyebár benne sem vagyunk, mert már túl sok lenne a közép-európai országokkal az ötágú sátánista csillag.
Még jó, hogy nem állítják fejre azokat a csillagokat. Habár az már túl egyértelmű üzenet lenne.
Nóvan vaz sat. Nóvan vaz torcsörd.
2022-06-28 at 16:42
Azért azt megvárnám, hogy mi lesz az olyan rendszámokkal, mint:
– PI NA – 001
– FA SZ – 001
– BA SZ – 001
– KU RD – 001
– DU GD – 001
– SE GG – 001
– PÖ CS – 001
– GE CI – 001
– KA KI – 001
– KA KA – 001
– SZ AR – 001
– FO SS – 001
– KU SS – 001
STB. ????????????????
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Nézzük_magát_a_dolgot
2022-06-28 at 16:39
No de miért ne lett volna jó az 123-ABC formátum még vagy 20 évig? Más: Gullwing nem számol körültekintően. Ugyanis az első két betű vagy két magánhangzó, vagy két mássalhangzó lehet. A-hoz társulhat A,E,I,O,U. B-hez B,C,D,F,G,H,J.K.L.M,N,P,R,S,T,V,W,X,Z. Vagyis több a mássalhangzó, a B-sek sokkal hosszabb idő alatt futnak ki, mint az A-sok. Egyébként javaslom a lánglelkű újítónak, akinek olyan különleges a gondolkodásmódja, mint a tejbetök, hogy szabadabban is szárnyalhatott volna a képzelete, és Kosztolányi színes tintás álmait is megvalósíthatta volna a betű- és alapszíneket illetőleg.
na4
2022-06-28 at 16:19
Ez picsogás. Semmi baj az új rendszámokkal. Ne keressünk már a kákán is csomót.
Podlicsek Márton
2022-06-28 at 16:02
Jobban néz ki, mint a mostani és majd a második betű alapján fogják ránézésre megmondani a rendszám korát. Na bumm!
Ungarn über alles !
2022-06-28 at 15:59
van akiknek még felsem találták azt a formát, ami még a pereputtyuknak is tetszene – ámde ezek még a saját fekáliájukat is eltartott kisújjal kanalazzák
…szóval nehéz ügy !
Gullwing
2022-06-28 at 15:18
Ja van egy csöppecske logikai bukó az írásban:
8 év alatt fogy el az “A” változat DE húsz évig kitart a “B”…
1 Enaki
2022-06-28 at 15:16
A cikkìrònak igaza van. Vèlemènyem,szūksèg volt rá,de el van tùlolva.
V. László
2022-06-28 at 15:14
Ez egy elég butuska és kissé rosszindulatú cikk.
Ha minden tartalékot felhasználunk, akkor is néhány éven belül elfogynak a jelenlegi rendszer szerinti lehetőségek, és bővíteni kell. A 3 betű 3 szám kombináció után két lehetőség van: a 3 betű 4 szám vagy a 4 betű 3 szám. Az előbbi kb. 80 millió, utóbbi 160 millió rendszámot ad, vagyis 200 évig vagy 400 évig elegendő a rendszám (évi 400.000 új kocsival számolva!). Ez a különbség tényleg zavaró 🙂 Nyilván nem pontosan számoltam, de a cikkíró meg egyáltalán nem számolt utána.
Gullwing
2022-06-28 at 15:13
Engem nem zavar.
Ha ez a forma kitart a világ végéig , ám legyen.
Amekkora a szegénység ebben az országban, még az is lehet hogy ezt a variációt is kimerítjük.
Ne feledjük nem olyan régen volt 2 betű 4 szám, amit váltott a 3/3 és megint váltásra van szükség.
Nahát
2022-06-28 at 15:07
Profi írás. Annak idején nagyon sajnáltam, hogy a nemzeti színeket elvették a rendszámtáblákról. Szerintem ezt a mostani projektet kiszervezték valami libsi műhelynek, nyilvánvaló, hogy nem akart sokat gondolkodni, dolgozni a pénzért. Fogta, lekoppintotta a németek rendszámtábláját, cserébe odarakta a magyar címert, oszt jó napot!
Ellenzékszántó Traktor
2022-06-28 at 15:06
Szerintem egy trikoloros, A-H rendszám (J-től kezdődött az uniós, pontosabban a JCA-001-től, a JAx ésJBx még zászlós) épphogy többet fog érni, mint kevesebbet 🙂