A kampány előtt és közben is támogatásáról biztosította az X és a Tesla vezére, Elon Musk Donald Trumpot, aki hálája jeléül most viszonozná a barátságot. A januári beiktatás után ugyanis az új kormányzat megszüntetné az automatizált vezetési rendszerekkel ellátott autók baleseteiről szóló jelentéstételi kötelezettséget.
Ebben a programban a legtöbb balesetet, szám szerint 1500-at a Tesla jelentett, ezért is lenne különösen előnyös számukra, ha a jelentési jötelezettség megszűnne.
Bár a hivatal felhívja a figyelmet arra, hogy az adatok nem használhatók a gyártók és járművek biztonságának összehasonlítására, mivel a különböző cégek eltérő módon gyűjtenek információkat a balesetekről, azonban a Tesla vezetése igazságtalannak tartja a szabályokat, mert úgy véli, hogy adatszolgáltatási kötelezettség pontos betartása miatt úgy tűnik, hogy a Tesla a felelős sok olyan balesetért, amelyekben fejlett vezetőt segítő rendszerek is érintettek.
Példaként említették, hogy a Tesla automata pilotája korábban több balesetért is felelős, hiszen 2023-ban Virginiában egy nyergesvontatónak vezette a járművet, ami halálos kimenetelű volt. Egy másik alkalommal is hasonló baleset történt, akkor egy tűzoltóautóval ütközött az automata vezérlésű Tesla, amiben a sofőr életét vesztette és több tűzoltó megsérült.
Forrás: Mandiner, fotó: MTI
K
2024-12-16 at 09:27
–Reméljük az adatszolgáltatási kötelezettség megmarad, de addig is nem veszek teljesen automatizált Tesla autót.
–Reméljük Donald Trump nem megy bele ebbe a korruptnak látszó egyességbe, és nem járatja le magát.
Hesslerezredes
2024-12-16 at 09:27
A közlekedés útja – bármilyen formájában – vérrel és könnyekkel van kikövezve.
Az Ember mindig utólag, és mindig halál és vér árán tanul a hibáiból és javít rajtuk – utólag.
Sajnos ez axióma.