Gyalogosok közé hajtott egy teherautó a bajorországi Passau belvárosában péntek délelőtt, egy 37 éves nő a helyszínen, 11 éves lánya a kórházba szállítás után életét vesztette, további három embert, köztük a nő kilencéves fiúgyermekét súlyos sérülésekkel kórházba szállították.
A rendőrség közlése szerint a 63 éves sofőr – aki szintén megsérült a balesetben – árut szállított az üzletekkel teli Bahnhofstrassén. Elmondása szerint egy előtte álló autóbuszt akart kikerülni, de véletlenül a járdára hajtott a gyalogosok közé. A helyszínre nagy erőkkel vonult ki a rendőrség, a mentőszolgálat és a tűzoltóság. Az utcát és környékét lezárták, a baleset körülményeit szakértők vizsgálják. A sofőrt, miután sérüléseit ellátták, a rendőrség őrizetbe vette.
A balesetben egy 70 éves nyugdíjas nő súlyos, egy 45 éves nő könnyebb sérüléseket szenvedett, őket helikopterrel kórházba vitték. Az elhunyt nő 9 éves fiát kórházban ápolják, állapotáról azonban nem osztottak meg bővebb információt. A rendőrségi szóvivő cáfolta a közösségi médiában megjelent feltételezéseket, miszerint szándékos gázolás történt volna. Hangsúlyozta, hogy nem terrortámadásként, hanem közúti balesetként kezelik a történteket. Ezt Joachim Hermann bajorországi belügyminiszter is megerősítette:
Semmi nem utal arra, hogy merényletkísérlet vagy politikai indíttatás állna a háttérben.
Passau polgármestere együttérzését fejezte ki az érintetteknek és a hozzátartozóknak.
Forrás: MTI; Fotó: X
Gokhlayeh
2023-12-30 at 15:32
andras
Sajnos majdnem mindegy az.
A magyar W. és a dán B. is rá vannak kényszerítve. Meg lesz több cég is. Már nem csak a magyar sofőrök mennek nyugatra, hanem akik korábban a környező országokból jöttek, azok is.
Valkinek meg vinnie kell a traktort.
Aztán amikor megtudják, hogy nyugaton nettóban 3-szor annyit kaphat, mint nálunk a bruttó, a szerződés lejárta után ők is lelépnek.
Indul a mókuskerék újra, valami más variációban.
andras
2023-12-30 at 14:30
Gokhlayeh
Mindegy az, mind a kettő messze van ide. De az indiaiakkal már egyszer jól befaragtunk, lehet jobban járnánk a filippinókkal.
Gokhlayeh
2023-12-30 at 12:17
andras
Indiaiak azok. Őket meg a dán, vagy holland cég itteni leányvállalata hozza Magyarországra.
Gokhlayeh
2023-12-30 at 12:14
Csak kérdezem
Németországban a német cégeknél bejelentett,hivatásos teherautó sofőrök 30%-a külföldi, főleg Kelet-Közép-Európából. Kb. ugyanennyi német állampolgár ugyan, de vagy korábban bevándorolt, vagy bevándoroltak leszármazottja.
27-28% olyan korú, aki 10-12 éven belül nyugdíjba megy. Az ő helyükre echte németet már most nem találnak, később sem fognak.
Már német szállítmányozó cég is egyre kevesebb, litván, lengyel, egyéb külföldi cégek lépnek be sorban, hozva a saját embereiket.
Futárcégeknél (dhl, hermes, amazon, st.)szinte 100%-ban külföldiek vannak (németül nem tudnak, némelyik gagyog angolul és fel van háborodva, németországban a német kuncsaft nem tud angolul).
Buszsofőrök fele nem német.
A német posta is már kb. 30 %-ban külföldieket alkalmaz.
Nem csak az utcán sofőrként megy ez Németországban, hanem magában a szállítmányozásban, logisztikában.
Megérkezel egy raktárba, nem biztos, hogy tudsz egy raktárossal németül értekezni, maximum a Schalterrel.
polizza
2023-12-30 at 08:34
TS2023-12-30 at 06:06
Hát igen.
Aki megszületik, abból előbb-utóbb felnőtt és idős is lehet.
Kivéve a friss jogsis, magukat ,,Fittipaldinak” képzelő, képességeiknél és gyakorlatuknál gyorsabban, merészebben, sőt, gátlástalanul vezetőket. Persze lehet, hogy idővel megkomolyodnak, de lehet, hogy egész életükre olyanok maradnak.
Az idősebbeket meg arra akarják kárhoztatni, hogy közülük még azok is kézben cipeljenek haza mindent, még nagy távolságokra is, akinek van kocsijuk.
Vagy akik el akarják venni a jogsijukat, majd elviszik őket bevásárlásokra? Mert az öreg autójuk árából – ha egyáltalán találnak rá vevőt az ,,igényes” fiatalok között – nem sokáig futja taxira.
Nem beszélve arról, hogy egy több helyre tett bevásárlási körnél az nem is megoldás. Meg mikor pl. a temetőbe kell cipelni a szerszámokat, virágokat, egyebet. És akkor a vidékről, ahol netán nincs is taxi, nem is írtam.
Szóval elviszik őket ide-oda? Mert ha igen, akkor még OK. De külföldről, skype-on ez nem megoldható az évi egyszeri hazaszólással. Az ilyesmihez működő többgenerációs család kell.
És nem az, hogy a Bp. belvárosban lakó öreg szülőhöz nem tud a családtag beszaladni, vinni-hozni amit kell, mert csak az állhat ott meg, aki ott lakik. Ő meg nem, csak a szülei pl.
Illetve ahol meg szabad, ott a horror parkolási árak csökkentik a látogatási alkalmakat és azok időtartamát. Pusztuljanak csak minél előbb az idősek, belőlük már kevés a haszon, ez a karógerik félék elmélete.
andras
2023-12-30 at 08:03
TS
most jönnek a filippinók, vagyis inkább filippinők
TS
2023-12-30 at 06:06
A nemzetiségi vitához: Magyarország meg tele van ÖREG sofőrökkel, de egyelőre megúsztuk.
Csak kérdezem
2023-12-29 at 22:49
Tele van Ausztria magyar sofőrrel 2023-12-29 at 21:03
“Nagy eséllyel”?
Vannak számaid is vagy csak a vágyaidnak adtál hangot?
Tele van Ausztria magyar sofőrrel
2023-12-29 at 21:03
Orientál
Nagy eséllyel magyar volt. Most boldogabb vagy?…
Orientál
2023-12-29 at 20:36
Bezzeg a nemzetiségi hovatartozását nem közlik.
api01
2023-12-29 at 20:19
Életfogytig munka.
A trend.
andras
2023-12-29 at 20:14
Régen 63 évesen már rég nyugdíjban voltak az emberek. Most meg 65 éves korukig dolgozni kell. De egy idős ember már többet hibázhat, rosszullétek foghatják el. Mit kezdjen egy ács 65 évesen a tetőn például vagy egy 65 éves kőműves az állvány tetején?
A rendőrség rögtön bejelentette, hogy csak egyszerű baleset volt, nem terrorcselekmény. Sz,r lehet ott az élet, ha már annak is örülni kell, hogy egyszerű balesetben hunytak e az áldozatok és nem terror cselekmény volt.