Megállókat kihagyva száguldott egy vezető nélküli metrószerelvény Párizsban kedd este. A teljesen automatizált szerelvényekkel működő párizsi 1-es metróvonal egyik kocsija a Louvre mögötti megállótól kezdve három állomást kihagyva továbbszáguldott és kis híján beleszaladt egy előtte haladó szerelvénybe. Csak a Diadalív előtti megállónál fékezett le, ahol végül leszállhattak a rémült utasok.
Az RATP párizsi közlekedési vállalat szerdán megerősítette az eset tényét és “technikai incidensnek” nevezte azt. Még ha az utasokra minden bizonnyal nagy hatással volt is az út, “biztosíthatjuk önöket, hogy nem voltak veszélyben” – közölte az RATP a Twitteren. A cég szerint nem állt fenn annak kockázata, hogy a két szerelvény összeütközik, “mert a jármű a biztonsági intézkedéseknek megfelelően megállt”. Közlésük szerint rövidzárlat okozta a hibát.
A Solidaires nevű szakszervezet felszólította az RATP-t, hogy ne alkalmazzon többé vezető nélküli szerelvényeket. Pénzspórolás céljából ugyanakkor a sok utast szállító 4-es metrót is automata üzemmódra állítják át 2020-ban. Az 1-es és a 14-es vonal után ez lesz a harmadik vezető nélküli metróvonal Párizsban.
Forrás/fotó: MTI (a kép illusztráció)
Facebook hozzászólás
Chiovini György
2019-09-19 at 20:45
El nem tudom képzelni, hogy a párizsi rendszerben EGYETLEN hiba ilyen helyzetet okozhasson. Ha mégis így lenne, az óriási tervezési mulasztás. Az lenne a normális, hogy a szerelvény megállóban történő megállása akkor is megtörténjen, ha a megállítást vezérlő részegység meghibásodik. (Bocs, de a közönséges biciklin is két féknek kell lenni…) Szóval a hírből nem sok derül ki. Valószínű azonban, hogy az ok feltárása után sem fog a nyilvánosság többet tudni.
tango47
2019-09-19 at 11:38
Ha egy vezető nélküli metrószerelvény nem kontrollálható a központból, akkor nagy marhák a kitalálói.
3 megálló kihagyása kellett, hogy felfigyeljenek arra, hogy valami nem stimmel?
benö
2019-09-19 at 10:30
Na mit szol ehhez Gyurcsany? Ott nem mutogatnak azonnal a hiba miatt Mackronra.
Ja, nem mindenki olyan gyülölködö es ostoba, mint a fleto.
hozzaszolo
2019-09-19 at 10:08
Menzel: “NAP, SZÉNA, EPER” film.
Késésben vagyunk, nem állunk meg, csak lassítunk, mondja a kalauz a falunál.
Pedig ott volt vezető a mozdonyon.
“csesznek tanulni, dolgozni,”
Az önvezető járművön nem kell a vezetőnek semmilyen tudás.
Ha van kardja, vagy kése nyugodtan ül az ütközés előtt a vonat elején.
És elsőnek jut a mennyországba, amiért imádkozott.
Belegondolok, hogy mi van akkor, a többes hiba van, a mögötte levő szerelvény sem akart megállni. Így, ha az első nem állt meg, akkor elkerülték a bajt.
Naprózsa
2019-09-19 at 12:05
Ja-ja kedves Hozzászóló, de vagont építeni, takarítani, pályát karbantartani, de akár mentősnek, forgalmi irányítónak vagy tűzoltónak balesetkor menni is csesznek.
antilibsi
2019-09-19 at 05:37
Hajrá önvezető járművek! 🙂
Mekkelek
2019-09-18 at 22:11
Elaludt a robotpilóta.
pufff
2019-09-18 at 21:47
Rengeteg agysebész gazdasági migráns volt már a franciáknál is 2005-ös invázió indulás előtt ,így fog minden lezülleni az egészségüggyel együtt a migráns simogató és imádó összes Soros csicska balliberális országban.
Naprózsa
2019-09-18 at 21:57
Így igaz, kedves Puff. Na meg is van a gazdasági lejtmenet egyik oka. Bejön sok migráns, ergo ezek fuvarozására sokkal több szerelvény és mozdonyvezető kell (hogy a sínekre lökdösés miatti paravánszükségletet ne is említsük), de mivel ezek csesznek tanulni, dolgozni, nem kerül annyi új mozdonyvezető se, ami a többletigényhez szükséges.
Ördögi kör, 22-es gazdasági csapdáját sikerült nyugatnak kifejlesztenie.
csakafidesz
2019-09-18 at 21:36
Azóta le se megyek a 4. metróba amióta nincsen benne vezető. Nekem ne jöjjenek a hülye szöveggel, hogy a repülőgépen is van robotpilóta, mert ez így nem igaz. A repülőn a robot csak a vezetőnek segít, de az élő pilóta vezeti a gépet.
TS
2019-09-18 at 21:50
Nem, a robot vezeti általában, de ott van a pilóta is, ha baj lenne a géppel. Ami pontosabb, mint az ember.
Lajos
2019-09-19 at 05:08
A leggyengébb lancszem.
Nahát
2019-09-18 at 21:32
Ezért is volt hiba Demszkyéknek ilyen vezető nélküli szerelvényeket megrendelni a 4-es metró vonalára. Köszönjük libsik!
Királytigris
2019-09-18 at 21:12
Nincs az utaskabinban vészfék? Ha nincs akkor ez kész őrület! Vagy ha van, akkor miért nem húzták meg?
Vagy meghúzták, és nem működött az sem? Akkor ez a szerelvény egy kalap sz…t ér.
csakafidesz
2019-09-18 at 21:38
Alstom!
Zsémbes
2019-09-19 at 05:03
Jó a fölvetés! Nehéz elképzelni, hogy három megálló “mellőzése” miatt senki nem merte működtetni a viszféket. De lehetséges, hogy az utasok abban bíztak, hogy ez a szerelvény “előre menekül” a következő, őket követő elromlott szerelvény elől. És ezért nem mertek fékezni.
A lényeg, hogy az automatika LÉTE az utasokat és a pilótákat is bizonytalanná teszi. Nehéz azt eldönteni, hogy melyik az a pont, amikor már nem szabad bízni az autómatikában, mert már bekövetkezett benne a “zárlat”.
Ez az eset sok kérdést felvet. Pl.
Miféle autómatika az, amelyik 3 megállón áthaladva nem észleli magában a zárlatot?
zeusz
2019-09-18 at 21:07
Ami elromolhat az előbb-utóbb el is romlik. A biztosítóberendezés sem csodaszer azért kell mozdonyvezető is a szerelvényekre.Negyven évig biztberes voltam ,van némi rálátásom a dologra.Az elektronikus csodakütyük nem biztberek .Megbízható jó biztber a folyamatos jelfeladás és a lenézett D55.Az elektronika soha nem fog annyit kibírni mint a jelfogós berendezések.
khm
2019-09-19 at 16:48
Pedig azok a jó kis 1943-ban kifejlesztett 1955-ben bevezetett svájci biztosítóberendezések,tényleg sokat bírtak. (Domino55)Egy gond van velük,egyre gyorsul a tömegközlöködés. Azt nem gondolták végig a svájci mérnökök.
Voltak MÁV fejlesztések,de D67/D70 KÁ69 Hát legalábbis a 70-s évek.
Egy dolog szól a javukra,hogy tényleg megbízhatóak.
zolatiguszti
2019-09-18 at 20:41
Bírom ezt az érvelés stílust:
“A cég szerint nem állt fenn annak kockázata, hogy a két szerelvény összeütközik, “mert a jármű a biztonsági intézkedéseknek megfelelően megállt”.
Ha nem áll meg NA AKKOR VAN HIBA…hogy ELŐTTE miért nem állt meg az nem hiba…Én is bekötöm a szennyvizet a légkondiba a Párizsi RATP főnökének lakásában és amíg nem büdös addig jó, amikor büdös lesz NA AKKORTÓL HIBÁS.Kártérítés, kötbér miegymás értelemszerűen innentől értelmezhető.
Auswitzban is míg meg nem haltak igazából jó volt, nem kellett a frontra se menni, na amikor meghaltak na akkortól volt rossz….Agyam eldurran komolyan.
Netta
2019-09-18 at 20:24
Egyszerű eletromos hiba, vs.több száz ember élete?!
Kezdjünk aggódni?