Idén inflációkövető díjemelést hajt végre a Magyar Telekom és a Vodafone is, igaz nem egyforma mértékben.
A Magyar Telekom közölte, hogy az inflációs nyomás, az energiaárak és beszállítói költségek erőteljes növekedése miatt hajt végre inflációkövető díjkorrekciót 2023. március 1-től, amelynek mértéke 14,5 százalék. Az első emelt összegű számlát az üzleti vezetékes szolgáltatással rendelkező ügyfelek márciusban, a lakossági vezetékes, lakossági mobil- és üzleti mobil-előfizetők pedig áprilisban kapják meg. A Magyar Telekom ügyfelei a 2022 júliusában kiküldött számlamellékletükből már értesülhettek a várható díjkorrekcióról, amely rendelkezés 2022. szeptember 1-jei hatálybalépéssel került be az Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) közé. Ennek alapján a havi előfizetési díjak a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) által közzétett, megelőző üzleti év éves átlagos fogyasztói árindex mértékével egyezően változnak. A Magyar Telekom a KSH éves átlagos fogyasztói árindex mértékét tartalmazó közleményének hivatalos közzétételét követő 90 napon belül hajtja végre az ÁSZF-ben és az előfizetői szerződésekben szereplő szolgáltatások és díjcsomagok havidíjainak díjkorrekcióját, ugyanakkor a forgalmi típusú díjak változatlanok maradnak. Az inflációkövető díjkorrekció mértékéről a Magyar Telekom a 2023 februárjában kiküldésre kerülő számlamellékletben tájékoztatja az ügyfeleket.
A Vodafone arról tájékoztatott, hogy évek óta nem emeltek árat, azonban az elmúlt évek gazdasági környezetének változásai szükségessé tették az automatikus inflációkövető díjkorrekció bevezetését 2023. januártól. Hozzátették: a telekommunikációs iparág már a Covid-járvány alatt is rendkívüli terheket vállalt többek között a távmunka és távoktatás biztosításával, mindezt az elmúlt években további gazdasági kihívások nehezítették (energiaárak növekedése, ellátási láncok nehézségei). Ezek a körülmények együttesen tették indokolttá az automatikus inflációkövető díjkorrekció bevezetését, melynek mértékét a szolgáltatók a hivatalos KSH inflációs adatok alapján a hatósággal egyeztetve állapítottak meg. A Vodafone esetében ez 9,39 százalék, a mérték megállapításakor a 2021 augusztusától 2022 augusztusáig tartó éves időszak inflációját vette alapul a szolgáltató – írták.
A DIGI Távközlési és Szolgáltató Kft. (DIGI), valamint a társaságba olvadó Invitel Zrt. 2023. január 1-től módosítja vezetékes és műholdas szolgáltatásainak listaárát. Az árváltozás a DIGI és az Invitel valamennyi kábeltelevízió, internet és vezetékes telefon szolgáltatását, valamint a DIGI műholdas szolgáltatásait is érinti. Ez alól kivételt jelentenek a határozott hűségidős szerződéssel rendelkező ügyfelek, számukra a DIGI a vállalt hűségidő végéig változatlan áron biztosítja szolgáltatásait – írták. Közölték: a DIGI csoport az árváltozás mérséklésére megújult elektronikus számlacsomagot (e-Pack) és új hűségprogramot indít. Ennek köszönhetően a műholdas és a két vagy három vezetékes szolgáltatásra előfizető ügyfelek akár változatlan áron juthatnak majd a DIGI szolgáltatásaihoz 2023 januárja után is, míg a kizárólag vezetékes internet, vagy csak műholdas szolgáltatást igénybe vevők 1000 forinttal mérsékelhetik a díjemelést.
A Yettel arról tájékoztatott, hogy az idei évtől évente egyszer a KSH éves átlagos fogyasztói árindexének megfelelően változtatnak árakat. A díjemelés a meglévő és az új ügyfelekre is kiterjed. A díjkorrekció mértéke az idén várhatóan 14,5 százalék lesz, összhangban a KSH 2023-as naptári évre kiadott gyorsjelentésével. Az árindexálás automatikus, teljes mértékben a KSH által kiadott inflációt követi és nem jelent egyoldalú szerződésmódosítást – tették hozzá. A Yettel Általános Szerződési Feltételei szerint az inflációval korrigált díjak bevezetésére nyitva álló 60 napos határidő attól a naptól indul, amikor a KSH az inflációs értéket közlemény formájában a Hivatalos Értesítőben közzéteszi. Az elmúlt években ez február utolsó napjaira esett, jegyezték meg. Azt írták, a jelen gazdasági helyzetben a Yettel költségei is növekednek, és ezt figyelembe véve az értékarányosság megőrzésével szeretnék biztosítani azt, hogy a változó gazdasági környezetben is tovább tudják fejleszteni hálózatukat és szolgáltatásaikat, valamint hogy biztosítsák az ügyfeleik által elvárt megbízható és magas minőségű szolgáltatást.
Forrás/fotó: MTI
Firefly
2023-01-19 at 05:41
@ Tudományos libsizmus
Hogy jön ide az EU? A Vodafone-ban meg a Yettel-ben is van már állami tulajdon, szóval legyél szíves a Fideszt szidni, ha esetleg nem tetszik a “műsor”.
Sanyáta
2023-01-18 at 22:54
A vodafon az ügyintézésével elmehet a francba…Van hogy 70 percig kell hìvni.
huda
2023-01-18 at 04:14
Hozzászoktak a jóélethez , a fönökség a részvényesek több milliós fizetések, luxus lakások, autók, nyaralások jutalmak stb.. ezekről nem fognak lemondani,tartani akarják a megszokott életüket, sőt ha lehet az emberektől még többet lehúzni, ezek a multik mind ilyenek, ha nyereségesek is akkor is kell még nekik zsé , ilyen olyan indok mindig van a lehuzásra ,ezek nem szeretet szolgálatok, itt a pénz az isten nem az emberek elégedetsége vagy,hogy szeressék öket ,tudják jól ha telefonálni internetezni,tévézni akarsz akkor perkálsz és leszarják,hogy te mit gondolsz róluk !!!!
TalEle
2023-01-17 at 21:30
Ha Vodafone tényleg magyar tulajdonba került, akkor itt lenne az ideje, hogy piacot szerezzzen magának azzal, hogy nem követi a f@szopó, szivárványos német Telekom példáját…
polizza
2023-01-17 at 19:55
Ja, persze kell a Telekomnak a pénz arra is, hogy legyen miből a férfi wc-kbe tamponautomatákat beszerelni a színes világ jegyében, amiről kézikönyv írja elő náluk, hogy mit hogyan…. és ez nem vicc!
polizza
2023-01-17 at 19:50
Telekom: aki magasabb díjú csomagra fizet elő, az szív, mert annak emelkedik.
Aki alacsony díjú csomagra, annak meg a percdíja nem nő? Meg a sms díja? Hú de egyenlő feltételek.
Persze e miatt változtatni nem lehet, mert nyomják a két éves hűségre a szerződéseket.
És még akkor is kizárólag az előfizető jár rosszul, ha ha még hagyományos telefonvonala volt, meg pl SAT-tv-je, amiket a Telekom megszüntetett, mert nem éri már meg neki működtetni. És szerelni akart, kábelezni, fúrni, faragni. És ha ezt az ügyfél nem szeretné, úgy tekintik, mintha ő mondott volna fel. Minden kedvezményt elvesznek, részleteket egyben kifizettetik és a mobilra tv miatt terhelt hűségidő viszont él tovább az eredeti dátumáig. Holott a készülékvásárlás hónapokkal a tel+tv szolg. megszüntetésének bejelentése előtt történt.
Csak az ügyfél fizethet rá! Ki van ez találva és úgy megfogalmazva, meg eldugva, hogy ügyfél véletlenül se tudja meg előre. Utólag meg kioktatják.
Bár az ügyintézőket sajnálom, mert nekik kell türelmesen és udvariasan végighallgatni a felindult ügyfeleket, nem a dolgokon sokat kereső főnökségnek.
Ritkanirokide
2023-01-17 at 19:50
Vodafone, Telekom egyébként az inkompetencia kivàló példài, a balfékeskedéseiknek az àràt hàrítjàk a fogyasztókra. Bàr gondolom a legtöbb cégnél ez van.
csakafidesz
2023-01-17 at 19:20
Ez vicc! Továbbra is húszezer százalékos profit kell nekik?
Lacus
2023-01-17 at 17:15
“A Vodafone esetében ez 9,39 százalék” Egy büdös lófityit, nem mindenkinek annyi! Akinek a hosszú előfizetés miatt kedvezménye van mert még a UPC korban kezdte, a kedvezmény nélküli csomagja után állapítják meg az emelést, így mint pl. nálam ez az összeg 17%. Felhívtam az ügydélszolgálatot és ő világosított fel erről a huncutságról. Ha már szó esett róla kérdeztem egy ezer forintos média box egy második TV után mennyibe kerülni. Kiszámolta fele áron való kedvezménnyel, majd a jelenleginél 2200 ft-os emeléssel közölte, hogy megkötöm e a szerződést. Cseppet sem néztek hülyének 😀
Hesslerezredes
2023-01-17 at 16:55
A jó kurva édesanyjukat, azt!
Európában – a jövedelmekhez képest – itt vannak az egyik legdrágább szolgáltatási árak.
Rohadjanak meg!
De menjen a kurvaanyjába a mindenkori magyar kormány is, amelyik ezt eltűri!!!
Tudományos libsizmus
2023-01-17 at 16:54
Köszönjük szépen idióta EU. Ti csak lopjátok a pénzünket, a többivel meg ne is törődjetek.