A Metropol huszonháromezer embert kérdezett meg Karácsony Gergely felháborító kijelentése kapcsán. Mint ismert, a főpolgármester azzal válaszolt a főváros kaotikus közlekedése kapcsán feltett kérdésre, hogy “szálljanak ki a kocsiból, és gyalogoljanak”. A közvélemény-kutatás szerint a budapestiek kétharmada felháborítónak tartja Karácsony hozzáállását az általa okozott dugók kezeléséhez.
Óriási dugók vannak Budapesten, anyáznak az autósok, pedig az iskolák már rég bezártak, itt a vakáció. Ezt Karácsony Gergely főpolgármesternek köszönhetjük: az átgondolatlan, egyszerre időzített felújítások, a másfél évi tökölés a Lánchíd felújítása körül káoszhoz, gigadugókhoz vezetett. A Metropol megbízásából 23 847 fő megkérdezésével telefonos, reprezentatív felmérés készült a gépjárművel rendelkező budapesti lakosok körében. A telefonon hívottaknak erre a kérdésre kellett válaszolniuk: “Karácsony Gergely főpolgármester egy sajtótájékoztatón azt üzente a dugóban ülő budapesti autósoknak, hogy szálljanak ki a kocsiból és menjenek gyalog. Ön egyetért Karácsony Gergely véleményével? Ez valóban megoldást jelentene a dugóra?” A válaszok százalékos megoszlása:
A Metropol kétszer is lemérte, hogy Karácsony Gergely átgondolatlan felújításai, szervezetlen útlezárásai miatt mennyit veszteglünk a reggeli csúcs idején a fővárosi dugókban a normál menetidőhöz képest. A Budapest hat különböző útvonalán mért adatok szerint június 9-én átlagban plusz huszonnyolc perc volt a normálhoz képest az idő, amelyet a végeláthatatlan kocsisorokban állva töltöttünk. Június 24-én, a Lánchíd lezárása után megismételték a mérést a korábbi útvonalakon. Akkor már átlagban plusz 44 perc volt a dugókban várakozás ideje. Mindez a hőségriadó kellős közepén.
A főpolgármester a nyár beköszöntével szinte egyszerre rendelte el a legfontosabb közlekedési csomópontok felújítását. Az amúgy is zajló belvárosi metrófelújítás idején fogott bele a pesti alsó rakpart átépítésébe a Margit híd és az Országház között, Dél-Pesten pedig az 50-es villamos vonalának korszerűsítése miatt érintett több forgalmas helyszínt az építkezés. A napi mintegy ötszázezer utast szállító metróvonal kiesése eleve iszonyatos embertömeget kényszerített buszos közlekedésre a csúcsidőszakokban. A metrópótló buszok már akkor gyakran konvojokban álltak, tovább akadályozva ezzel az autósokat a gigadugóban.
A kegyelemdöfést a Lánchíd felújítása adta meg június 16-án, amit a főpolgármester „mesteri érzékkel” időzített az amúgy is nagy forgalommal és lezárásokkal járó labdarúgó-Eb idejére. A Clark Ádám téren az ikonikus virágágyást leaszfaltozták, a helyére életveszélyes biciklis körforgalom került. Ezt követte június 19-én a Nyugati pályaudvar lezárása. A felújítás időpontját a MÁV jó előre egyeztette a főpolgármesterrel, akinek tudnia kellett arról, hogy Budapest tömegközlekedésére jelentős plusz terhet ró a vonaton utazók városi közlekedésbe terelése. A köznyelv által csak “Karácsony-káosznak” nevezett közlekedésszervezési ámokfutás következő lépése a Blaha Lujza tér napokban történő lezárása lesz.
Karácsony Gergely már a 2019-es választási kampányában arról beszélt, hogy ki kell szorítani Budapestről az autósokat, amihez haladéktalanul neki is látott – csak éppen józan alternatívát nem kínált a négykerekűeknek. A belvárosi rész közlekedésében hatalmas dugókat okozott a körút “biciklisbaráttá” alakítása, ahol májustól anyázó autósok tömege vesztegel a kongó kerékpársávok mellett. Ehhez csatlakozott később a Hegyalja út is, ahol a BAH-csomóponttól az Erzsébet hídig újabb sávot vettek el az autósoktól – ezúttal a buszok részére. Többen is gyanús egybecsengést látnak az elviselhetetlen állapotok és a főpolgármester azon felvetése között, hogy ha a “nép akarja”, bevezetik a dugódíjat (értsd: az autósok megsarcolását) a fővárosban. Amikor Karácsony Gergelyt újságírók megkérdezték, hogy mit is kíván tenni a kialakult tarthatatlan helyzet megoldása érdekében, ennyit válaszolt: “Szálljon ki a kocsiból, és menjen gyalog!” A Metropol felmérése szerint a budapesti autósok kétharmadának megvan erről a véleménye.
Forrás: Metropol; Fotó: Horváth Péter Gyula/PestiSrácok.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS