Egyelőre nem tudni, hogy hány magyar szálláshely érintett abban az ügyben, ami mára világméretűvé nőtte ki magát – írja az atv.hu. A csatorna egy pécsi apartmanházakat üzemeltető tulajdonost is felkeresett, akinek a Booking körülbelül ötmillió forinttal tartozik.
A Booking, az egyik legnagyobb nemzetközi utazásszervező ugyanis már több mint egy hónapja nem fizet a partnereinek. A késéseket a számlázási rendszer karbantartásával indokolják
– olvasható az atv.hu-n.
A csatorna felkereste a pécsi Grey Suites Apartmanházat az ügy kapcsán. A szálláshelyet üzemeltetők körülbelül 10 éve állnak kapcsolatban az utazásszervezővel. Ez azonban, mint világszerte megannyi más szálláshelynek, a pécsinek sem fizet már több, mint egy hónapja. Petzl András azt mondta az atv-hu-nak, hogy a foglalásaik csaknem fele a Bookingon keresztül érkezik.
Egy ilyen hosszútávú, 10 éves partneri viszonyban, ahol nagyon fontos a kiszámíthatóság és maga a bizalom, ez az, ami igazából elveszett. Nekünk ez a gondunk. Úgyhogy eddig mi is a Booking fizetési rendszerét használtuk, ezek után ezt mi is mindenképpen újra fogjuk gondolni
– fogalmazott az ATV híradójának a Grey Suites Apartman üzemeltetője. A késedelem esetükben körülbelül ötmillió forint.
Nagy valószínűséggel azok az egyéni szállásadók, akik egy pár szobával rendelkeznek, akik a Bookinggal közvetlen kapcsolatban vannak, szerintünk ők lehetnek az érintettek. Azért ez körülbelül 40 ezer szálláshely, ami ilyen típusú, hogy abból pontosan mennyit érint, erre szerintem senkinek nincs jelen pillanatban adata
– fogalmazott a csatornának Flesch Tamás, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének elnöke. Flesch Tamás hozzátette: a károsultak jogi úton érvényesíthetik követelésüket.
A Facebookon a portál károsultjai csoportot alakítottak, a közösségnek már több, mint 430 tagja van. Köztük olyanok is vannak, mint Dányi Andrea, aki olyan szállást foglalt le, ami nem is létezik.
A tulajdonos, akitől ez kiderült, kinyomta a hívásomat és blokkolta a számomat, tőle nem számíthattam megoldásra vagy visszatérítésre. A Bookingnak írtam, a foglalásnál az oldalukon lehetett chatelni, ők azonnali segítséget ígértek, majd eltűntek”
– idézte fel a hölgy a történteket.
A Booking.com többször módosította a kifizetésekre tett ígéretét. A 24.hu szerint a szállásadói extranet rendszerben van olyan szállástulajdonos, akinek legutóbb szeptember 1-jére változtatta a portál a tartozás kiegyenlítésére tett ígéret dátumát.
Forrás: atv.hu
DörrögZuldán
2023-08-07 at 20:46
A foglalásnál a közvetlen fizetést is preferálni lehet, azt nem rendszer-karbantartják. Egyszerű.
Orientál
2023-08-07 at 20:39
Szííívat ez a parazita Booking az EU-ban rengeteg embert.
Götzerné Páva Mária
2023-08-07 at 12:08
Folyamatosan ígérgetnek, ugyan ezt nagyon kedvesen teszik, de június óta nem fizettek. A jutalékukat kiszámlázták.
Kaptam egy üzenetet a sokadszori megkeresésemre, amire ők azt válaszolták, hogy elutalták az összeget, de lehet hogy a számlámra csak kb.10 nap múlva érkezik meg a pénz. Van még egy pár napjuk!!!!!
Királytigris
2023-08-07 at 10:34
“Flesch Tamás hozzátette: a károsultak jogi úton érvényesíthetik követelésüket.”
Ja…ja… Lesz ítélet 10 év múlva… Talán… de ha megkenik a bírót, akkor abban sem lesz köszönet.
egon samu
2023-08-07 at 10:03
Ez mind az Eju “új értékeinek” megfelelöen történik.
Hazugság, csalás, ámítás, bünözés.
Mint Brüsszelben.
Rajzos
2023-08-07 at 08:22
Aki nem tud bookingul,az ne bookingoljon! Az megbookik!
Solaris
2023-08-07 at 07:42
Egyértelmű gazdasági történet.
Nem várható állami segítség,
még jogi tanácsadás szinten sem.
Lehet, hogy most kell kinyírni a kisebb
szállásadók csoportját.
Blokkolni a booking elérhetőségét.
Na azt a kisfiuknak nem szabad.
Pedig igény lenne rá.