A TV2 állítása szerint most először valamennyi korcsoportban és egy hónapon át megelőzte az RTL Magyarország tévécsatornáinak egész napos csoportszintű nézettségét a TV2 Csoport tévécsatorna-portfóliója – írja a Media1.hu.
A TV2 Média Csoport a mai napon közleményben jelentette be, hogy 16 év után először idén márciusban sikerült mindhárom jelentős célcsoportban (a 18-59 év közöttiek, a 18-49 év közöttiek, és a 4 éveseket és annál idősebbek magába foglaló teljes lakosság esetében is) az egész napot vizsgálva a cégcsoportnak megelőznie konkurensét, az RTL Magyarországot. Márciusban a TV2 Csoport által általában kommunikált korosztályban portfóliószinten (vagyis az összes csatornájukat a Spíler TV-től és a Jocky TV-n át a TV2 főcsatornáig beleértve) 23,9 százalékot értek el, míg az RTL Magyarország csatornáinak együttesen 22,8 százaléka volt.
Az RTL-csatornák összesítve az RTL által preferált, és a kereskedelmi szempontból is kiemelten fontos 18-49-es korosztályban 22,0 százalékot értek el, szemben a TV2 23,7 százalékával – közölte a TV2. Az eredmények kapcsán Fischer Gábor, a TV2 Média Csoport programigazgatóját is idézi a közlemény. Azt nyilatkozta a programigazgató: bejött a 2016 májusában bejelentett programstratégia.
Nagy büszkeség számunkra, hogy a 2016 májusában bejelentett programstratégia kevesebb, mint három év alatt meghozta eredményét, azaz mindhárom célcsoportban egyértelműen piacvezető lett a TV2 Csoport. Fontos kiemelni, hogy a programstratégia lényege pont az, hogy a rendelkezésre álló erőforrásokból milyen arányban fordítunk napi sajátgyártásra, showműsorokra, fikciós sorozatokra, sportjogokra, meglévő kábelcsatornák működtetésére vagy éppen újak indítására és vásárolt tartalmakra. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyar tévénézők többsége a TV2 Csoportot választotta.
Mint írja a portál, a TV2 elmúlt három éves programstratégiájának egyébként az volt a lényege, hogy újabb és újabb kábelcsatornákat indított, így növelve ezáltal az összesített, portfólió szintű nézettséget. A közleményben azt is írják, hogy a TV2 kábelcsatornái együttesen mind főműsoridőben, mind az egész napot tekintve magasabb közönségarányt értek el március hónapban, mint az RTL Magyarország kábelcsatornái, mindhárom vizsgált célcsoportra vonatkozóan (18-59, 18-49, 4+), de a TV2 kábelportfóliója nem a csatornák mennyisége miatt nézettebb az RTL Magyarország kábelportfóliójánál.
A TV2 azt állítja, hogy ha az RTL Magyarország hét kábelcsatornáját összehasonlítják a TV2 hét legnézettebb kábelcsatornájával, a kábelcsoportok sorrendje nem változik. Ennek alátámasztására azonban csak a TV2 által kommunikált 18-59-es korosztályban mért adatokat említik, a reklámpiacon kiemelten vizsgált 18-49-es korcsoport adatait nem. Mindenesetre a 18-59-ről azt írják: a 7 legnézettebb kábelcsatorna összehasonlításakor a TV2 kábelcsatornáinak közönségaránya 13,6 százaléknyi közönségarány lenne, míg az RTL Magyarország kábelcsatornáié 12,3 százalék. Az adatokat a TV2 a Nielsen Közönségmérés mérőműszeres adataira hivatkozva közölte.
Távozik Dirk Gerkens a társaságtól
Szintén mai hír, hogy három év után közös megegyezéssel távozik a TV2-csoporttól Dirk Gerkens, a csatorna vezérigazgatója és igazgatósági tagja. A médiacsoport által az MTI-hez szerdán eljuttatott közlemény szerint a társaság operatív vezetését Vaszily Miklós, az igazgatóság elnöke veszi át, aki a csoport stratégiai irányítása mellett ideiglenesen a vezérigazgatói feladatkört is ellátja. A TV2 menedzsmentje a csoport piaci pozíciójának és piacvezető szerepének megerősítésén, illetve a fenntartható növekedés háttérfeltételeinek megteremtésén dolgozik a következő hónapokban – tudatták. Dirk Gerkens három évet töltött a TV2-nél, munkájának köszönhetően a csoport a magyarországi televíziós piac vezetőjévé vált: idén márciusra a TV2 14 csatornájának egész napos közönségaránya 24,2 százalékra, míg a 18-49-es kereskedelmi célcsoportban 22,6 százalékra nőtt – olvasható a közleményben.
Az elmúlt években felépített stratégiának köszönhetően valódi verseny alakult ki a kereskedelmi televíziók között. A mi dolgunk most az, hogy folytassuk a Dirk Gerkens és csapata által megkezdett munkát, és tovább dolgozzunk a nézők bizalmáért
– idézik a közleményben a TV2 Csoport elnökét. Vaszily Miklós hangsúlyozta: a médiacsoportnál a következő hetekben és hónapokban folytatódnak az átalakítások, amelyek célja az eredményes működés és a fenntartható növekedés háttérfeltételeinek megteremtése, illetve a csoport vezető pozíciójának megszilárdítása, amihez “a 2018-as gazdasági év biztató alapokat teremt”.
Forrás: Media1, MTI; Fotó: MTI
Facebook
Twitter
YouTube
RSS