Pesti Srácok

Angelina Jolie és Dante, avagy miképp nyomták a migrációt tavaly a popkultúrában

Angelina Jolie és Dante, avagy miképp nyomták a migrációt tavaly a popkultúrában

Mohamed prófétát törölték az Isteni színjáték pokolbéli bugyrából, Brangelina pedig afgán lányként regisztrálta magát az Instán – jó évet zárt a bevándorláspárti érzékenyítés. A migránssimogató kultúrsznobok mellett a Netflix–HBO–TikTok–Instagram–YouTube–miegymás virtuális univerzumban élő fiatal lányok és fiúk – és a lányfiúk – is megkapták a politikai löketet. Ki így, ki úgy. Taps, bravó, hurrá! A Divina Commedia, ami az olasz nyelvű irodalom első, Babits szerint pedig a világirodalom legnagyobb költeménye, a bevándorláspártiak miatt a cancel culture áldozata lett; Angelina Jolie pedig a progresszív tömegkultúra egyik legnépszerűbb hasznos hülyéjévé vált, miután az afgán lányok hangjaként keltett hamis részvétet a fotelből világot váltani akaró emberek lelkében – ezzel a két egymástól jó távol álló sztori összeért, és ez csak kettő a tavalyi év termései közül. A migrációval kapcsolatos érzékenyítés minden fronton nyomul.

A politikailag korrekt közbeszéd egy behatárolható ideológiai csoport régóta használt fegyvere, amivel képes leuralni egyre valóságosabb virtuális világunkat. Habár a progresszív ideológia képviselői – akik ma a globalista baloldalon tartanak seregszemlét – jellemzően az ész emancipációjának, a felvilágosodás aktuális fejleményének és egyfajta civilizációs vívmánynak tartja a politikailag korrekt közbeszédet, mégis cenzúraként, vagy ránk kényszerített öncenzúraként használják.

Védett életszféra kontra illegális migráció

Ez pedig ügyesen ki lett találva. Tudatosan tolnak minket egy-egy olyan progresszív cél megvalósítása felé, mint például a multikulturális társadalom kialakítása, amihez ma a mesterségesen gerjesztett migráció felgyorsítása a leghasznosabb eszköz.

PestiSracok facebook image

A trükk az, hogy a progresszív ügyeket, esetünkben a multikuturális társadalomhoz vezető utat, azaz a bevándorlók határok nélküli befogadását átkeretezik. Nem politikai, hanem morális kérdésként tálalják, így politikai vita sem folytatható róla. Ha valaki mégis megpróbálkozik az ellenvéleménnyel, akkor az – ennek megfelelően – szerintük nem másképp gondolkodó, hanem morálisan elítélhető, tehát ki lehet közösíteni, fel lehet jelenteni, digitális karanténba lehet zárni és akár meg is lehet a neten lincselni azt, aki nem támogatja a képmutatás csimborasszóját, azaz az illegális bevándorlással összekapcsolt „humánum parancsát”.

Pedig lótúró az egész! Ugyanis bárhogy is erőlködnek: a bevándorlás nem alapvető szabadságjog, szemben az emberi méltósághoz való alapjoggal, amelynek pozitív meghatározása a VÉDETT ÉLETSZFÉRA biztosítása.

Angelina Jolie és a multikulti

A bevándorláspártiak sosem a befogadóknak, hanem a bevándorlóknak adnak előnyt – legyen az a legegyszerűbb élethelyzet. Ezt viszont nehéz elfogadtatni a befogadókkal, így először is át kell formálni az egész helyzetről kialakított véleményüket.

A recept egészen egyszerű. Keresni kell egy népszerű, véleményformáló „hasznos hülyét”, akivel a tömegkultúrán keresztül fel lehet ébreszteni a szolidaritás érzését, így morális kérdéssé lehet keretezni az egyébként politikai vita tárgyát. Morális kérdést ugyanis nem lehet megkérdőjelezni büntetlenül. Jó példa erre Angelina Jolie megnyilvánulása az afganisztáni csőd után várható migrációval kapcsolatban.

A világhírű, Oscar-díjas színésznő életében először regisztrálta magát az Instagramon azért, hogy az „afgán lányok szócsöve” legyen. Meg is osztotta első posztját, amely egy afgán lány segélykiáltása levél formájában, amit egészen véletlenül közvetlenül, több, mint tűrhető angolsággal Angelina Jolie kapott kézhez.

Ha elolvassuk a kislány „segélykiáltását”, és elfogadjuk a levél valódiságát, akkor minden Angelina-kedvelő – de az is, aki nem az – „erkölcsi kötelességnek” érezheti a benne foglaltakat, és azt is – ami már burkolt, eltakart politikai üzenet –, hogy határok és „válogatás” nélkül az összes afgánt be kell fogadnunk.

Aki ezzel nem ért egyet, az „bűnös”, hisz morális – szerintük nem politika – problémáról van szó. Aki bűnös, az vét a „közösségi értékek” ellen, így azt ki kell közösíteni. Ha folytatja, akkor meg kell büntetni. Ha tovább folytatja, akkor meg lehet lincselni, máglyára lehet küldeni. Ilyen egyszerű.

Dante és a bevándorlás

Az európai bevándorlás egyik látszólag részletkérdése az iszlámhoz való viszony. De hogy lehetne itt is morális kérdéseket felvetni?

A sok-sok erőszakot árnyalni kell és el kell törölni mindent, ami az „iszlám kultúrát” sérti. Mert ebből ért a baloldali értelmiség, mert ez alapján lesz képes majd új és új morális kérdéseket farigcsálni, ráadásul mindezt úgy, hogy közben a műveltség látszatát fenntartva valamiféle sznobságra rájátszva felpiszkálják a tudásból eredő hiúságot.

Dante a nyugati kultúra egyik kiemelkedő alakja, az olasz irodalmi nyelv megteremtője – ahogy nálunk, magyaroknál Balassi.

Az Isteni színjátékban a Pokol nyolcadik körének kilencedik bugyrában találkozunk Mohamed prófétával: az állától a végbélnyílásáig elvágva láthatjuk, ahogy a belei és a belső szervei a lábai között lógnak. Ebben a bugyorban a viszályt szítók és a hitszakadások okozói bűnhődnek felnyitott testtel. Dante elgondolása szerint az iszlám alapítója Mohamed és a későbbi hitszakadást okozó veje, Ali is itt bűnhődnek. Keresztény kultúrkör, időben távol tőlünk. Bármennyire is vitatható a költői kép, a múlton sosem kérhetjük számon a jelen elvárásait.

A jelenben munkálkodó progresszív csoportok azonban megteszik ezt is. Nem csupán a jelenen kérik számon saját univerzálisnak és melioristának vélelmezett értékítéletüket, hanem a múltra is kiterjesztik karmaikat. A De Standaard nevű belga lap számolt be először a mű megváltoztatásának kísérletéről, ami komoly vitákat váltott ki. A mű flamand fordításában Mohamed nevét eltávolították, mert a fordító szerint „haszontalan és sértő”. A Myrthe Spiteri kiadó rámutatott, hogy

Így törölni kell. TÖRÖLNI!

A cenzúra viszont nemcsak az ideológiai megfontolások miatt indokolt, hanem a számok is alátámasztják: Brüsszelben a muszlimok a lakosság 25,5 százalékát teszik ki, így valós a félelem. A kérdés az, hogy a félelem vagy a progressziót magasztaló ostobaság a cenzúra forrása. Bármi is a válasz, az eredmény ugyanaz.

Olaszországban március 25-én ünneplik Dantét és vele együtt az olasz irodalmat. A Dante-nap kapcsán Arno Widmann német író és kommentátor cikkében támadást intéz Dante alakja és Olaszország ellen. Az író szerint ma Olaszországban

Más kérdés, hogy Nagy-Britanniában már Shakespeare személyét és műveit is elérte az eltörléskultúra, mert műveiben vannak valódi férfiak és nők – azaz hímsoviniszta –, vannak érdemek alapján különbségek – azaz egyenlőségellenes –, és persze rasszista is. No meg ott van A velencei kalmár...

