Ismeretes: a Budapest-bérlet február végéig marad érvényben, és az, hogy utána milyen változások érintik a fővárosi tömegközlekedést, egyelőre bizonytalan, miután a városvezetés bojkottálta a megállapodást a kormánnyal. Az Index birtokába került BKK-s belső levelezésből kiderült: a 2020 óta változatlan, tehát az inflációt sem követő, évi 7,4 milliárd forintos összeg helyett a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium utolsó ajánlata 8,6 milliárd forint volt. Ezt a közszolgáltatások fenntartásáért kérte az állam a 2022-es év elszámolásához, figyelembe véve az üzemeltetési költségek növekedését. Karácsonyék azonban sokallották a tárca ajánlatát, a határidőig nem fogadták el, így december 31-én a vonatkozó szerződések lejártak. A fővárosi önkormányzat pedig ezzel elveszítette a jogát a hév és az agglomerációs Volánbusz-járatok menetrendjének alakítására, és megszűnt a közös Budapest-bérlet jogi alapja is. Az utca emberét kérdezte lapunk arról, hogy mi a véleménye a Budapest-bérlet körül kialakult bizonytalan helyzetről. Részletek a videóban!
Fotó: Hatlaczki Balázs/PestiSrácok.hu
Facebook hozzászólás
Facebook
Twitter
YouTube
RSS