A TV2 állítása szerint most először valamennyi korcsoportban és egy hónapon át megelőzte az RTL Magyarország tévécsatornáinak egész napos csoportszintű nézettségét a TV2 Csoport tévécsatorna-portfóliója – írja a Media1.hu.
A TV2 Média Csoport a mai napon közleményben jelentette be, hogy 16 év után először idén márciusban sikerült mindhárom jelentős célcsoportban (a 18-59 év közöttiek, a 18-49 év közöttiek, és a 4 éveseket és annál idősebbek magába foglaló teljes lakosság esetében is) az egész napot vizsgálva a cégcsoportnak megelőznie konkurensét, az RTL Magyarországot. Márciusban a TV2 Csoport által általában kommunikált korosztályban portfóliószinten (vagyis az összes csatornájukat a Spíler TV-től és a Jocky TV-n át a TV2 főcsatornáig beleértve) 23,9 százalékot értek el, míg az RTL Magyarország csatornáinak együttesen 22,8 százaléka volt.
Az RTL-csatornák összesítve az RTL által preferált, és a kereskedelmi szempontból is kiemelten fontos 18-49-es korosztályban 22,0 százalékot értek el, szemben a TV2 23,7 százalékával – közölte a TV2. Az eredmények kapcsán Fischer Gábor, a TV2 Média Csoport programigazgatóját is idézi a közlemény. Azt nyilatkozta a programigazgató: bejött a 2016 májusában bejelentett programstratégia.
Nagy büszkeség számunkra, hogy a 2016 májusában bejelentett programstratégia kevesebb, mint három év alatt meghozta eredményét, azaz mindhárom célcsoportban egyértelműen piacvezető lett a TV2 Csoport. Fontos kiemelni, hogy a programstratégia lényege pont az, hogy a rendelkezésre álló erőforrásokból milyen arányban fordítunk napi sajátgyártásra, showműsorokra, fikciós sorozatokra, sportjogokra, meglévő kábelcsatornák működtetésére vagy éppen újak indítására és vásárolt tartalmakra. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyar tévénézők többsége a TV2 Csoportot választotta.
Mint írja a portál, a TV2 elmúlt három éves programstratégiájának egyébként az volt a lényege, hogy újabb és újabb kábelcsatornákat indított, így növelve ezáltal az összesített, portfólió szintű nézettséget. A közleményben azt is írják, hogy a TV2 kábelcsatornái együttesen mind főműsoridőben, mind az egész napot tekintve magasabb közönségarányt értek el március hónapban, mint az RTL Magyarország kábelcsatornái, mindhárom vizsgált célcsoportra vonatkozóan (18-59, 18-49, 4+), de a TV2 kábelportfóliója nem a csatornák mennyisége miatt nézettebb az RTL Magyarország kábelportfóliójánál.
A TV2 azt állítja, hogy ha az RTL Magyarország hét kábelcsatornáját összehasonlítják a TV2 hét legnézettebb kábelcsatornájával, a kábelcsoportok sorrendje nem változik. Ennek alátámasztására azonban csak a TV2 által kommunikált 18-59-es korosztályban mért adatokat említik, a reklámpiacon kiemelten vizsgált 18-49-es korcsoport adatait nem. Mindenesetre a 18-59-ről azt írják: a 7 legnézettebb kábelcsatorna összehasonlításakor a TV2 kábelcsatornáinak közönségaránya 13,6 százaléknyi közönségarány lenne, míg az RTL Magyarország kábelcsatornáié 12,3 százalék. Az adatokat a TV2 a Nielsen Közönségmérés mérőműszeres adataira hivatkozva közölte.
Távozik Dirk Gerkens a társaságtól
Szintén mai hír, hogy három év után közös megegyezéssel távozik a TV2-csoporttól Dirk Gerkens, a csatorna vezérigazgatója és igazgatósági tagja. A médiacsoport által az MTI-hez szerdán eljuttatott közlemény szerint a társaság operatív vezetését Vaszily Miklós, az igazgatóság elnöke veszi át, aki a csoport stratégiai irányítása mellett ideiglenesen a vezérigazgatói feladatkört is ellátja. A TV2 menedzsmentje a csoport piaci pozíciójának és piacvezető szerepének megerősítésén, illetve a fenntartható növekedés háttérfeltételeinek megteremtésén dolgozik a következő hónapokban – tudatták. Dirk Gerkens három évet töltött a TV2-nél, munkájának köszönhetően a csoport a magyarországi televíziós piac vezetőjévé vált: idén márciusra a TV2 14 csatornájának egész napos közönségaránya 24,2 százalékra, míg a 18-49-es kereskedelmi célcsoportban 22,6 százalékra nőtt – olvasható a közleményben.
Az elmúlt években felépített stratégiának köszönhetően valódi verseny alakult ki a kereskedelmi televíziók között. A mi dolgunk most az, hogy folytassuk a Dirk Gerkens és csapata által megkezdett munkát, és tovább dolgozzunk a nézők bizalmáért
– idézik a közleményben a TV2 Csoport elnökét. Vaszily Miklós hangsúlyozta: a médiacsoportnál a következő hetekben és hónapokban folytatódnak az átalakítások, amelyek célja az eredményes működés és a fenntartható növekedés háttérfeltételeinek megteremtése, illetve a csoport vezető pozíciójának megszilárdítása, amihez “a 2018-as gazdasági év biztató alapokat teremt”.
Forrás: Media1, MTI; Fotó: MTI
aladin
2019-04-04 at 10:00
Èrdekes az én ismeröseim közzül senki sem nézi az RTL. nem egy nézett adó, csak ugy simán ázmegyünk rajta, akkor miért vezetne nézettségi szempontból. Az ATV. sem nézzük mert minden megszolalásuk csak az OBJEKTIV gyalázás a kormánnyal szemben.
Fehér Anna
2019-04-04 at 09:56
Azon csodálkozom, hogy egyáltalán nézi valaki azokat az ócska, népbutító, aljas, szar műsorokat.
khm
2019-04-03 at 20:50
Ennél a mérésnél,sem voltam mérhető. 🙂 Még a horn idejében szoktam le erről a két csatornáról.
És azt is észrevettem,hogy terjeszkedni kezdtek. Ugyanazt a sz@rt terjesztették egyik csatornájukon,amit a másikon 2 nap múlva láthattam. Aj de szép is a csatorna-csokor.
És nem akarom a reklám kedvéért,de valami vitellel hősködik a cég,hát többször akartak menőbb(drágább) csomagot eladni. (A legfelsőbb kategóriában voltak nézhető műsorok is. Pl. Animal Planet,Nat Geo. És a teljesen ismeretlen ma már a hírtv-be olvadó Echo TV)
kukmanyo
2019-04-03 at 17:25
Gagyi, gagyibb, leggagyibb…..
Zoli
2019-04-03 at 18:16
Gagyi, gagyibb, leggagyibb, atv….
olszal
2019-04-03 at 16:52
Egyik kanálist sem nézem…