A legfrissebb Magyar Közlönyben megjelentek szerint a kormány felelősséget érez a biztonságos fővárosi közlekedésért, ezért kezességet vállal a hármas metró felújításához kapcsolódóan. A Fővárosi Önkormányzatnak a hármas metró felújításával kapcsolatos kiadásaiból legfeljebb 60 milliárd forintra ad garanciát.
A pénz tehát nem célzottan az elöregedett kocsikra, hanem a vonal egésze megfiatalítására költhető. A legrosszabb állapotú sínek cseréje már egyébként is folyamatos a hétvégeket, de ennél sokkal több minden szorul felújításra. A járművek igen rossz állapotúak, gyakoriak a meghibásodások. A legrosszabb szerelvényeket a BKV már kivonta a forgalomból, amikor a metró kettes vonalára megérkeztek az új, francia Metropolisok, így felszabadultak olyan metróvonatok, amelyek közül a jobb állapotúakat át lehetett irányítani a hármas vonalra.
Az önkormányzat korábbi döntése értelmében a járműpark megújítása a meglévő kocsik rekonstrukciója, nem pedig újakra cserélése formájában fog történni. Egyes szakértők kétségbe vonják, hogy valóban ez a jó megoldás, és nem a kicsit többe kerülő, de új szerelvények beszerzése helyett. Egészen a közelmúltig terítéken volt a vonal káposztásmegyeri meghosszabbításának, és új végpontjánál egy intermodális közlekedési csomópont kialakításának lehetősége is. A meghosszabbítás terve azonban visszakerült a fiókba, vélhetőleg pénzügyi okokból, enélkül pedig az intermodális központ sem alakítható ki.
Forrás: vg.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS