Egyelőre nem tudni, hogy hány magyar szálláshely érintett abban az ügyben, ami mára világméretűvé nőtte ki magát – írja az atv.hu. A csatorna egy pécsi apartmanházakat üzemeltető tulajdonost is felkeresett, akinek a Booking körülbelül ötmillió forinttal tartozik.
A Booking, az egyik legnagyobb nemzetközi utazásszervező ugyanis már több mint egy hónapja nem fizet a partnereinek. A késéseket a számlázási rendszer karbantartásával indokolják
– olvasható az atv.hu-n.
A csatorna felkereste a pécsi Grey Suites Apartmanházat az ügy kapcsán. A szálláshelyet üzemeltetők körülbelül 10 éve állnak kapcsolatban az utazásszervezővel. Ez azonban, mint világszerte megannyi más szálláshelynek, a pécsinek sem fizet már több, mint egy hónapja. Petzl András azt mondta az atv-hu-nak, hogy a foglalásaik csaknem fele a Bookingon keresztül érkezik.
Egy ilyen hosszútávú, 10 éves partneri viszonyban, ahol nagyon fontos a kiszámíthatóság és maga a bizalom, ez az, ami igazából elveszett. Nekünk ez a gondunk. Úgyhogy eddig mi is a Booking fizetési rendszerét használtuk, ezek után ezt mi is mindenképpen újra fogjuk gondolni
– fogalmazott az ATV híradójának a Grey Suites Apartman üzemeltetője. A késedelem esetükben körülbelül ötmillió forint.
Nagy valószínűséggel azok az egyéni szállásadók, akik egy pár szobával rendelkeznek, akik a Bookinggal közvetlen kapcsolatban vannak, szerintünk ők lehetnek az érintettek. Azért ez körülbelül 40 ezer szálláshely, ami ilyen típusú, hogy abból pontosan mennyit érint, erre szerintem senkinek nincs jelen pillanatban adata
– fogalmazott a csatornának Flesch Tamás, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének elnöke. Flesch Tamás hozzátette: a károsultak jogi úton érvényesíthetik követelésüket.
A Facebookon a portál károsultjai csoportot alakítottak, a közösségnek már több, mint 430 tagja van. Köztük olyanok is vannak, mint Dányi Andrea, aki olyan szállást foglalt le, ami nem is létezik.
A tulajdonos, akitől ez kiderült, kinyomta a hívásomat és blokkolta a számomat, tőle nem számíthattam megoldásra vagy visszatérítésre. A Bookingnak írtam, a foglalásnál az oldalukon lehetett chatelni, ők azonnali segítséget ígértek, majd eltűntek”
– idézte fel a hölgy a történteket.
A Booking.com többször módosította a kifizetésekre tett ígéretét. A 24.hu szerint a szállásadói extranet rendszerben van olyan szállástulajdonos, akinek legutóbb szeptember 1-jére változtatta a portál a tartozás kiegyenlítésére tett ígéret dátumát.
Forrás: atv.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS