Május végén Karácsony Gergely azzal dicsekedett el, hogy az általuk életre keltett Lakógyűlés kézbesítését nem a Magyar Postával, hanem az önkormányzati alkalmazottakkal vitetik ki. Annak a közműcégnek a dolgozóival, amelynek feje a luxuséletével hencegő Mártha Imre. A portálunk birtokába jutott közérdekű adatigénylésből kiderült, hogy a Budapesti Közművek Nonprofit Zrt. (BKM) így összesen több mint hatvanmillió forintra tett szert. Ebből több mint 59 millió forint a dolgozók bére, de azt csak az érintettek tudhatják, hogy milyen feltételekkel és mennyit kapnak a feladat elvégzéséért. Beszédes, hogy maga a főpolgármester adta hírül, hogy sokakhoz nem jutott el a Lakógyűlésről szóló levél… A marketinget is részben egy belső cég, részben a Facebook csinálja, amire 30 millió forintot szánnak. A Lakógyűlés egyhetes meghosszabbításával pedig a Pulai András-féle Publicus Kft. járt jól, mert így kicsivel többet kaphatnak a telefonos szolgáltatásaikért, de a matek valahogy nem stimmel.
Nagy az öröm a baloldal háza táján, hiszen sikernek számít, hogy az 1,4 millió levélből, amit kiküldött a Fővárosi Önkormányzat párbeszéd kezdeményezés jeligével a budapestieknek, már több mint 136 ezer fő válaszra méltatta a városvezetőket. Karácsony Gergely azonban a minap amiatt bosszankodhatott a közösségi oldalán, hogy ugyan 10 kerületben már befejeződött az ívek terjesztése, sokan jelezték, hogy nem kaptak levelet.
Ha a Magyar Postával végeztette volna a feladatot a főpolgármester, akkor ez minden bizonnyal csak akkor fordult volna elő, ha valaki kilopja a postaládából a küldeményt (ez azonban a baloldal privilégiuma), de az állítólagos spórolás miatt ők inkább házon belül akarták megoldani a terjesztést, de így is több tízmillió forintba került, és úgy tűnik sok helyen célba sem ért. Akkor most megérte? A válasz egyszerű: nem!
A PestiSrácok.hu birtokába került (és itt, az interneten is megjelent) közérdekű adatok szerint ugyanis a terjesztésre a főváros összesen bruttó 59 464 651 forintot fordított, hiszen a Mártha Imre által vezetett BKM dolgozókkal vitették ki az íveket. Az sajnos nem derült ki az adatokból, hogy mennyit fizettek egy dolgozónak a plusz tevékenységért, ugyanis a feladatot, a körzetet és a díjazást is belső kommunikációs csatornán tárgyalták meg. Azt viszont lehet tudni, hogy az alkalmazottak szervezési, logisztikai és HR szolgáltatásaira átalánydíjat fizettek, ami bruttó 2 159 000 forint volt.
Pulai András lehajolt az apróért?
Ahogyan arról már korábban is beszámoltunk, a Lakógyűlés kapcsán több, a baloldalhoz köthető cég neve is felmerült, az egyik ilyen a Pulai András által fémjelzett Publicus Kft. amely a call center feladatokat látja el. A szerződésben az áll, hogy nettó 6 777 forint/fő a fizetsége annak, aki hívogatja a budapestieket és május 2-től június 11-ig (illetve a meghosszabbítás esetén június 16-ig) legalább öt főnek kell rendelkezésre állnia. Erre a beszámoló szerint Pulaiék bruttó 946 747 forintot kapnak, (hosszabbítás esetén pedig 1 161 917 forintot). Így hát jól jön Pulaiéknak a hosszabbítás, de a matek valahogy nem jön ki. Ugyanis, ha minden munkanapon legalább öt főnek kell rendelkezésre állnia napi 6777 forintért, május 2-június 11-ig az nettó 1 321 515 forint. Mindenesetre, ha valaki napi nyolc órában rendelkezésre áll, akkor óránként csupán 847 forintot tesz zsebre, ami még egy diáknak is igen karcsú.
Minden szentnek maga felé hajlik a keze
A borítékolási feladatokat a már a baloldalon jól bevált CREVOCORP Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. végezte bruttó 18 846 800 forintért. Ez a cég Gyurcsányékhoz köthető, hiszen a DK-tól kapnak megbízásokat 2015 óta, de Márki-Zay Péter szórólapjainak egy részét is ők intézték. Érdekesség továbbá, hogy a nyomtatási feladatokkal a Magic Digital Kft-t bízták meg Karácsonyék, de az ő szerződésüket nem tették közkinccsé pedig nagyon hasonló összeghez jutottak, mint a CREVOCORP. Az ő kifizetésük ugyanis bruttó 18 864 580 forint. Talán azért nem érezték fontosnak, mert a CREVOCORP Kft. tulajdonosa Gerő-Gurka Boglárka, de ő részben benne van a Magic Digital Kft.-ben is. Így pedig nagyjából egy zsebet tömnek, de mi mégis hiányoljuk a szerződést.
A sor azonban itt nem áll meg, hiszen marketing is kell ahhoz, hogy az emberek tudomást szerezzenek erről a “nagy horderejű” Lakógyűlésről, amit már 136 ezren visszaküldtek. Ebben van segítségére Karácsonynak a Facebook, ugyanis ott hirdet online, valamint a szintén fővárosi kézben lévő Budapest Branden keresztül, de szerződéssel sajnos itt sem találkoztunk. Mindenesetre a népszerűsítésre egy harmincmilliós keretet tett félre.
Fotó: Hatlaczki Balázs/PestiSrácok.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS