Az okostelefonos piac profitjának jelentős része továbbra is egy gyártó, az Apple zsebében köt ki; a többiek még csak a fasorban sincsenek. Ez a helyzet várhatóan nem is fog megváltozni a közeli jövőben, de a jövőre elterjedő 5G hozhat kisebb izgalmakat – írja az origo.hu.
A Counterpoint legfrissebb felméréséből kiderül, hogy az idei év ünnepi szezonjában 11%-kal kevesebb profitot tudtak realizálni a különböző okostelefon-gyártók, ami így mintegy 12 milliárd dollárt tesz ki. A csökkenés oka, hogy jóval több kedvező árú, alacsony és középkategóriás készülék került piacra az utóbbi időszakban, mint egy évvel ezelőtt, ami így rányomta a bélyegét a profitra, hiszen ezekből kevesebb hasznot húznak a gyártók. A bevételt tekintve 2019-ben egyedül a Samsung és a Huawei tudott érdemben növekedni, és az általános tapasztalat az, hogy a vásárlók egyre ritkábban cserélik le telefonjaikat, az újdonságok ugyanis nem elég meggyőzőek, nincs nagy előrelépés.
Ami a nyers hasznot illeti, az Apple továbbra is brutálisan vezet.Habár a telefonos piac bevételének “csak” a 32%-a az övék, mégis a teljes piac profitjának a 66%-a kaliforniai óriáscég zsebébe vándorol. Ez pedig valószínűleg nem is fog megváltozni a közeli jövőben: az Apple nagyon ügyesen kaparintotta meg a márkahű prémium vásárlók jelentős részét az Egyesült Államokban, Európában és Japánban; a konkurensek nem nagyon tudnak labdába rúgni mellette. Emellé fontos megjegyezni, hogy a vállalat egyre újabb és újabb előfizetős szolgáltatásokkal köti magához a vásárlókat, akiknek így egy esetleges váltás sokkal problémásabb lenne.
A profitot tekintve nagyon távoli második helyen tűnik fel a Samsung a maga 17%-ával, és a felmérés szerint az átalakított Galaxy A-sorozat és a Note 10-sorozat a felelős némi növekedésért. A kínai gyártók ehhez képest még mindig elég kevés hasznot realizálnak az eladott készülékek után, habár egyre több kínai gyártó igyekszik betörni a prémium kategóriába. Meg kell azonban jegyezni, hogy habár ezek a gyártók ma már tényleg nagyon komolyan felszerelt, minden tekintetben kiváló készülékkel rendelkeznek, azokat jellemzően továbbra is alacsonyabb áron értékesítik, mint az Apple vagy a Samsung.
A Counterpoint szerint a kínai gyártók inkább más informatikai termékek, valamint fizetős szolgáltatások segítségével szeretnének több profitot elérni, mert az okostelefonos piacon a jövőben sem lesz egyszerű dolguk, főleg nem az Apple-lel szemben. Nemcsak az a tendencia ugyanis, hogy a vásárlók hosszabb ideig ragaszkodnak a telefonjaikhoz – és jellemzően maradnak az Apple mellett, ha már eddig is iPhone-t használtak –, hanem az utóbbi időben már az Apple is elkezdett remek ajánlatokkal előállni azok számára, akik nem akarnak egy teljes vagyont költeni a legújabb készülékekre.
Meg kell jegyezni ugyanakkor, hogy a jövőben várhatóan több fontos régióban rohamosan elterjedő 5G az idei évnél több vásárlót motiválhat a készülékcserére, ebben pedig a kínai gyártók jelenleg jól állnak, hiszen már nemcsak a Huawei, de a Xiaomi, a Vivo és az Oppo is kínál 5G-képes okostelefonokat. Az 5G-s telefonokat jellemzően drágábban lehet majd értékesíteni a meglévő 4G-s készülékeknél, azonban ezek gyártása megnövekedett költségekkel is jár az egyelőre még drágább alkatrészek miatt, így az előrejelzések szerint nem igazán realizálható rajtuk nagyobb profit.
Forrás: Origo
Facebook
Twitter
YouTube
RSS