A korábbi államtitkár nem ért egyet a miniszter azon kijelentésével, miszerint a budapesti vasúti hálózat fejlesztése „presztízsberuházás”, helyette vidéken kell fejleszteni. Vitézy Dávid, korábbi közlekedésért felelős államtitkár a Facebook-oldalán reagált a Mandiner Lázár Jánossal készített interjújára.
Tévedés ne essék, szeretnénk az itt élők életét is megkönnyíteni, például a hévvonalak fejlesztésével vagy azzal, hogy még a saját polgármestereik populizmusától is igyekszem megvédeni a déli körvasút projektjét, de az európai biztonságpolitikai, energiapiaci és gazdasági folyamatokat látva nekik is be kell látniuk, nem most van itt az ideje annak, hogy Duna alatti alagúttal kössük össze a Nyugati és a Déli pályaudvart
– fejtette ki Lázár János az interjúban a budapesti tervek kapcsán. Vitézy ezzel szemben kifejtette a Facebook-oldalán, hogy
bár óriási versenyben, számos más uniós tagállam pályázatát megelőzve közvetlen, azaz nem eleve az országnak járó európai uniós forrást nyertünk el a továbbtervezésre, sajnos a támogatási szerződést a közlekedési tárca jelenlegi vezetése nyilvános magyarázat nélkül felmondta és a forrást visszaadta, a pénz így más uniós országok közlekedési projektjeit finanszírozza majd, ha jól hallani, a Balti-államok fővárosait összekötő új vasútvonal kapja meg.
Az interjú kapcsán Vitézy hozzátette: bízik abban, hogy „mielőbb sikerül ezen a mesterséges főváros-vidék szembeállításon túllépni, mivel a vasúti hálózat fejlesztése ilyen logikán egész egyszerűen nem tud eredményes lenni”.
Érdekes módon az autópályák kapcsán ezt minden döntéshozó érti is. […] Ugyanez a helyzet vasúton is Magyarország és a vasúti hálózat történetének és szerkezetének köszönhetően
– írta Vitézy Dávid.
Forrás: Mandiner; Fotó: MTI/Kovács Attila
Facebook
Twitter
YouTube
RSS