Sokan talán nem is tudják, hogy milyen fontos szereplője a magyar gazdaságnak a győri Audi gyár, amelynek éves bevétele 8 milliárd euró, tavaly pedig több, mint 1,9 millió motort gyártottak. Emellett 164 000 új autó is készült Győrben. Ha ez a gyár leáll, akkor azt megérzi az egész magyar gazdaság. Sajnos ez történt március 22-én, amikor a járvány miatt 12 800 dolgozót küldtek szabadságra. Alfons Dintner az Audi Hungária vezetője azonban videóüzenetben jelentette be: jövő héten újra indul a termelés.
Alfons Dintner, a cég vezetője a leálláskor kijelentette, hogy a konszern számára a legfontosabb a munkatársak egészsége. A győri mellett az Audi AG ingostadti, neckarsulmi, brüsszeli és mexikói telephelyein is leállt a termelés. Ám úgy tűnik, hogy az elmúlt néhány hétben sikerült vírusmentessé tenni a munkahelyeket és ezért lehetségessé vált az újraindítás.
A biztonságos távolság kialakítása
Alfons Dintner ezt stílusosan egy videóüzenetben jelentette be. Ebben elmondta, hogy az új autókra a válság ellenére is van igény a világpiacon, tehát a cégnek elemi érdeke a gyártás újraindítása. Ennek érdekében egy sor dolgot átszerveztek a gyárban. A legfontosabb szempont a biztonságos távolság megtartása, a legtöbb intézkedés erről szól. Az étkezőkben csak elvitelre lehet majd kapni meleg ételt, átalakítják a tárgyalószobákat, ahol lehet, telefonos ügyfélszolgálattal váltják ki a személyes kontaktusokat. A munkapadok között plexil üvegeket helyeztek el és minden dolgozó kap védőfelszerelést.
Az Audi védőmaszkokat fejleszt
A cég munkatársainak ötlete volt, hogy 3D nyomtató segítségével védőmaszkokhoz készítsenek alkatrészeket Győrben. Az első prototípusokat már legyártották, ezeket jelenleg központilag tesztelik. Ezen felül az Audi Hungária korábban már kettő lélegeztetőgép vásárlását támogatta Győrben, valamint speciális védőruhákat adományozott az egészségügyi dolgozók hatékony védekezéséhez.
A többi magyar gyárban még tart a leállás
A többi nagy gyárról egyelőre semmi új hír nem érkezett. Korábban úgy tűnt, hogy az esztergomi Suzuki fog leghamarabb elstartolni, hiszen Japánban minimális a járvány és ezért nincsenek alkatrész gondjaik. De úgy tűnik, hogy a Volkswagen konszernhez tartozó Audi ügyesebb és gyorsabb volt. A Mercedesről és az Opelről még nincs semmi hír, ott még tart a kényszerszünet.
Az autóipar a magyar gazdaság motorja
Az autóipar Magyarországon mintegy 200 000 embert foglalkoztat és döntő szerepe van a gazdaságban. Sőt, tulajdonképpen a hazai ipar vezető szektora és sok minden áll, vagy bukik az autóiparon. Ezért jó volna, ha minél előbb magához térne, és gyakorlatilag megalapozná a gyors gazdasági kilábalást a válságból.
Facebook
Twitter
YouTube
RSS