Visszatérve az Isteni színjátékot is elérő eltörléskultúrára: azért vannak még politikai vagy kulturális közösségek, amelyek ellenállnak.

A Matteo Salvini vezette Liga európai parlamenti képviselője, Silvia Sardone is megszólalt a témában. Úgy fogalmazott, hogy

És ez csak egy a sok-sok hasonló példa közül.

Vezető kép: CTV News

Ajánljuk még

Magyarics Tamás a Polbeatben: Trump kicsit igazított a külkereskedelmi mérlegen, ettől még nem dől össze a világgazdaság

‎Polbeat április 7.
"Donald Trump kiindulópontja az, hogy az Egyesült Államoknak óriási kereskedelmi deficitje halmozódott föl Európával, Kínával, Japánnal és más országokkal, azaz a fő piacokkal szemben, s szeretné ezt lefaragni. Kinyilvánította, hogy túl sokan élősködtek az Egyesült Államokon, és ez tovább nem tűrheti el" - mondta a PestiSrácok Polbeat című műsorában Magyarics Tamás, az ELTE emeritus professzora, a Közszolgálati Egyetem Amerika Kutatóintézetének senior főmunkatársa arra a kérdésre, hogy a büntetővámok kivetése után valóban bekövetkezik-e az armageddon a világpiacon, miként azt a teljes balliberális sajtó vizionálja. A professzor szerint esélyesebb, hogy ezt az amerikai nézőpontból logikus kiigazítást lenyeli, beárazza majd a világpiac.

Magyar Péterben ott van mindaz a patológia, ami a nárcizmust megtestesíti - Hal Melinda a Polbeatben

‎Polbeat január 20.
Van egy olyan személyiségfogalom, hogy "nárcisztikus személyiségzavar". Nem Magyar Péter az egyetlen, aki ilyen jegyekkel érkezett a közéletbe, de nála ott van mindaz a patológia, ami ezt a problémát megtestesíti. A nárcizmusnak a Magyar-féle megnyilvánulása káros magára a társadalomra is. Hiszen amikor valaki elfogadja, hogy őt egyesek messiásnak tartják, az megalázása a hitnek, a kultúrának, a nemzetünknek és a történelmünknek - mondta a PestiSrácok.hu Polbeat című videóműsorában Hal Melinda klinikai szakpszichológus és közgazdász. Megjelent a nézők sorában a Lakatos-botrányt (Ábrahám Róbert közreműködésével) kirobbantó nevelőtanár is, aki arra várt választ, hogy egy ilyen brutális ügyben miért nem zár össze a szakma mellette?

"Büszke vagyok rá, hogy pályafutásom során nem tettem rosszat egy kollégámnak sem" - A születésnapos Stefka István a Polbeatben

‎Polbeat 2023 június 10.
Rendhagyó Polbeatet szerveztünk Stefka István 80. születésnapjára a Revolution '56 Szabadságharcos Sörözőbe, ahol a PestiSrácok.hu-s csapat mellett Stefka régi barátja és harcostársa, Alexa Károly irodalomtörténész, író, illetve a konzervatív televíziózás nagy, a rendszerváltoztatás utáni - a Horn-Kuncze-kormány által teljesen felszámolt - korszakának két jeles alakja (egyben az ünnepelt akkori munkatársa), Mátyássy Andrea és Dézsy Zoltán is elmondta méltatását, visszaemlékezését. Megszólalt továbbá Stefka István felesége, Naszályi Kornélia és egyik lánya, Stefka Nóra, továbbá Ambrózy Áron, Szabó Gergő és Szalai Szilárd. A Huth Gergely által celebrált rendkívüli adást végül egy fergeteges köszöntés követte, a tortát és a pezsgőt Stefka István kedvenc együttesének, az AC/DC-nek a dübörgésére hozták be a kollégák.