Mindig könnyeket csalnak a szemünkbe az olyan esetek, amikor bizonyos haladók, vagy woke vállalatok rájönnek arra, hogy mindvégig tévedtek, és/vagy beismerik, hogy az általuk – főleg a profit kedvéért – meglovagolt divathullám még nekik is csak károkat okoz. Néha az ilyen beismerések olyan meglepő helyekről jönnek, mint a Starbucks. A haladók kedvenc szójalatte- és túlárazott teljes kiőrlésű műszendvics-elosztója 16 üzlet bezárását jelentette be. Indokként a woke politikusok és városvezetők elhibázott döntései által brutálisan megugrott bűnözést hozták fel, a cég vezetője pedig kijelentette: nem tudja már bizonyos helyeken garantálni a dolgozók és a vendégek biztonságát.
Halkan jegyezzük meg: nemrég a Starbucks még a leglelkesebb támogatója volt a BLM-mozgalomnak, amely felégetett városokat és vért hagyott maga után az amerikai utcákon.
Néhány helyen bezárunk üzleteket, olyan helyeken, ahol sok, nagy kihívást jelentő incidens történt az elmúlt időszakban, amelyek megnehezítik a biztonságos és barátságos környezet megteremtését
– mondta a cég egyik szóvivője a The Washington Postnak. A szóvivő nem volt hajlandó elárulni, pontosan mely incidensek verték ki a biztosítékot, de a Starbucks vezetői elismerték, hogy a dolgozók főleg kábítószer-használattal, mentális egészséggel kapcsolatos problémákkal találkoztak az adott környékeken. Hat bezárás lesz Los Angelesben, hat Seattle-ben és környékén, kettő Portlandben, egy Philadelphiában és egy Washingtonban.
Hogy mi idézte elő a kiakadást/felismerést a Starbucksnál, amelynek az őszintesége továbbra is megkérdőjelezhető? Ne gondoljuk, hogy nyíltan beismerték volna, mindvégig tévedtek, hogy nem a közjót és a fejlődést, hanem a káoszt és a pusztulást támogatták éveken keresztül; inkább az ország vezetőinek döntéseire fogják az egészet, a woke politikusokat hibáztatják, miközben ők maguk is nagyban hozzájárultak ahhoz a romboláshoz, ami az USA-t a feje tetejére állította.
Emlékezetes volt például, amikor a Starbucks Amerika nyilvános WC-je lett, miután egyszer letartóztattak az egyik üzletükben két fekete férfit, akik nem fogyasztottak, de használták a mosdót, ahonnan azután nem akartak távozni. A cég azzal próbálta meg akkor lemosni a rasszizmus bélyegét, hogy minden üzletének minden mosdóját megnyitotta a széles publikum előtt, ami már a kezdetekkor komoly egészségügyi és biztonsági kockázatot jelentett. Úgy tűnik, most ez a hozzáállás is meg fog változni.
Vagy emlékszünk arra is, amikor karácsonykor a Starbucks volt az első olyan cég, amely megtiltotta azt, hogy „boldog Karácsonyt” kívánjanak a dolgozók, és ezt a poharaikra sem írták rá, mert attól tartottak, hogy megsértik a nem keresztényeket ezzel még a keresztény országokban is, ezért inkább a „kellemes ünnepeket” szlogenhez ragaszkodtak.
Szintén a Starbucks volt az az cég, akik végtelen órányi videót nézettek oktatási célból, kötelező jelleggel az ott dolgozókkal arról, hogy mennyire brutálisan bánnak a fehér rendőrök a feketékkel az amerikai utcákon. Közvetlenül ezután következett az, hogy a vállalat nyíltan csatlakozott a BLM-mozgalomhoz, ennek nyomán pedig kitárták a kapuikat a drogosok, a hajléktalanok és a felforgatók előtt. Lám, lám: mára odáig jutottak, hogy a drogosok, a hajléktalanok és a felforgatók miatt üzleteket kell bezárniuk. Ki gondolta volna, nemde?
Egyéb okai is vannak persze, hogy a bűnözés az egekben van Amerika utcáin, amihez nagyban hozzájárul az a felfoghatatlan (de nagyon haladó) jelenség a közelmúltból, amikor nemrég az USA-ban a bolti lopást azzal legalizálták, hogy kijelentették: 950 dollár alatt nem lehet büntetni. A törvényhozás egy kicsit persze megemberelte magát ugyan, hiszen Gavin Newsom kormányzó aláírt egy új törvényt, amely szerint a bolti lopás bűncselekménynek minősül még akkor is, ha a 950 dolláros határ alatt van, abban az esetben – és ez egy nagy „ha” –, ha a lopást csoportosan követik el, azzal a szándékkal, hogy eladják az ellopott árukat. Sajnos ennek kevés hatása lesz a bolti lopásokra, mivel a legtöbb ilyen lopást magányos egyének követik el. Ki talál ki ilyet?
A Starbucks esetében egyébként jól látszik, hogy igaz az az amerikai mondás, amely így hangzik: „Get Woke, Go Broke”, vagyis legyél haladó és menj tönkre (angolul jobban hangzik), mert bármennyire is meglepő, egy nagyvállalat felelőséggel tartozik a társadalom irányába, mert a társadalom kihat a vállalat működésére. Ha egy vállalat a felforgatást választja haszonszerzés céljából, az rövidtávon működhet, hosszútávon azonban ő maga is felforgattatik. Reméljük, hogy a közeljövőben a legnagyobb és legbefolyásosabb cégek – ha nem is erkölcsi, lelki vagy szellemi alapon, de legalább haszonszerzés céljából – átállnak majd a normalitás oldalára, ezzel biztosítva a saját maguk túlélését és az ügyfeleik mentális egészségét, ezáltal pedig a társadalom jobbá tételét, legalábbis egy bizonyos százalékig.
Facebook
Twitter
YouTube
RSS